Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Kampioenen !!!!

 

Alleen al om de naam volg ik alles over deze box.

Zonder gekheid, ik zit er toch serieus over te denken om deze box als vervanger van mijn DM7000 te kopen.

Eerst nog effe afwachten of de twintuner functie goed werkt.

Maar dadelijk eerst naar de HULDIGING van AZ.

 

Frank

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gezien hier users hun gebruikerservaring willen delen, zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om op volgende vragen te antwoorden nu de nieuwere firmware uit is?

- PVR ondersteuning: kunnen er meerdere kanalen van dezelfde transponder opgenomen worden?

- Met de nieuwe twintuner support: is het mogelijk om kanaal1 op de HD op te nemen en tegelijkertijd naar kanaal2 te kijken/timeshift ?

- Kan er opgenomen worden en tegelijkertijd een opname of divx film bekeken worden?

- Hoe zit het met de opnames? Worden die direct gedecodeerd? Want met die seca3 kaarten zijn er nogal problemen hiermee dat opnames te laattijdig gedecodeerd worden waardoor ze niet meer te bekijken vallen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Mijn mening is dat je heeeeeeel erg voozichtig moet zijn met beloftes van dergelijke aard.
Op diverse websites die dat ding verkopen staat dat het nu nog niet werkt, maar in de toekomst gaat werken. Dat geldt ook voor een aantal andere functies.
Over 100 jaar is ook in de toekomst. Welke garanties heeft de klant?
Ik vind 16MB flash behoorlijk weinig voor een twin reciever. Niemand heeft die tweede tuner al zien werken. Niemand weet of processor en geheugen groot en krachtig genoeg is om ook daadwerkelijk SD en HD te kunnen opnemen, terwijl je naar wat anders (SD of HD) kijkt.
Ik zeg daarom altijd; eerst zien dan geloven.

Ron



@Ron,

Mijn mening is dat dit topic gaat over gebruikservaringen en
niet over beloften of wat er nog meer dan thans al mogelijk is
met de AZBox HD Premium (en wat mij betreft ook de grotendeels identieke AZBox HD Elite).

De AZBox HD Elite/Premium kan op dit moment reeds meer
dan welke andere standalone satellietontvanger die in de markt is.
Opnemen/afspelen, DVB-C/S/S2/T/T2, BluRay, YouTube zonder omwegen, Internetbrowser (draadloos),
RSS, uiterst gevoelige tuner, 1080p50 afspeelbaar, 4:2:2 live bekijken, speelt meer
mediaformaten af dan welke andere satellietontvanger ook, enzovoort, enzovoort.
De hardware bestaat uit kwalitatief hoogwaardige componenten waarbij hardwareproblemen,
in tegenstelling tot sommige andere satellietontvangers, niet of nauwelijks voorkomen.

Als je het vergelijkt met startmodellen van andere merken, zoals bijvoorbeeld Dreambox 7000/7025
en IPBox 9000, gaat de ontwikkeling van de software zelfs nog iets sneller smile


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130

Hoe gaat het straks met de zenderlijsten.
Hoe gaat het straks met de software.
Hoe gaat het straks met de cams.



@michel130,

Dit topic gaat over gebruikerservaringen en niet over verwachtingen voor de toekomst.

Wat betreft gebruikerservaringen kan ik uit eigen ervaring mededelen
dat het goed gaat met zenderlijsten, software en cams.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TimD
Gezien hier users hun gebruikerservaring willen delen, zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om op volgende vragen te antwoorden nu de nieuwere firmware uit is?
- PVR ondersteuning: kunnen er meerdere kanalen van dezelfde transponder opgenomen worden?
- Met de nieuwe twintuner support: is het mogelijk om kanaal1 op de HD op te nemen en tegelijkertijd naar kanaal2 te kijken/timeshift ?
- Kan er opgenomen worden en tegelijkertijd een opname of divx film bekeken worden?
- Hoe zit het met de opnames? Worden die direct gedecodeerd? Want met die seca3 kaarten zijn er nogal problemen hiermee dat opnames te laattijdig gedecodeerd worden waardoor ze niet meer te bekijken vallen.



@TimD,

- PVR ondersteuning heb ik nog niet met de nieuwe software uitgeprobeerd

- Over twintuner support is niets te melden aangezien de losse insteektuners nog niet beschikbaar zijn

- Opnames worden steeds direct gedecodeerd


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattaz: bedankt voor je antwoorden!

- Zou je me kunnen vertellen of je een opname (of een divx film) kunt bekijken terwijl de azbox aan het opnemen is?

- Is vooruit/achteruit spoelen (of hoe zeg je dat precies?) van een opname tijdens het bekijken vlekkeloos verloopt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat deze AZbox ook voor DVB-C gebruikt kan worden, dus ook voor mij interessant smirk .

 

De centrale processor van deze ontvanger is de Sigma SMP8634, en dat is dezelfde chip die je in de meeste moderne mediaspelers tegen komt. Tot voor heel kort was dit de beste chip van Sigma, nu hebben ze de nog veel krachtiger 8640 serie. Alleen is er nog geen apparatuur in de handel met die chip.

 

Eerst even een waarschuwing. Volgens de specs van de chip kan hij maximaal 2 x 256MB = 512MB DDR1(!!) RAM aan, dus ideeën om er gigabytes in te steken zijn niet van toepassing.

 

Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:

 

  • Worden alle programma's (ook van de tweede tuner) ongecodeerd opgeslagen?
  • Hoe worden programma's opgeslagen, als pure MPEG-2/MPEG-4 stream die ook bewerkt kan worden met video bewerkins programmatuur?
  • Welke formatering wordt gebuikt voor de interne harde schijf, en hoe groot kan die zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast humaxarie

Op je laatste vraag, heb ik dit op een ander board ooit gevonden..

HDD Support: (Ext2/3; NTFS; FAT and FAT32) What works and what not

works?

Azbox HD Premium and Elite can full read from all major formats like Ext2/3, NTFS, FAT

and FAT32.

 

But to write, Azbox HD can write on Ext2/3 and FAT/FAT32 HDD but CANNOT at NTFS

HDD (operations like record TV programs, copy from internal HDD to external NTFS HDD)

Synthesis:

Read (FAT / FAT32; NTFS; EXT2/EXT3)

Write (FAT / FAT32; EXT2/EXT3)

 

of dit nog geldt ??? (weet niet of het firmware afhankelijk is smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Grunnsat: Juist in een netwerk maakt het format van een HD niets uit. Als de doos waar die inhangt maar met de data om kan gaan. Ik denk dat zelfs HPFS geformateerde schijven ook beschreven en gelezen zouden kunnen worden. (Maar wie gebruikt die nog....)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MBH10
@Grunnsat: Juist in een netwerk maakt het format van een HD niets uit. Als de doos waar die inhangt maar met de data om kan gaan.


Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb het over de interne schijf van de Premium, en hoe die geformateerd is. NAS schijven is weer een heel ander verhaal, mijn NAS box gebruikt intern ext3, maar dat maakt voor de NAS shares natuurlijk niet uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TimD
@sattaz: bedankt voor je antwoorden!
- Zou je me kunnen vertellen of je een opname (of een divx film) kunt bekijken terwijl de azbox aan het opnemen is?
- Is vooruit/achteruit spoelen (of hoe zeg je dat precies?) van een opname tijdens het bekijken vlekkeloos verloopt?

Iemand van de Azbox HD/Premium eigenaars die het antwoord wil geven?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...