Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn AZbox gisteren binnen gekregen. Bij het open van de doos Ontbrak de cd waarop de gebruiksaanwijzing moet staan. Toch maar begonnen ondertussen zou de vrouw deze op het internet opzoeken. De box start snel op nu eerst verbinden met het netwerk om de nieuwe software te laden. Als de box de eerste x opstart zit je gelijk in het setting menu. Bij de optie internet kun je aangeven lan of wifi. Ik heb alles draadloos dus optie wifi de box scant vindt je netwerk en vraagt om een wepkey. Nadat ik op connect had gedrukt werd ip adres en mac weergegeven. Even you tube proberen werkte gelijk. Hierdoor vergat ik wel om te updaten. Nu even via de sat beeld krijgen ik stel hem af op astra 19.2 en zie de meter gelijk naar 97% schieten en toen niks meer. wat ik ook deed niks. Daar de beide meters op 0 bleven staan dacht ik aan een defecte tuner of verkeerde instelling. Alles maar terug naar fabriek instellingen vraagt dat ding naar paswoord zonder handleiding moeilijk te achterhalen gokje 0000 blijkt te werken. Netwerk wordt onthouden dus eerst maar een update.

Na de update box verwijderd en de dm 7000 weer aan gesloten.

Deze gaf direct weer beeld dus een defecte lnb uit gesloten.

Nu even de HDD inbouwen kan de vrouw haar series kijken. Dit is een werkje van niks spreekt voor zichzelf. Nu even vals spelen T-rex cam erin en een aston 1.5. Nadat ik de box weer had aan gesloten en handleiding van het net had gehaald was het instellen van de antenne geen probleem meer astra 19.2 bijna volle balken dus zenders zoeken opslaan en gelijk naar BVN en ik heb ook beeld. Nu naar net 5, zwart scherm en hij vraagt om de kaart deze plaats ik in de T-rex gelijk beeld.

Sd beeld is beter dan van de DM 7000 (heb alleen een hdmi kabel aangesloten). Nu wordt het tijd om HD te bekijken Deze zenders heeft de box in een apart mapje weg gezet dus ik hoef niet te zoeken arte ok en hup beeld en wat voor beeld glashelder sappen gaat snel geen blokken. Vanuit de fabriek staat hij op 570i dus even op 1080i.

Al met al ben ik tevreden ik kan niet vergelijken met een andere HD Box omdat ik er geen heb, CDkaart zit in een Trex Ik ga nu vanuit de computer de box benaderen.

Deze AZbox HD premium doet wat hij moet doen mooi beeld en tv zenders door geven. Het instellen van draaibaar is nog niet gebeurd motor werkt wel.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben er even mee aan het testen.Een leuke ontvanger maar beeldkwaliteit vind ik en mijn vriend slechter dan de dreambox 800.De 4.2-2 feeds gooit ie wel open maar ook lang niet allemaal.Youtube werkt formidabel.Wel moeilijke ontvanger om mee te werken!! smile

Het Leven Is Een Melodie

Gedreven Door Komedie

Verweven Met Parodie

Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie

Dood Omgeven Met Tragedie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz
Origineel bericht van: kees hekstra
Ik ben er even mee aan het testen.Een leuke ontvanger maar beeldkwaliteit vind ik en mijn vriend slechter dan de dreambox 800.De 4.2-2 feeds gooit ie wel open maar ook lang niet allemaal.Youtube werkt formidabel.Wel moeilijke ontvanger om mee te werken!! smile


@kees hekstra,

Heb je de beeldresolutie op 1080i of 1080p ingesteld?

Volgens mij gooit hij de 4:2:2 feeds allemaal open behalve DVB-S2+ 4:2:2 + HD.
Dat soort feeds maakt denk ik zo'n 5% uit van het aantal 4:2:2 (ongecodeerde!) feeds.
De overige 95% zou je moeten kunnen bekijken.
Ik vermoed dat je de gecodeerde feeds geteld hebt bij de feeds die niet open gaan.
Die gecodeerde feeds gaan ook niet met een professionele 4:2:2 satellietontvanger
(zonder geldige smartcard of iets dergelijks) of een speciale DVB-S2 kaart voor de PC open.

Ik denk dat moeilijk om mee te werken uiteindelijk wel mee zal vallen.
Het menu is iets anders dan bij bij de meeste andere satellietontvangers
maar zodra je eraan gewend bent zal het voor weinig problemen zorgen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kees hekstra
Ik ben er even mee aan het testen.Een leuke ontvanger maar beeldkwaliteit vind ik en mijn vriend slechter dan de dreambox 800.De 4.2-2 feeds gooit ie wel open maar ook lang niet allemaal.Youtube werkt formidabel.Wel moeilijke ontvanger om mee te werken!! smile


FF full hd toestelletje aanschaffen kees wink en dan aansluiten via hdmi.
Die 4.2.2 feeds moeten dan ook wel uitzenden he en niet een lijstje vanaf internet invoeren die misschien al 24 uur oud is. HAHAHAHAHA
Moeilijk is het niet het is alleen anders :D

Anders kom je maar us ff langs kun je um op full hd zien LOL

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz
Origineel bericht van: Steve
dan stop je er toch een tuner van een tweede azbox erbij in.



@Steve,

Dat wordt op die manier dan wel een prijzige 2e insteektuner.
In plaats van ongeveer 59 Euro ben je dan zo'n 265 Euro kwijt.

Wel leuk bedacht overigens maar ik zie het jou ook niet
zo gauw doen of vergis ik mij? :D


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer is alleen nog dat hij geen menu of goed emogelijkheid heeft voor feedhunters je bent afhangkelijk van een ander die de feed moet vinden.

Zelf kan de box niets vinden of je moet de freq SR etc weten je gaat weer af naar de tijd voor de blindscan machine's

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze nu al willen weten of de twede tuner werkt dan test je dit maar met een box van een collega.

de box zit nog in een ontwikkelfase en om nu al alles te willen is nog wat vroeg.geduld is hierbij wel nodig.

de uitlevering van losse tuners is binnenkort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz
Origineel bericht van: Steve
als ze nu al willen weten of de twede tuner werkt dan test je dit maar met een box van een collega.
de box zit nog in een ontwikkelfase en om nu al alles te willen is nog wat vroeg.geduld is hierbij wel nodig.
de uitlevering van losse tuners is binnenkort.


@Steve,

Je hebt gelijk, het is hier de thread over gebruikerservaring
en NIET de thread over mogelijkheden, verwachtingen en wensen voor de toekomst.

De uitlevering van de nieuwe losse insteektuners is aangekondigd voor over
een paar weken en deze zouden volgens berichten kunnen blindscannen.
Dat is toch een andere situatie dan als je nu de bestaande tuner
uit een AZBox HD gaat nemen en als 2e tuner in een andere AZBox HD gaat plaatsen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz
Origineel bericht van: Snuffer
Jammer is alleen nog dat hij geen menu of goed emogelijkheid heeft voor feedhunters je bent afhangkelijk van een ander die de feed moet vinden.
Zelf kan de box niets vinden of je moet de freq SR etc weten je gaat weer af naar de tijd voor de blindscan machine's


@Snuffer,

Toen je de ontvanger samen met Feedhunter Rini ging testen
wisten jullie toch al dat er geen blindscan(-mogelijkheid) op zat?!
Daarom dacht ik toen dat jullie (als feedhunters) de ontvanger zouden gaan testen
en samen met de ontwikkelaars zouden gaan werken aan het feedhunt gedeelte (waaronder blindscan).

Volgens berichten zou de op handen zijnde 2e losse insteektuner
geschikt zijn voor blindscan en zal naar verwachting vanaf dan
de blindscanfunctie geïmplenteerd gaan worden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, ik hoop dat je ingaat op het aanbod van Herbie en de AZbox zelf eens grondig onder handen neemt. In het bijzonder de beeldkwaliteit, want er zijn mensen zoals ik die vinden dat die prima is, maar ik heb geen dm8000 om hem mee te vergelijken.

 

De AZbox blijft me boeien. Hij loopt natuurlijk nog jaren achter op de dreambox qua software (m.n. plugins en PVR mogelijkheden). Je moet hem op dit moment beschouwen als een single-tuner met (basis) opname mogelijkheden en uitstekende afspeelmogelijkheden.

 

Aan de andere kant bied de totaal nieuwe hardware basis van de AZbox enorm leuke mogelijkheden. Een samba server zit er standaard in, en als je hem aan je NAS hangt (kan alleen handmatig op dit moment) kun je het grootste gedeelte van je media direct afspelen.

 

Het word de komende maanden interessant om te zien of/hoe de twintuner functies gerealiseerd worden. Hopelijk gaat de software open source, of in ieder geval open genoeg zodat ontwikkelaars flink kunnen bijbouwen aan functies zoals streaming. Het zou geweldig zijn als je direct toegang zou hebben tot uitzending gemist/rtl gemist/online tv zenders zoals mogelijk is met de popcorn hour. De mogelijkheden zijn er.

 

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het toestel best wel eens gaan proberen, maar dan wel pas als je minimaal dat wat je eerder opgenomen hebt af kunt spelen als je aan het opnemen bent, want anders staat dit toestel wat mij betreft niet eens gelijk aan een single tuner PVR, maar aan een ouderwetse videorecorder.

Het afspelen van een bestand (eerdere opname of gewoon een mediabestand) terwijl je aan het opnemen bent, is toch wel het minimum. Anders wil ik hem niet eens in de slaapkamer en heeft proberen dus ook geen zin.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

ron

 

voor de hobby is het weer is wat anders als een dreambox (die kennen we nu wel)

 

daarom heb ik hem hier staan om lekker mee te stoeien, en zover ik weet zijn er een stuk of 10 onder bekende sat jongens zowel hier bij sat4all als bij andere forums

 

voor jou lijk me het ook weer is wat anders

dus en test hem is (niet op de slaapkamer daar heb je toch een andere hobby)

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien beoefenen jullie de hobby wat anders dan ik.

Als ik graag aan auto's sleutel, wil ik er graag mee kunnen rijden. Als ik vliegers wil maken, wil ik er ook mee kunnen vliegeren.

Als ik een PVR koop, wil ik ook graag kunnen afspelen terwijl ik aan het opnemen ben. Daar koop je immers een PVR voor. Ik geef geen 300 euro uit om de hele dag me te gaan zitten vergapen aan dingen die wel werken, terwijl hetgeen dat van mij minimaal moet werken, toch niet werkt. Dat is volslagen zinloos tijdverdrijf.

@Soktik, jij moet mij dus niet gaan vertellen hoe ik mijn hobby moet beoefenen of lullige opmerkingen plaatsen, want dat bepaal ik nog altijd gewoon helemaal zelf.

Zodra het ding kan afspelen terwijl je opneemt, wil ik best eens gaan kijken of ik het zelf ook wat vind.

Vooralsnog blijf ik de bevindingen van anderen wel lezen:-)

@Bliksem, met alle respect, ik heb 2 plaatsen waar ik dat ding aan kan sluiten. Dat is in de slaapkamer of in de woonkamer en op beide plaatsen moet ik nogal wat wijzigen om de boel aan te kunnen sluiten. Dat (en 300 euro uitgeven) doe ik dus niet om even te kijken of ik het iets vind. Dan moet het toch al minimaal een potentieel vervanger zijn van hetgeen ik nu heb staan en heel erg tevreden over ben. En precies dat is "het" dus nog niet!

Bij de DM800 en DM8000 heb ik ook lang de kat uit de boom gekeken voordat ik ze gekocht heb. Ook bij die toestellen heb ik met een kritisch oog gekeken naar de (on)mogelijkheden en de prijs voordat ik iets aangeschaft heb.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...