Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]@all, ik heb zelf geen azbox en wil ook geen waardeoordeel over uitspreken. Mij valt alleen erg duidelijk op dat veel vragen hier niet of niet duidelijk beantwoord worden.
Zeker als die vragen betrekking hebben op de zeeeeeer beperkte opnamemogelijkheden van de azbox.

Waaruit leid je af dat dit de definitieve status is?

Citaat:
Leuk als je een goede mediaplayer hebt, maar wat heb je er aan als je niets af kunt spelen als je aan het opnemen bent, wat heb je aan een twin tuner als het (nog) niet werkt? Wat heb je aan een opname functie in een twintuner als je tussendoor niet naar een andere zender kunt kijken of een eerder opname af kunt spelen en zelfs niet minimaal 2 opnames tegelijkertijd kunt maken?

Opnieuw, wie zegt dat dit blijvend is? Jij doet het nu voorkomen alsof dit de eindsituatie zal zijn, en aan die negatieve instelling stoor ik mij, en anderen dus ook.

Citaat:
Dan kan een fabrikant 100x zeggen dat het "later wel eens" gaat werken, maar dat wil ik dan eerst wel eens "zien" of in ieder geval bevestigd krijgen voordat ik dat ga geloven. Diverse fabrikanten hebben in het verleden wel meer beloofd en niet waargemaakt.

Ron


De box is nog in ontwikkeling. Daar maakt de fabrikant geen geheim van. En nee, 100% garantie dat alles gaat werken zoals bedoeld hebben we niet, maar dat heb je nooit als je een product koopt dat nog niet volledig uitontwikkeld is.

Maar wat staat daar tegenover. Toen ik het concept van deze bos las (hoogwaardige twin DVB ontvanger en mediaplayer in één) had ik het gevoel eindelijk het apparaat gevonden te hebben waar ik al een paar jaar naar op zoek ben. Ik heb zo het vermoeden dat heel veel anderen er precies zo over (gaan) denken als de box eenmaal alle geplande functionaliteit heeft. Deze fabrikant is zo slim geweest een dedicated high-end chip te gebruiken als centrale cpu/gpu, en dat maakt de kans op succes heel wat groter. Lees de specs van die chip eens, die kun je hier vinden. Merk op dat de chip o.a. een 667MHz MIPS processor omvat (DM8000 - 400MHz MIPS). Kortom in potentie is alles aanwezig om er een dijk van een receiver/player van te bouwen, en als alles een beetje meezit gaat de AZbox dat worden m.i.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Grunnsat, ik heb nergens de indruk gewekt dat deze situatie permanent is, eerder andersom.

Ik heb het steeds over "werkt (nog) niet" of "eerst zien dan geloven wat er beloofd wordt".

Dat is niet meer dan redelijk. Ik koop in ieder geval nooit meer een satellietreceiver op basis van technische specificaties of "beloften", maar op basis van ervaringen van anderen en mijzelf en juist die anderen stellen vast dat er een hoop (nog) niet werkt en het is dus afwachten of het wel gaat werken.

---

Waar ik graag antwoord op zou willen hebben van de mensen achter dit toestel:

1. Wordt afspelen van media en eerder gemaakte opnames, terwijl je iets opneemt mogelijk en zo ja wanneer?

2. Wordt het mogelijk op een toestel met 1 tuner een opname te maken, terwijl je naar iets anders op die transponder kijkt en zo ja, wanneer?

3. Wordt het mogelijk op een toestel met 2 DVB-s2 tuners een opname te maken terwijl je naar wat anders op een andere transponder of satelliet kijkt en zo ja, wanneer?

4. Wordt het mogelijk op een toestel met 2 DVB-s2 tuners twee HD en/of SD opnames te maken terwijl je naar een opname of mediabestand kijkt en zo ja, wanneer?

5. Wat is het maximaal aantal HD en SD opnames die je tegelijkertijd kunt maken?

6. Komt er ook DVB-C tuner en is die te combineren met een DVB-s2 tuner en zo ja wanneer?

7. Werkt samba server, zo nee, gaat dat werken en wanneer?

8. Kan ik vanuit een cifs nas ook DVD iso's, DIVX etc. afspelen, zo nee wanneer wel?

9. Waarom staat op jullie site een link naar een inhoudelijk slecht aftreksel van dit forum en niet gewoon een link naar dit grootste en meest bezochte satelliet forum van Nederland? :-)

----

Wat ik van mensen met een DM8000HD PVR DVD en een azbox op DEZELFDE HDTV met beide precies hetzelfde beeldmateriaal zou willen weten is, hoe zich de beeldkwaliteit verhoud tussen die beide. Zowel SD als HD a.u.b.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat is inderdaad een gemis, maar dat je ook niet naar een andere zender kunt kijken als je aan het opnemen bent

Ik heb dit al een paar keer gedaan en dit werkt toch wel hoor, net zoals het bij mijn DM800 werkt.

Als er een nieuwe DM uitkomt zit die ook vol met fouten en ga je er van uit dat die gefixt worden. Sommigen blijven na jaren nog altijd bestaan: het geluid die nog 1 a 2 sec naspeelt bij timeshiften.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

Wat ik van mensen met een DM8000HD PVR DVD en een azbox op DEZELFDE HDTV met beide precies hetzelfde beeldmateriaal zou willen weten is, hoe zich de beeldkwaliteit verhoud tussen die beide. Zowel SD als HD a.u.b.

Ron



ik zie geen verschil op mijn sony allebij perfect beeld met dezelfde opname zowel sd als hd (maandag al gestest)

de jongens van de azbox lezen hier ook en zijn oude bekende van sat4all (na lang na denken weet ik dat ik ze eerder gezien heb. :-) dus ze mogen zelf antwoord geven op de andere vragen.


Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Als er een nieuwe DM uitkomt zit die ook vol met fouten en ga je er van uit dat die gefixt worden. Sommigen blijven na jaren nog altijd bestaan: het geluid die nog 1 a 2 sec naspeelt bij timeshiften.


Wat er volgens jou op een dreambox niet goed werkt interesseerd mij eerlijk gezegd geen bal. Het gaat hier over ervaringen met de azbox en die vergelijkingen zijn dus nergens voor nodig.
Ik zou graag willen weten wat er op een azbox WEL werkt en heb helemaal geen zin in een wellus nietus verhaal.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat is inderdaad een gemis, maar dat je ook niet naar een andere zender kunt kijken als je aan het opnemen bent


Ik heb dit al een paar keer gedaan en dit werkt toch wel hoor, net zoals het bij mijn DM800 werkt.

.


nog even getest als ik sap na een andere zender gaat het wil ik wat bekijken op de hd luk het niet dan moet ik de opname stoppen dat gelt voor alles ook als ik mp3 wil luisteren

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het mee zit ben ik morgen ook de trotse beziter van de azbox hd en dan gaat de topf 7700 er uit.

 

--------------------------------------------------------

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sabhd
als het mee zit ben ik morgen ook de trotse beziter van de azbox hd en dan gaat de topf 7700 er uit.

--------------------------------------------------------
johan



zal ik niet gelijk doen leer hem eerst kennen

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ron.

Als je mij kunt aangeven waar ik het heb gehad over financieel voordeel, geef ik je helemaal gelijk!!

Nu komt deze vorm van verweer alleen maar over als een rookgordijn.

Ik maak dus nu gebruik van het door jou beschreven recht op vrije meningsuiting en verwacht dan ook niet anders dat het net zoals bij jou behandeld wordt!

Als ik jouw antwoord lees zijn de 8000 en de 800 perfect!

Waarom zijn er dan zoveel problemen mee om over de voedingsproblematiek van de overige nog maar niet te spreken.

je geeft aan dat best aangegeven mag woren dat bij de AZ box nog niet alles perfect is. dat mag best, echter je hebt eerder draadjes verwijder omdat wat daar in besproken wordt al eerer is behandeld. Waarom haal jij dan nu steeds gegevens aan die allang bekend zijn.

Met vriendelijke groet,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Grunnsat, ik heb nergens de indruk gewekt dat deze situatie permanent is, eerder andersom.
Ik heb het steeds over "werkt (nog) niet" of "eerst zien dan geloven wat er beloofd wordt".
Dat is niet meer dan redelijk.

Laat ik het dan zo verwoorden. Je woordgebruik kwam niet erg zakelijk en neutraal over, laat staan positief.

Citaat:
Ik koop in ieder geval nooit meer een satellietreceiver op basis van technische specificaties of "beloften", maar op basis van ervaringen van anderen en mijzelf en juist die anderen stellen vast dat er een hoop (nog) niet werkt en het is dus afwachten of het wel gaat werken.

dat kan ik begrijpen, en dat is je goed recht natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: TimD
Gezien hier users hun gebruikerservaring willen delen, zou er iemand zo

vriendelijk willen zijn om op volgende vragen te antwoorden nu de nieuwere firmware uit is?
- PVR ondersteuning: kunnen er meerdere kanalen van dezelfde transponder opgenomen worden?
- Met de nieuwe twintuner support: is het mogelijk om kanaal1 op de HD op te nemen en tegelijkertijd

naar kanaal2 te kijken/timeshift ?
- Kan er opgenomen worden en tegelijkertijd een opname of divx film bekeken worden?
- Hoe zit het met de opnames? Worden die direct gedecodeerd? Want met die seca3 kaarten zijn er

nogal problemen hiermee dat opnames te laattijdig gedecodeerd worden waardoor ze niet meer te

bekijken vallen.



@TimD,

- PVR ondersteuning heb ik nog niet met de nieuwe software uitgeprobeerd

- Over twintuner support is niets te melden aangezien de losse insteektuners nog niet beschikbaar

zijn

- Opnames worden steeds direct gedecodeerd


Met vriendelijke groeten wink

sattaz



Origineel bericht van: TimD
Origineel bericht van: TimD
Origineel bericht van: TimD
@sattaz: bedankt voor je antwoorden!
- Zou je me kunnen vertellen of je een opname (of een divx film) kunt bekijken terwijl de azbox aan

het opnemen is?
- Is vooruit/achteruit spoelen (of hoe zeg je dat precies?) van een opname tijdens het bekijken

vlekkeloos verloopt?

Iemand van de Azbox HD/Premium eigenaars die het antwoord wil geven?

Ondertussen via een ander forum een antwoord gekregen: opnames of een film bekijken gaat niet als de

box aan het opnemen is frown
Hopelijk wordt dit in de komende weken opgelost.



Origineel bericht van: Toxic[Q
]Daar was ik ook al bang voor. Een paar mensen hier melden maar wat graag de

voordelen, maar de nadelen van deze receiver worden gemakshalve even vergeten.

Ron



@Ron,

Uit de context zou je kunnen opmaken dat je mij tot degenen rekent
die gemakshalve de nadelen van de AZBox HD even vergeet.
Of dat het geval is daar zul alleen jij duidelijkheid over kunnen verschaffen
maar ik herken mij in ieder geval niet in het geschetste beeld van iemand
die gemakshalve even de nadelen van een receiver vergeet.

De vragen van TimD heb ik naar eer en geweten zo goed mogelijk beantwoord.
Aangezien ik niet over een (externe!) harddisk voor de AZBox HD Elite beschik
kan ik vragen met betrekking tot PVR ondersteuning, zoals bij opnames,
niet uit eigen ervaring (waarover dit topic handelt) beantwoorden.
Uiteraard kan ik de vragen die verband houden met opnames nog steeds
niet beantwoorden als ze nogmaals uitdrukkelijk aan mij worden gesteld.

Ik beschik op dit moment gewoon niet over een (externe!) harddisk voor mijn
AZBox HD en daar is ook geen echte noodzaak toe aangezien ik via mijn IPBox 9000
opneem en dat gaat prima waardoor ik geen haast heb om mijn AZBox HD
zo snel mogelijk van een harde schijf te voorzien.

Uiteraard heeft de AZBox HD, net als iedere andere satellietontvanger,
bugs en punten waar een andere satellietontvanger net iets beter presteert.
De editor werkt nog niet zo handig en de beeldkwaliteit (SD + HD) van mijn AZBox HD
is net ietsje minder dan van mijn IPBox 9000 of beter gezegd de beeldkwaliteit
van mijn IPBox 9000 is zelfs nog iets beter dan van mijn AZBox HD.
Dat de beeldkwaliteit van de AZBox HD niet zo slecht is blijkt bijvoorbeeld uit
de bevindingen van bliksem die de beeldkwaliteit goed vindt en van een gelijk niveau
als zijn eigen Dreambox 8000 inschat.

Zo heb ik bijvoorbeeld ook geen ervaring met DiSEqC ( 1.0 / 1.1 / 1.2 / 1.3 ),
simpelweg omdat ik dit niet gebruik vanwege dat mijn draaibare schotel wordt gestuurd
en bediend via een 36 Volt motor in combinatie met een positioner.
Mochten er (grote of kleine) problemen zijn met DiSEqC en ik vermeld ze niet in
dit topic dat handelt over gebruikservaringen dan is het niet omdat ik het gemakshalve
even vergeet maar gewoon omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ander board heb ik op TimD, die daar kennelijk onder de naam XeusDM

schrijft en dezelfde vragen op dezelfde wijze heeft gesteld, geantwoord.

Expliciet heb ik daar te kennen gegeven niet in staat te zijn alle vragen te beantwoorden.

 

Origineel bericht van: sattaz op 26-04-2009 20:05 uur

@DeusXM,

 

Volgens mij heb je op een ander board soortgelijke vragen gesteld.

Voor zover ik antwoorden heb op jouw vragen heb zal ik ze hier ook geven.

Anderen kunnen dan wellicht de ontbrekende antwoorden invullen.

 

- PVR ondersteuning heb ik nog niet met de nieuwe software uitgeprobeerd

- Over twintuner support is niets te melden aangezien de losse insteektuners nog niet beschikbaar

 

zijn

- Opnames worden steeds direct gedecodeerd

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

Waarop de reactie van DeusXM.

 

Origineel bericht van: DeusXM op 29-04-2009 12:21 uur

Bedankt!

 

Iemand die iets meer weet te vertellen over het volgende:

5) Kan er opgenomen worden en tegelijkertijd een opname of divx film bekeken worden?

 

Op dat board was ik de enige de moeite heeft genomen te antwoorden op de vragen van DeusXM.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Gezien hier users hun gebruikerservaring willen delen, zou er

Zo heb ik bijvoorbeeld ook geen ervaring met DiSEqC ( 1.0 / 1.1 / 1.2 / 1.3 ),
simpelweg omdat ik dit niet gebruik vanwege dat mijn draaibare schotel wordt gestuurd
en bediend via een 36 Volt motor in combinatie met een positioner.
Mochten er (grote of kleine) problemen zijn met DiSEqC en ik vermeld ze niet in
dit topic dat handelt over gebruikservaringen dan is het niet omdat ik het gemakshalve
even vergeet maar gewoon omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz




dat werk perfect zowel 1.0 als 1.1


1.2 kan ik niet testen

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...