Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sattaz
...

@Sattaz:
Ik ben dankbaar voor je antwoorden. Het was niet mijn bedoeling om de thread zo te laten "ontsporen" in een discussie over Azbox vs Dreambox. En zeker niet de bedoeling om jou te viseren. Want ik apprecieer echt de personen die de moeite willen doen om nog te antwoorden op vragen van newbies zoals mij blush En niet direct mij door te verwijzen naar Google.

Ik ben dus op zoek naar een goede HD TwinPVR omdat ik nu PVR mogelijkheden echt mis met mijn Mvision 9080NET (gekregen als huwelijkscadeau! Daardoor had ik beslist om sat te nemen ipv kabel bij Telenet)
Gezien het gehele share gedoe mij minder interesseert (ik ben tevreden met mijn TVV toppakket), wil ik een ontvanger die direct doet wat ik er van verwacht.
Als ik eventjes kort door de bocht ga, dan wil ik eigenlijk qua functionaliteit een DM8000HD aan de prijs van de DM800HD zonder mij bezig te houden met linux toestanden/firmware mods/etc.... (PVR mogelijkheden vooral)

Wie vandaag voor die doeleinden een ontvanger koopt, zal zijn gading niet vinden met een Azbox Premium. De komende maanden kan (en zoals het naaruit ziet) en zal dit ook veranderen.
De opmerking van Toxiq een tijdje terug van "de azbox is in feite een goede mediaspeler genre Popcorn-hour of HDX met daarna een sat-tuner ingebouwd" klopt dus ook nagenoeg nog vandaag.

Gezien ik mijn aanschaf in mei plan, heb ik nog een paar andere goede PVR twinreceivers op mijn lijstje staan.
- De Philips 8121 (sinds de recentste update begint die interessanter te worden)
- De Vantage 8000 (lijkt de grootste kanshebber)
- Ipbox 9000 (lijkt goede specs te hebben, maar ik ben nog op zoek naar verdere info/gebruikerservaringen)
Maar verder zal ik hier niet op ingaan, dit zou te ver offtopic zijn.

Hopelijk maakt dit het duidelijker.

TimD






Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Willy-NL

Hallo,

 

Mss is sat4all niet de juiste plek voor deze ontvanger, ik vind Toxic zeer kritische terwijl hij niet eens een Azbox HD heeft. Je kan pas mee praten als je er een hebt. Mss moeten de mensen is googlen naar een forum speciaal gericht op de Azbox HD? Scheelt een hoop on nodige discussies na mijn weten. Aangezien ik hier geen links mag plaatsen zal ik zeggen lkkr googlen.

 

Greetz Willy-NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk is kan je hier over de azbox schrijven

 

Toxic is altijd zo geweest met elke box (ook de dreambox in het begin zoek maar is terug in het jaar 2002/2003)

 

zijn stampunt is altijd eerst zien dan geloven.

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kritiek uiten en feitelijke argumenten zijn niet verkeerd om op een forum te hebben

 

maar dan kritiek op zaken / feiten / prestaties / specificatie en werking DUS.

 

en daar ben ik niet vies van en vind dat een aanwinst voor een algemeen niveau van kennis en kundigheid

 

bovendien heb ik de indruk dat OOK zeer recentelijk erg objectieve kritiek kwam en nog steeds gegeven wordt

bij bepaalde merken

 

terecht want waarom een klant / consument enkel garantie en/of support tot de deur geven?

 

chiao

Edge Of Seventeen

Stevie Nicks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
natuurlijk is kan je hier over de azbox schrijven

Toxic is altijd zo geweest met elke box (ook de dreambox in het begin zoek maar is terug in het jaar 2002/2003)

zijn stampunt is altijd eerst zien dan geloven.


Ik ben blij dat je dat opgevallen is.
Daarom reageer ik ook erg fel op makkers die steeds blijven zeveren over vermeende inobjectiviteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

Waar ik graag antwoord op zou willen hebben van de mensen achter dit toestel:
1. Wordt afspelen van media en eerder gemaakte opnames, terwijl je iets opneemt mogelijk en zo ja wanneer?
2. Wordt het mogelijk op een toestel met 1 tuner een opname te maken, terwijl je naar iets anders op die transponder kijkt en zo ja, wanneer?
3. Wordt het mogelijk op een toestel met 2 DVB-s2 tuners een opname te maken terwijl je naar wat anders op een andere transponder of satelliet kijkt en zo ja, wanneer?
4. Wordt het mogelijk op een toestel met 2 DVB-s2 tuners twee HD en/of SD opnames te maken terwijl je naar een opname of mediabestand kijkt en zo ja, wanneer?
5. Wat is het maximaal aantal HD en SD opnames die je tegelijkertijd kunt maken?
6. Komt er ook DVB-C tuner en is die te combineren met een DVB-s2 tuner en zo ja wanneer?
7. Werkt samba server, zo nee, gaat dat werken en wanneer?
8. Kan ik vanuit een cifs nas ook DVD iso's, DIVX etc. afspelen, zo nee wanneer wel?
9. Waarom staat op jullie site een link naar een inhoudelijk slecht aftreksel van dit forum en niet gewoon een link naar dit grootste en meest bezochte satelliet forum van Nederland? :-)
----
Wat ik van mensen met een DM8000HD PVR DVD en een azbox op DEZELFDE HDTV met beide precies hetzelfde beeldmateriaal zou willen weten is, hoe zich de beeldkwaliteit verhoud tussen die beide. Zowel SD als HD a.u.b.

Ron


Ron,

Ik zal jouw vragen in de loop van de week beantwoorden omdat ik eerst ga verifiëren bij het ontwikkelteam. Het zou vervellend zijn als ik data afgeef die later niet correct blijken te zijn. En je weet hoe het met ontwikkelingen gaat, het valt vaak tegen.

Over punt 9: De fora waaraan wij linken zijn vanaf januari al actief met de Azbox HD. Enkele mensen achter deze fora hebben wij mogen ontmoeten voor een demo. Persoonlijk ben ik erg tevreden over de fora en de hulp die ze geven aan (nieuwe) gebruikers. Daarnaast heeft de Azbox bij deze fora een eigen Azbox threat.

Over jouw laatste punt: Neem je 8000 onder de arm rij naar mij toe en kom het zelf testen. Ik wil je ook een Azbox Elite HD tijdelijk ter test te beschikking stellen. Het enige wat ik hiervoor verwacht is een objectieve reactie maar ondertussen weet ik dat ik hiervoor bij jouw op het juiste adres ben.

met vriendelijke groet,
Herbie153
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Weet iemand als dit ook werkt op de azbox?

 

1* een dvb-c tuner erin (voor kabel tv)

1* een dvb-s tuner erin (voor sat tv)

 

En is het dan mogelijk om op de sat iets te kijken, en op de dvb-c tuner iets te laten opnemen.

 

Kunnen er wel 2 verschillende zenderlijsten erin.

 

Alvast bedankt.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast aart44
Origineel bericht van: michel130
Hallo,

Weet iemand als dit ook werkt op de azbox?

1* een dvb-c tuner erin (voor kabel tv)
1* een dvb-s tuner erin (voor sat tv)

En is het dan mogelijk om op de sat iets te kijken, en op de dvb-c tuner iets te laten opnemen.

Kunnen er wel 2 verschillende zenderlijsten erin.

Alvast bedankt.


Nu neem ik aan dat je het over de insteektuners hebt??
Er is al meerdere malen geschreven dat die er nog niet zijn, dus niemand zal je een antwoord kunnen geven op je vragen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een reactie van Mijn:

Ik ben in het bezit van ,,,, deze blijft maar de grijse balk geven, dat heb ik met de AZbox nog niet mee gemaakt, en dit als leek op dit gebied vind ik dit toch wel belangrijk, en dat is voor mij nog maar een van de voordelen ten opzichte van!

Wordt vervolgt.

afred

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

(ik ben in het bezit van ,,,, deze blijft maar de grijse balk geven, dat heb ik met de AZbox nog niet mee gemaakt, en dit als leek op dit gebied vind ik dit toch wel belangrijk, en dat is voor mij nog maar een van de voordelen ten opzichte van)

 

Mischien ben ik niet duidelijk genoeg,

Ik ben nu in het bezit van een ontvanger die regelmatig tijdens het zappen een grijze balk laat zien met de tekst gecodeerde uitzending, de actie is dan ontvanger uit en weer aan met gevolg beeld, meestal gebeurd dit tussen een ongecodeerd en gecodeerd kanaal.

Nu ik zins kort in het bezit ben van een AZbox heb ik dit nog niet mee gemaakt en dat vind ik een vordeel van de AZbox (daar ging deze tropic toch over gebruiks ervaring).

afred

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Nu neem ik aan dat je het over de insteektuners hebt??
Er is al meerdere malen geschreven dat die er nog niet zijn, dus niemand zal je een antwoord kunnen geven op je vragen. laugh


Volgens de beschrijving van de laatste firmware versie zou dit nu moeten werken. Overigens heb ik van de plaatselijke dealer begrepen dat deze box oorspronkelijk ontwikkeld is als kabel ontvanger voor de Amerikaanse markt. Hetzelfde chassis wordt ook door een lokaal zeer bekende (doch hier onbekende) Aziatische fabrikant gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...