Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast baksteen
Origineel bericht van: baksteen
Hoi Satede,
voor dat je terug gaat naar je dealer raad ik je aan om de azbox eerst te voorzien van nieuwe software.
Doe dit dan met een usbpen waarop je de patch.bin zet.
1)reboot de azbox (met de usbpen er in) na de reboot krijg je het upgrade scherm.
2)optie 4 format application area (dit zeker bij klachten doen)
3)optie 1 usb

Gr baksteen


Hoi satede,
Heb je jou ontvanger al voorzien van nieuwe software???

Groeten Baksteen
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb nu de 1 na laastste firmware erin zitten en de hardeschijf 2x geformateerd en zo te zien lijkt het nu beter te gaan. Ik denk zelf dat het aan de mgcamd ligt. Dat groene beeld krijg ik alleen als ik tv kijk met mgcamd ik zal ook eens een andere cam proberen.

Morgen eerst maar weer de nieuwste firmware erin flashen.

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bevindingen van deze box.Beeld goed,zappen traaaaaag tot heel traag,na anderhalf tot 2 uur loopt ie vast beeld blijft stil staan en moet dan de boel resetten.En natuurlijk geen CC Cam ondersteuning nog.De disecq werkt goed en anders dan een dreambox maar werkt voor de rest prima.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz

@freeguy,

 

Ik gebruik de AZBox HD Elite met een geldige abonnementskaart en heb nog nooit last gehad van freezes.

Heb je misschien automatische timeshift?

Dat veroorzaakt namelijk heel traag zappen.

 

Het kan ook zijn dat jouw problemen te maken hebben met intern sharen.

Extern sharen mag absoluut niet op dit board behandeld worden dus als

het daaraan ligt mag je dat hier niet vermelden en kan hier geen hulp geboden worden maar kun

je het beste overschakelen op intern sharen en kijken of de problemen zich dan nog steeds voordoen.

Heb je de problemen steeds met intern sharen en niet met rechtstreeks gebruik

van jouw abonnementskaart dan zou je hierover verder vragen kunnen stellen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb je misschien automatische timeshift?
Dat veroorzaakt namelijk heel traag zappen.
Hmm das wel "gay" dat die functie niet goed werkt. Dat is namelijk een hele mooie feature (die ik mis op mn kathrein). De Topfield tuners hebben deze constante timeshift al jaren ( zonder problemen ).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Citaat:
Heb je misschien automatische timeshift?
Dat veroorzaakt namelijk heel traag zappen.
Hmm das wel "gay" dat die functie niet goed werkt. Dat is namelijk een hele mooie feature (die ik mis op mn kathrein). De Topfield tuners hebben deze constante timeshift al jaren ( zonder problemen ).



@soktic,

Ik denk dat ik mijn antwoord iets moet nuanceren.
Zelf heb ik geen harde schijf op mijn AZBox HD dus voor die ontvanger
weet ik niet zeker of automatische timeshift een grote vertraging bij zappen teweeg brengt.

Bij mijn ABCom IPBox 9000 HD heb ik wel een harde schijf en daar
krijg je bij gebruik van automatische timeshift een grote vertraging bij het zappen.

Mijn excuses maar ik weet dus niet zeker of de AZBox HD net als de ABCom 9000 HD
door het gebruik van automatische timeshift een grote vertraging bij het zappen ondervindt.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

de boxs heeft nog een stel dingen die goed moeten werken voor dat je hem als vervanger van de dreambox kan zien, verlopig is het een leuke box voor de hobby.

 

2 turner met alle hardisk mogelijkheden

CCcam moet er zijn of iets wat ook perfect werk met cccam

en dieverse kleine bugs in de softwear die opgelost moeten worden.

 

voor de rset is het een leuke ontvanger die in de toekomst veel kan maar verlopig niet.

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Herbie153
Origineel bericht van: Toxic[Q

Waar ik graag antwoord op zou willen hebben van de mensen achter dit toestel:
1. Wordt afspelen van media en eerder gemaakte opnames, terwijl je iets opneemt mogelijk en zo ja wanneer?
2. Wordt het mogelijk op een toestel met 1 tuner een opname te maken, terwijl je naar iets anders op die transponder kijkt en zo ja, wanneer?
3. Wordt het mogelijk op een toestel met 2 DVB-s2 tuners een opname te maken terwijl je naar wat anders op een andere transponder of satelliet kijkt en zo ja, wanneer?
4. Wordt het mogelijk op een toestel met 2 DVB-s2 tuners twee HD en/of SD opnames te maken terwijl je naar een opname of mediabestand kijkt en zo ja, wanneer?
5. Wat is het maximaal aantal HD en SD opnames die je tegelijkertijd kunt maken?
6. Komt er ook DVB-C tuner en is die te combineren met een DVB-s2 tuner en zo ja wanneer?
7. Werkt samba server, zo nee, gaat dat werken en wanneer?
8. Kan ik vanuit een cifs nas ook DVD iso's, DIVX etc. afspelen, zo nee wanneer wel?
9. Waarom staat op jullie site een link naar een inhoudelijk slecht aftreksel van dit forum en niet gewoon een link naar dit grootste en meest bezochte satelliet forum van Nederland? :-)
----
Wat ik van mensen met een DM8000HD PVR DVD en een azbox op DEZELFDE HDTV met beide precies hetzelfde beeldmateriaal zou willen weten is, hoe zich de beeldkwaliteit verhoud tussen die beide. Zowel SD als HD a.u.b.

Ron


Ron,

Ik zal jouw vragen in de loop van de week beantwoorden omdat ik eerst ga verifiëren bij het ontwikkelteam. Het zou vervellend zijn als ik data afgeef die later niet correct blijken te zijn. En je weet hoe het met ontwikkelingen gaat, het valt vaak tegen.

Over punt 9: De fora waaraan wij linken zijn vanaf januari al actief met de Azbox HD. Enkele mensen achter deze fora hebben wij mogen ontmoeten voor een demo. Persoonlijk ben ik erg tevreden over de fora en de hulp die ze geven aan (nieuwe) gebruikers. Daarnaast heeft de Azbox bij deze fora een eigen Azbox threat.

Over jouw laatste punt: Neem je 8000 onder de arm rij naar mij toe en kom het zelf testen. Ik wil je ook een Azbox Elite HD tijdelijk ter test te beschikking stellen. Het enige wat ik hiervoor verwacht is een objectieve reactie maar ondertussen weet ik dat ik hiervoor bij jouw op het juiste adres ben.

met vriendelijke groet,
Herbie153


de week is voorbij Herbie 153

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het trage zappen heb ik hier ook , en dat is niet echt lekker.

Iedereen begint iedere keer over dat cccam nog niet beschikbaar is, maar het trage zappen vind ik op dit moment een groter probleem.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
de week is voorbij Herbie 153


@bliksem,

Dat klopt maar waar Ron het over heeft zijn in feite verwachtingen en wensen voor de toekomst.
Dit topic gaat over iets anders, namelijk gebruikerservaringen.
Het (verder) ontwikkelen van een satellietontvanger heeft nou eenmaal tijd nodig
en vaak heel veel tijd zie ook de ontwikkelingen bij sommige andere satellietontvangers.

Voor degenen die vooral geïnteresseerd zijn in de toekomst van de AZBox HD
is er binnenkort wellicht een mooie gelegenheid meer te vernemen en eventueel vragen te stellen.
Van 26 t/m 28 mei 2009 is er de ANGA beurs in Keulen cool
Op deze beurs voor kabel, breedband en satelliet zou de producent
van de AZBox, de firma Opensat uit Portugal, een grote stand hebben.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sattaz

Nee de box gebruik ik niet voor intern sharen of Extern en er zit alleen een abonnementskaart in.Ook geen CI Cam had ik afgelopen vrijdag nog wel en dacht daar komt de traagheid door maar maakt niet uit dus. als ik het klok zit het toch tussen de 3 a 4 seconden en soms meer.Na een tijd heb ik tot nu toe 2 keer een freezes gehad.Er zit ook nog geen harde schijf in en met timeshift doe ik dus niets.Het enige waar de box dus op draaid is de laatste firmware en een kaart met officieel abo en natuurlijk incubus want anders krijg ik de kaart niet werkend volgens mij.Gisteravond de dreambox er weer aan gezet en binnen 1 seconde beeld met zappen dus tot er een betere oplossing is voor geen freezes en sneller zappen mooi weer de dreambox.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...