kwajoep Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Kampioenen !!!! Alleen al om de naam volg ik alles over deze box. Zonder gekheid, ik zit er toch serieus over te denken om deze box als vervanger van mijn DM7000 te kopen. Eerst nog effe afwachten of de twintuner functie goed werkt. Maar dadelijk eerst naar de HULDIGING van AZ. Frank Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat
Tonskidutch Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 als je dan volgend jaar ook gehuldigd bent geworden, dan geloof ik een en ander. maar alle gekheid op een stokje zal zich wijzen of er degelijke en adequate support is/blijft. chiao Say Your Prayers Anoushka Shankar
TimD Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Gezien hier users hun gebruikerservaring willen delen, zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om op volgende vragen te antwoorden nu de nieuwere firmware uit is? - PVR ondersteuning: kunnen er meerdere kanalen van dezelfde transponder opgenomen worden? - Met de nieuwe twintuner support: is het mogelijk om kanaal1 op de HD op te nemen en tegelijkertijd naar kanaal2 te kijken/timeshift ? - Kan er opgenomen worden en tegelijkertijd een opname of divx film bekeken worden? - Hoe zit het met de opnames? Worden die direct gedecodeerd? Want met die seca3 kaarten zijn er nogal problemen hiermee dat opnames te laattijdig gedecodeerd worden waardoor ze niet meer te bekijken vallen.
Gast sattaz Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Mijn mening is dat je heeeeeeel erg voozichtig moet zijn met beloftes van dergelijke aard. Op diverse websites die dat ding verkopen staat dat het nu nog niet werkt, maar in de toekomst gaat werken. Dat geldt ook voor een aantal andere functies. Over 100 jaar is ook in de toekomst. Welke garanties heeft de klant? Ik vind 16MB flash behoorlijk weinig voor een twin reciever. Niemand heeft die tweede tuner al zien werken. Niemand weet of processor en geheugen groot en krachtig genoeg is om ook daadwerkelijk SD en HD te kunnen opnemen, terwijl je naar wat anders (SD of HD) kijkt. Ik zeg daarom altijd; eerst zien dan geloven. Ron @Ron, Mijn mening is dat dit topic gaat over gebruikservaringen en niet over beloften of wat er nog meer dan thans al mogelijk is met de AZBox HD Premium (en wat mij betreft ook de grotendeels identieke AZBox HD Elite). De AZBox HD Elite/Premium kan op dit moment reeds meer dan welke andere standalone satellietontvanger die in de markt is. Opnemen/afspelen, DVB-C/S/S2/T/T2, BluRay, YouTube zonder omwegen, Internetbrowser (draadloos), RSS, uiterst gevoelige tuner, 1080p50 afspeelbaar, 4:2:2 live bekijken, speelt meer mediaformaten af dan welke andere satellietontvanger ook, enzovoort, enzovoort. De hardware bestaat uit kwalitatief hoogwaardige componenten waarbij hardwareproblemen, in tegenstelling tot sommige andere satellietontvangers, niet of nauwelijks voorkomen. Als je het vergelijkt met startmodellen van andere merken, zoals bijvoorbeeld Dreambox 7000/7025 en IPBox 9000, gaat de ontwikkeling van de software zelfs nog iets sneller Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Origineel bericht van: michel130 Hoe gaat het straks met de zenderlijsten. Hoe gaat het straks met de software. Hoe gaat het straks met de cams. @michel130, Dit topic gaat over gebruikerservaringen en niet over verwachtingen voor de toekomst. Wat betreft gebruikerservaringen kan ik uit eigen ervaring mededelen dat het goed gaat met zenderlijsten, software en cams. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Origineel bericht van: TimD Gezien hier users hun gebruikerservaring willen delen, zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om op volgende vragen te antwoorden nu de nieuwere firmware uit is? - PVR ondersteuning: kunnen er meerdere kanalen van dezelfde transponder opgenomen worden? - Met de nieuwe twintuner support: is het mogelijk om kanaal1 op de HD op te nemen en tegelijkertijd naar kanaal2 te kijken/timeshift ? - Kan er opgenomen worden en tegelijkertijd een opname of divx film bekeken worden? - Hoe zit het met de opnames? Worden die direct gedecodeerd? Want met die seca3 kaarten zijn er nogal problemen hiermee dat opnames te laattijdig gedecodeerd worden waardoor ze niet meer te bekijken vallen. @TimD, - PVR ondersteuning heb ik nog niet met de nieuwe software uitgeprobeerd - Over twintuner support is niets te melden aangezien de losse insteektuners nog niet beschikbaar zijn - Opnames worden steeds direct gedecodeerd Met vriendelijke groeten sattaz
TimD Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 @sattaz: bedankt voor je antwoorden! - Zou je me kunnen vertellen of je een opname (of een divx film) kunt bekijken terwijl de azbox aan het opnemen is? - Is vooruit/achteruit spoelen (of hoe zeg je dat precies?) van een opname tijdens het bekijken vlekkeloos verloopt?
grunnsat Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Ik zie dat deze AZbox ook voor DVB-C gebruikt kan worden, dus ook voor mij interessant . De centrale processor van deze ontvanger is de Sigma SMP8634, en dat is dezelfde chip die je in de meeste moderne mediaspelers tegen komt. Tot voor heel kort was dit de beste chip van Sigma, nu hebben ze de nog veel krachtiger 8640 serie. Alleen is er nog geen apparatuur in de handel met die chip. Eerst even een waarschuwing. Volgens de specs van de chip kan hij maximaal 2 x 256MB = 512MB DDR1(!!) RAM aan, dus ideeën om er gigabytes in te steken zijn niet van toepassing. Waar ik benieuwd naar ben is het volgende: Worden alle programma's (ook van de tweede tuner) ongecodeerd opgeslagen? Hoe worden programma's opgeslagen, als pure MPEG-2/MPEG-4 stream die ook bewerkt kan worden met video bewerkins programmatuur? Welke formatering wordt gebuikt voor de interne harde schijf, en hoe groot kan die zijn?
Gast humaxarie Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Op je laatste vraag, heb ik dit op een ander board ooit gevonden.. HDD Support: (Ext2/3; NTFS; FAT and FAT32) What works and what not works? Azbox HD Premium and Elite can full read from all major formats like Ext2/3, NTFS, FAT and FAT32. But to write, Azbox HD can write on Ext2/3 and FAT/FAT32 HDD but CANNOT at NTFS HDD (operations like record TV programs, copy from internal HDD to external NTFS HDD) Synthesis: Read (FAT / FAT32; NTFS; EXT2/EXT3) Write (FAT / FAT32; EXT2/EXT3) of dit nog geldt ??? (weet niet of het firmware afhankelijk is
bliksem Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 verhaal klopt een hd met NTFS kan de box niet aan Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
grunnsat Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Dank voor de antwoorden. Echter het lijkt mij dat ze van toepassing zijn op externe schijven. Volgens het manual kun je de interne disk ook formateren (logisch natuurlijk). Zou daarvoor FAT32 of ext3 gebruikt worden, of misschien zelfs al ext4? Ik gok op ext3...
MBH10 Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 @Grunnsat: Juist in een netwerk maakt het format van een HD niets uit. Als de doos waar die inhangt maar met de data om kan gaan. Ik denk dat zelfs HPFS geformateerde schijven ook beschreven en gelezen zouden kunnen worden. (Maar wie gebruikt die nog....)
grunnsat Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Origineel bericht van: MBH10 @Grunnsat: Juist in een netwerk maakt het format van een HD niets uit. Als de doos waar die inhangt maar met de data om kan gaan. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb het over de interne schijf van de Premium, en hoe die geformateerd is. NAS schijven is weer een heel ander verhaal, mijn NAS box gebruikt intern ext3, maar dat maakt voor de NAS shares natuurlijk niet uit.
TimD Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Origineel bericht van: TimD @sattaz: bedankt voor je antwoorden! - Zou je me kunnen vertellen of je een opname (of een divx film) kunt bekijken terwijl de azbox aan het opnemen is? - Is vooruit/achteruit spoelen (of hoe zeg je dat precies?) van een opname tijdens het bekijken vlekkeloos verloopt? Iemand van de Azbox HD/Premium eigenaars die het antwoord wil geven?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen