Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: bliksem

CCcam moet er zijn of iets wat ook perfect werk met cccam


Volgens de droom (overigens een droge) die ik vanacht had komt die vandaag uit.
En ik hoorde iemand ooit eens zingen dat dromen geen bedrog zijn smile

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freeguy100
Hallo Sattaz
Nee de box gebruik ik niet voor intern sharen of Extern en er zit alleen een abonnementskaart in.Ook geen CI Cam had ik afgelopen vrijdag nog wel en dacht daar komt de traagheid door maar maakt niet uit dus. als ik het klok zit het toch tussen de 3 a 4 seconden en soms meer.Na een tijd heb ik tot nu toe 2 keer een freezes gehad.Er zit ook nog geen harde schijf in en met timeshift doe ik dus niets.Het enige waar de box dus op draaid is de laatste firmware en een kaart met officieel abo en natuurlijk incubus want anders krijg ik de kaart niet werkend volgens mij.Gisteravond de dreambox er weer aan gezet en binnen 1 seconde beeld met zappen dus tot er een betere oplossing is voor geen freezes en sneller zappen mooi weer de dreambox.


@freeguy100,

Ik heb nog een Seca2 kaart van CanalDigitaal en gebruik OpenXCAs.
Misschien dat ik daardoor nooit freezes heb.

Mijn Dreambox 7020 heeft een snelzap instelling waardoor je sneller zapt
maar het beeld vaak heel eventjes een freeze vertoont tijdens het zappen.
Met de snelzap optie uitgeschakeld heb ik geen korte freezes bij mijn Dreambox 7020
maar gaat het zappen een stuk langzamer.
Wellicht komt er in de toekomst ook een snelzap optie bij de AZBox HD.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sattaz

 

Ook ik heb nog een Seca2 kaart van CanalDigitaal dus daar zit het verschil niet in .Misschien in het OpenXCas dan maar ga ik later vandaag wel eens naar kijken.Ik gebruik een Dreambox 7000 en daar heb ik niets anders aan gedaan in de software om deze sneller te laten zappen.Maar zappen gaat echt in een seconde van kanaal naar kanaal vrij of gecodeerd.Met de Az box is het beeld en over schakelen naar een gecodeerd kanaal iets van drukken dan denkt hij eve na met oude beeld nog en dan nieuw kanaal en dan beeld na 3 4 seconden.Bij schakelen tussen free to air beelden is het altijd niet zo iets van drukken en beeld..er zit altijd een vertraging in.Lijkt me toch de bedoeling als ik op een kanaal druk dat hij meteen overschakeld .Als het dan ook nog gecodeerd is duurt het nog veel langer voor er beeld komt.Bedoel wil best wel wachten maar 3 tot 4 seconden is veel en soms nog wel meer ook.En dat heeft dan niets met een snelzap mogelijkheid te maken in de software.

 

Met een vriendelijke moederdag groet

 

Satguy

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: bliksem
de week is voorbij Herbie 153


@bliksem,

Dat klopt maar waar Ron het over heeft zijn in feite verwachtingen en wensen voor de toekomst.
Dit topic gaat over iets anders, namelijk gebruikerservaringen.
Het (verder) ontwikkelen van een satellietontvanger heeft nou eenmaal tijd nodig
en vaak heel veel tijd zie ook de ontwikkelingen bij sommige andere satellietontvangers.



Met vriendelijke groeten wink

sattaz

ik ga de van uit dat hij antwoord geeft op de vragen want de week is voorbij

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
als ik het klok zit het toch tussen de 3 a 4 seconden en soms meer


Ja dat heb ik ook zeker 4 seconden, maar ik ga er vanuit da nieuwe firmware daar nog verhbetering in gaat brengen want dit is niet aceptabel.
Voor mijn dagelijks gebruik heb ik hier mijn Triple dragon nog staan en daar kan bijna geen andere zapdoos tegen op :D , gecodeerde kanalen in 1 seconde smile

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees hier en daar dat er deze week een nieuwe firmware uitkomt.

Hierna zou de ccc client worden uitgebracht.

Verder zal er eerst alleen een ccc client worden uitgebracht ..

dus eerst geen server mogelijkheid.

 

Verder lees ik dat de de api van de azbox moet worden aangepast/vrijgegeven om multi ecm mogelijk te maken.

Weet iemand hierover al iets meer ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is van een een ander forum:

 

I hope that I'll finish cccam client tomorrow (dont know if any other cccam release is comming from another source/programmer(s) ).

 

Currently I am testing multi ecm pid streaming and it's working (finally ).So no more stupid restriction to one ecm pid streaming per channel.

 

guys latest public azbopx hd firmware allready has multi ecm. so intsall it.

 

mbox0021fix allreadu working multiecm in azbox.

 

Maar dit komt daar ook weg:

 

Its from the API.

 

The firmware for azbox HD that fixes this problem is not released yet.

For now only beta testers have them.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je dat vandaan Bliksem? (evt. via PM) Het is makkelijk om zo'n CCcam entry te maken in het OpenXCAS menu, hopelijk is het niet fake.

 

Het is iig een foto/screenshot van een Nederlandse AZbox, dus zelf gemaakt?

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
alleen ter info, meer kan ik niet schrijven DSC00304.JPG


Client only waarschijnlijk?
Tenminste dat lijkt me, aangezien de cccam makers 'actief' non-dreambox oplossingen tegenwerken (flycccam, incubuscamd etc. konden ineens niet meer verbinden. Plus dat ze o.a. zowiezo niet vlekkeloos werken etc. etc.).


Aanvullend:

Origineel bericht van: freeguy100
.....En natuurlijk geen CC Cam ondersteuning nog....


Origineel bericht van: bliksem
....CCcam moet er zijn of iets wat ook perfect werk met cccam...


Of doe anders maar eens een CTRL+F op de print versie van dit topic (onderwerp opties -> print onderwerp, heb je alle berichten in 1 scherm) met cccam als onderwerp.

Het schijnt nogal van belang te zijn?
Waarom? Voor LAN sharing zijn er toch genoeg alternatieven? Sterker nog: Voor LAN sharing werkt het cccam gebeuren nogal belabberd in de non-dreambox wereld, en toch neemt jan-en-alleman het gehaper en gestotter voor lief.

De uitstekende LAN alternatieven die wel over het gehele tuner spectrum werken, zijn blijkbaar geen oplossing. Het moet cccam zijn. Vreemd.

Mij lijkt zo'n Azbox heel interessant, maar cccam staat bij mij niet eens op de lijst aangemerkt als maar enigszins interessant.

Wel lees ik met interesse de ervaringen betreffende:
-stabiliteit
-beeldkwaliteit
-gebruiksgemak/mogelijkheden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer uit deze thread te beoordelen of de AZbox HD Premium nu wel al 'gebruikersrijp' is of niet. Als ik het zo lees dan ben ik bang van niet (ik hoop hiermee niemand tegen de borst te slaan...), maar ik lees toch nog wel wat freezes e.d.

 

Toch lonkt deze receiver omdat ik overweeg mijn network mediatank, de HDX-1000 (net als Popcorn A-110) te laten vervangen door de Azbox.

 

Echter ik heb nog een paar kleine vragen:

- heeft iemand ervaring met deze receiver in combinatie met een NAS (bijv QNAP 209 Pro) op basis van SMB

- draaien ISO's en VOB's gewoon helemaal goed (geen freezes of te langzaam voor het streamen vanaf NAS schijf

- op hoeveel Mb draait jullie LAN, 100 Mb of 1 Gb?

- draait de NMT ook .flac?

- draait de NMT ook DTS (als .wav of .dts)

- heeft iemand al ervaring met DTS-HD of Dolby True HD of kan deze speler dit niet aan?

- kan iemand een vergelijk maken met de Popcorn of HDX, is het functioneel net zo goed of zelfs beter?

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar wat meer details over de 'mediaplayer'-functionaliteit.

 

Hoe gaat de box om met MP3-tags? Ophalen van album-informatie via internet mogelijk?

 

Hoe gaat de box om met film-informatie? Is er een koppeling naar imdb beschikbaar bijvoorbeeld, voor film-informatie?

 

Valt de boel een beetje te skinnen, zodat het er een beetje leuk uit ziet?

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...