Ga naar inhoud


Top 2000 à gogo verhalen


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Dit programma loopt momenteel weer, en ik vind het altijd leuk de verhalen of anekdotes van Leo Blokhuis, of het publiek te horen. Zijn er hier op het forum ook mensen die van die verhalen hebben ??? Of leuke ervaringen van ontmoetingen met mensen uit de muziek of eventueel film ???

Het volgend verhaal is al weer een tijdje geleden:

 

 

Het gaat over Steve Vai.

 

 

In 1984 werd de musical Chess uitgebracht. Op deze L.P. stond het nummer

Bangkok / one night in Bangkok geschreven door Benny Anderson /

Björn Ulvaeus en Tim Rice. Dat die eerste twee zijn leden van Abba zijn hoef ik niet te vertellen. Dit nummer werd gezongen door Murray Head.

 

De Nederlandse groep Whistler / Courbois / Whistler brachten in 1993 in eigen beheer een C.D. uit met de naam Privelege ( WC 1.93 ) op de C.D. stond hun heavy gitaar versie van het nummer Bangkok.

 

Tot nu toe allemaal niet bijzonder, wij wonen een groot deel van het jaar in het

Spaanse Marbella, en mijn vrouw ging altijd twee x per week naar de gym toe.

Je kon daar je eigen muziek meenemen, dat was dus meestal rock music. Een van de bezoekers van die bezoekers van de gym was Stan Schiller, de gitaar technicus van Def Leppard. Die vroeg of mijn vrouw van rock music hield, en hij vertelde toen dat hij met Def Leppard in Marbella was. Def Leppard werkte

n.l. van half 1995 tot januari 1996 aan hun nieuwe C.D. Slang die in 1996 werd uitgebracht.

Op een dag had zij die C.D. van W/C/W bij zich en Stan Schiller vroeg wat dit

voor groep was, hij vond de muziek goed en mijn vrouw maakte een kopie van deze C.D. op een cassette bandje voor hem.

 

Nu bleek dat Stan Schiller ook jaren lang heeft gewerkt voor Steve Vai, en laat nu die Steve Vai in september 1996 de C.D. Fire Garden uitbrengen. Met één nummer erop dat hij niet zelf heeft geschreven. Je raad het misschien al het

nummer BANGKOK.

 

Salu2, D.Quijote

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...