Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

@azboxhd: stop nu toch aub eens met overal uw probleem rond te spammen. Op een ander NL forum is u, door de invoerder van de azbox in NL, aangeraden uw box binnen te brengen bij u dealer. In iedere azbox thread vertel je hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast dutchmatrix

 

Als ik films vanaf mijn netwerkschijf afspeel (xp-machine).

Dan gaat het vaak na verloop van tijd in een soort slow-motion.(ongeveer na een half uurtje).

 

Dit lijkt vooral op te treden bij iso's.

 

Trouwens ik kan ook geen enkel dvd-menu meer bedienen.

Software versio 2032

 

Greetingz

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de Dreambox weet ik dat sommige wijzigingen pas worden opgeslagen als de box op 'normale' wijze via menu wordt gestopt of ge-herstart. Als de box hangt en je moet een herstart forceren, of erger nog, de stroom eraf halen en opnieuw aanzetten, dan zijn die wijzigingen nog niet opgeslagen. Die ben je dan dus kwijt als de box weer is opgestart.

 

Bij de AZbox werkt dat net zo, ik weet alleen niet welke instellingen direct in het geheugen worden weggeschreven en welke niet. Bij de AZbox heb ik nog niet de gelegenheid gehad om dat te testen omdat die vrijwel nooit 'hangt'. Als het al voorkomt, dan zorgt een software reboot er bij mij alsnog voor dat wijzigingen worden opgeslagen.

 

Ben je de instellingen kwijt als je de AZbox 'netjes' hebt afgesloten? Of ben je ze kwijt na een 'hanger'?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
er zijn nu een paar jongens aan het testen.

ik denk in loop van de maand


Ok bedankt voor de info...

Gr.Info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren toch ook maar een Azbox gekocht, de Elite;

Wifi heb ik niet nodig en als ik een disk nodig heb dan plug ik die wel erin.

 

Na het aansluiten en aanzetten kwam als eerste het settings menu. Internet was ok en kon meteen de firmware upgraden.

Ik heb voor 0.9.186818 gekozen omdat de hogere versies nogal wat commentaar kregen op de diverse fora.

Na het drukken op de blauwe knop kwam er onder in het scherm een keuze menu.

 

Ik had nog geen satelliet kanalen dus koos voor YouTube.

Ik had de keuze uit NBA, NBA en nog een keer NBA. Maar het werkte wel ! En de beeld kwaliteit van de YouTube filmpjes viel met niet tegen op het grote scherm.

Ik wilde ook wat HD zien en had e.a. klaar gezet om een share.

 

Ik had nog niets gemount maar kon wel doorklikken naar mijn share en selecteerde als eerste en AVI met SD XVID en MP3. Het duurde wat lang voordat het “een moment” schermpje weg ging, met de AVI speelde met prima beeld!

 

Maar ik wilde HD zien! Ik had wat 720p mkv’s gedownload (Legend of The Seeker) en selecteerde er één. Het “een moment” schermpje bleef wel heel lang in beeld en verdween na een minuutje of zo, maar geen beeld.

Jammer! Dat is nou net waarom ik de Azbox had gekocht! Ik had nog een BBC natuurfilm in HD AVI staan en selecteerde deze, nu ging het “een moment” schermpje wel na een tijdje weg en de film startte, maar niet vloeiend! Het lijkt wel of de netkaart (100mb) deze bitrate niet aankan. Mijn 5 jaar oude ShowCenter speelt deze avi moeiteloos af!

Maar ik wilde nog steeds HD zien! Dus dan maar satelliet kanalen inlezen. De schotel stond nog op Astra 2 (28.2), deze dus maar gescand, hierop zitten tenslotte een aantal HD zenders. Na een tijdje waren alle kanalen ingescand en kon ik eindelijk naar BBC HD gaan kijken.

Ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat redelijk was, maar het ‘spatte’ niet van mijn scherm. Met de DiSEqC 1.2 opties aan de gang om de schotel de draaien naar de Astra 1 (19.2), daar weer alle kanalen ingescand en het Astra Demo HD kanaal opgezocht. Dat was een stuk beter! Hier “spatte” het beeld wel van het scherm! Deed bijna pijn aan m’n ogen! Ook Arte HD was prima!

 

Ik had nog geen plugins geladen, de Nederlandse kanalen waren dus nog niet beschikbaar met m’n seca3 kaart. In het plugin menus is de optie om via AZBOXWOLD plugins de downloaden. Dat is een mooie optie als die site beschikbaar is, maar gisteravond dus niet! Nu kun je zelf ook een URL opgeven, maar welke?

 

Op mijn PC gezocht naar OpenXCAS voor Axbox (was moeilijk te vinden) deze in de /EMU dir gekopieerd met WinScp. Meteen ook maar MultiCAS v1.57D erbij zodat mijn Seca3 kaart het ook doet. In het Plugins menu deze geactiveerd, … e n …. Beeld op de Nederlandse zenders. …. Geen HD maar ja, we lopen wat achter in Nederland.

 

Terug naar de Astra 2 , Ik wou ITV HD ook wel eens zien! Maar om de één of ander reden was de positie van deze sat verloren gegaan en kon deze opnieuw gaan zoeken met de DiSEqC 1.2 settings.

 

Ik had dus een settingslijst nodig, dacht ik. Op dit forum, in een ander topic staan wat zipjes. De motor.zip gedownload. Maar dan? Waar moeten deze naartoe en waarom staat er “Wel even mijn " antenna_list" vervangen door die van je zelf.” ? Na enig speurwerk lijkt me /DATA2 de juiste plek kopieer de twee andere files hierin. Terug naar de Azbox, maar geen niet lijst! Moet eerst reboten?

Na de reboot wordt geen enkel kanaal gevonden om de posities weer veloren zijn! Ik dacht dat het met een SettingsEditor beter zou gaano, maar welke? er zijn er een aantal?

 

Ik download er één, en laadde de in files uit ze zip. Alles in orde. De editor heeft ook de optie om de settings te uploaden naar de Azbox. Prima dacht ik, maar toen ga de box de melding dat een reboot nodig was. Ok dan maar, en reboten. Na de reboot kwam weer de melding dat een reboot nodig was, enz, enz…

 

Algemene indruk:

YouTube: Prima, maar ga ik het ook gebruiken?

 

MediaPlayer: SD Avi’s ok. Nog? Geen MKV’s? Bitrate problemen?

 

Satelliet: Prima beeld, nog problemen met de settings en motor instellingen. (waarom is er niet gekozen voor een XML format?)

Vanavond verder….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je AZbox (hoop dat je er nog blij mee bent na bovenstaande ervaringen). De laatste firmware heeft een vervelende bug. Als je USALS gebruikt en je reboot de box, moet je opnieuw de coordinaten invullen. Dit hoef je maar bij 1 satelliet te doen, maar toch vervelend.

 

Ook schijnt de doorvoersnelheid van het netwerk in de laatste twee firmware versies niet best te zijn. Zelf heb ik hier geen problemen mee, ook niet met 720p mkv bestanden. Heb je het mount scriptje uit deze thread al geprobeerd? Als je bij het mounten de opties rsize=8192 en wsize=8192 opgeeft (buffers voor netwerkverkeer) zou je geen problemen meer moeten hebben bij het afspelen van mkv's.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen de firmware ook maar geupdate naar 0.9.20.32.

 

De SAT kanalen zitten er nu goed in. Alle SATS staan nu op USALS, dit lijkt beter te werken.

Heb nu ook beeld op alle HD kanalen dankzij de nieuwe SECA3 kaart.

 

MKV's gaan nog steeds niet goed, ook niet over de ge-mounte share.

 

Waar zou dit aan kunnen liggen?

 

Zoals ik al zei: "dit is wel waarom ik de Azbox heb gekocht!"

 

Nog even alles op een rijtje:

 

Firmware: 0.9.20.32

Gemounte films share.

MKV: Legend.of.the.Seeker.S01E22.720p.mkv

 

Dit zou toch wel moeten kunnen?

 

 

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yerphi

 

Probeer de film eens op een USB stickje te zetten, eens kijken of dat scheelt.

 

Ik hoop ook dat je een switch ebruikt, en geen hub. Met een switch kunnen 2 apparaten met maximale snelheid met elkaar communiceren.

 

Laat even weten of dat helpt!

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...