Beobuddy Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Dag iedereen. Ik ben de verzameling DVD's en vooral de doosjes ervan zat aan het worden. Op kantoor is een speciaal ingerichte kast al weer vol en ook in de woonkamer is ook hier een 2 laden kast alweer vol en wordt de stapel ernaast al weer groter. Nu wil ik eigenlijk alle films die ik heb overzetten naar een netwerkschijf met mediafunktie (een Maxtor nog wat en met 500 GB). Ik heb een ps3 die de netwerkschijf ziet en waar ik ook filmpjes vanaf kan spelen. Hoe pak ik dat aan? Eigenlijk, lees beslist, wil ik geen kwaliteitsverlies en wil ik geen DIVX achtige dingen. Dus gewoon 1 op 1 kopie. Dan wil ik ook dus de mogelijkheid hebben van wel of geen ondertiteling, extra's e.d.. Als ik een DVD bekijk in een pc, dan zie ik meerdere VOB, VTS etc aan bestanden. Moet ik die allemaal verslepen naar een nieuw aangemaakt mapje op de netwerkschijf? Ziet de ps3 het dan wel goed? Iemand enig idee? Dus DVD's omzetten en vervolgens naar de opslag ermee. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
WPW Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Ik maak overal ISO's van, 'dump track' of zo iets heet dat vaak (nero), is 1op1 en speelt gewoon af in wmp. Bvb: gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
yamaha Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Je kan hier voor het programma smartripper gebruiken. Dit maakt een 1 op 1 copy van je dvd zonder kwaliteits verlies. Je krijgt dan een map met alle bestanden van de dvd. Ik zou 1 dvd proberen om te kijken of de ps3 hier mee kan omgaan. VU+ DUO/ Wavefrontier Htpc met MediaPortal
Beobuddy Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Geplaatst: 28 december 2008 Zoals je al aangeeft heb je dus een pc nodig met wmp erop. De insteek is dat je de collectie via de ps3 kunt bekijken. En van de ps3 weet ik bijna zeker dat die geen iso's afspeelt. Toch bedankt voor het meedenken. @ Yamaha: Dit ga ik proberen, alleen ben ik wel benieuwd hoe die "kopie" eruit ziet. Ik laat dit asap weten. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Fatfreddy Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Ik heb geen ps3 player maar heb je echter al eens geprobeerd een iso bestand op de ps3 af te spelen ?
Beobuddy Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Geplaatst: 28 december 2008 Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Ik ben er vanuit gegaan dat deze niet leesbaar zou zijn. Dit is dan gebaseerd op een lijst die ik meen te herinneren te hebben gelezen op het ps3forum. Daar kwam ik extensies tegen als mpeg2, avi, mk4 ed. Ook bepaalde avi's met DiVX coderingen zouden af te spelen zijn. Dat laatste heb ik overigens geprobeerd, maar de ene avi is de andere niet en dat geeft (afspeel)problemen. Naar wat ik begrepen heb is avi een "container" die op zich weer diverse coderingen ondersteund, in zich kan hebben. Maar ik ga het proberen, Op dit moment ben ik bezig met smartripper. De eerste de beste film die ik in de DVDspeler van de pc doe, wordt door onthaald door smartripper met een "out of bound list" fout. De tweede film wordt wel geaccepteerd en wordt nu, na omzetten, overgebracht naar de netwerkschijf. Al met al wordt het wel een langdurige kwestie denk ik. Een 20 min voor het omzetten en nog eens een 20-30 minuten voor het overhevelen naar de netwerkschijf. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Fatfreddy Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 20 tot 30 minuten voor het overhevelen van 4 a 5 GB naar een netwerkschijf ? Bij mij duurt het overhevelen van 10 GB nog niet de helft en dan heb ik echt geen super nas server.
Beobuddy Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 Ik krijg het nog niet voor elkaar. De inhoudsopgave wordt maar niet bijgewerkt in de ps3. Na het de mediasetup (het ipadres van de netwerkschijf) het content opnieuw te laten zoeken naar de gewijzigde bestanden, wordt de melding in de setup gegeven dat hij daarmee klaar is. Vervolgens de ps3 (opnieuw) laten zoeken naar de schijf en die vindt hij. Daarna naar het menu "video" de videobesstanden opzoeken en vervolgens geeft de ps3 alle videobestanden weer. Alleen het klopt niet, gewistte bestanden worden nog steeds weergegeven en de nieuwe niet! Hoe kan dat? (off topic, ik weet het) Dus een verdere resultaat omtrent het omzetten blijft nog even uit. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Tonskidutch Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Citaat: Nu wil ik eigenlijk alle films die ik heb overzetten naar een netwerkschijf met mediafunktie (een Maxtor nog wat en met 500 GB). ja uh, ze zeggen van mij dat ik slecht kan rekenen, maar als zo'n isoo'tje (zoals WPW weergaf) al 5 GiG is wat wil je dan met al die kasten vol in kantoor en thuis laden vol OP een disk van 500 GB????? dan mag je blij zijn dat je 75 DVD's overzet met god weet hoeveel tijd om dat te doen? overigens koop je dan een noch ugh maal grotere NAS en maakt enkel een kopie van wat je al hebt. wat moet er niet al een bodemloze verkwisting zijn aan hardware en tijd om die verzamelingen van die miljarden wereldbewoners te digitaliseren op een netwerkschijf? chiao The Crying Cowboys Aaron Rux
Beobuddy Geplaatst: 6 januari 2009 Auteur Geplaatst: 6 januari 2009 Tja, die kasten kunnen leeg richting de opslag en als er daar dan een paar extra nas-server(s) voor nodig zijn, oke. De schijven kosten toch niets meer. Ik weet dat ik maar zo'n 75 tot 100 DVD's op zo'n 500GB kwijt kan, maar mijn verzameling is niet zo erg groot, maar ik denk ongeveer kleine 300 DVD's. Het is meer het idee dat als je een film wilt zien, dat de drempel toch lager ligt om te kijken i.p.v. DVD opzoeken als je hem al niet hebt opgeborgen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Tonskidutch Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 ja kan, veel plezier 't zal wel effe copieren zijn. chiao The Crying Cowboys Aaron Rux
Tonskidutch Geplaatst: 7 januari 2009 Geplaatst: 7 januari 2009 zie net dat er een heel grote QNAP nieuw op de markt komt, model 639 pro. misschien iets voor die 300 DVD's ? chiao The Crying Cowboys Aaron Rux
Fatfreddy Geplaatst: 7 januari 2009 Geplaatst: 7 januari 2009 Het zal ongetwijfeld een prachtig apparaat zijn die QNAP. Ik gebruik een CH3SNAS nas server en die is een stuk goedkoper dan een QNAP en werkt ook prima daar kunnen 2 harddisks in. 300 maal 4,3 is zo een 1200 a 1300 Gb. 2 harddisks van 1 TB is dus genoeg.
Vette73 Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 En dan nog een keer die hoeveelheid voor de backup Persoonlijk sla ik mijn DVD's niet op als ISO, maar gewoon de VOB-files in de VIDEO_TS directory. Afspelen kan dan met werkelijk elk DVD-afspeel-programma. Rippen doe ik met DVDDecrypter. Wordt niet meer onderhouden, maar de laatste versie 3.5.4.0 doet alles wat het moet doen, snel en betrouwbaar. Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen