Ga naar inhoud


Iemand ervaring met WIFI Sangean WFT-1 radio ?


prutsie

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdeje op zoek naar een goede, en niet absurd duure stand alone internet radio. Niet voor mij, maar voor mijn ouders die niet al te jong meer zijn, maar eigenlijk de hele dag de radio aan hebben staan.

 

Nu zit ik nogal te twijfelen tussen een stand alone radio met ingebouwde luidsprekers of een radio die je zo je stereo torentje inschuift en aansluit op je versterker.

 

Bij de stand alone radio's zou het verder wel handig zijn als het een stereo radio is, en die kom je al niet vaak tegen.

 

Iemand ervaring met deze dingen, ik weet echt niet of het wat is zo'n ding, en wat het beste is. Revo, Sangean, zijn er nog meer, en zo ja welke is goed. Bij de radio / tv handel op de hoek van de straat kom je ze in ieder geval niet tegen, en ook bij de grote wit / bruingoed boeren niet. Kennelijk niet interessant of gewoon nog te nieuw.

 

Kortom, wie heeft ervaring ????

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


"niet absurd duur"???

Die Sangean is in mijn ogen HEEL duur.

Het is wel zo dat de standalone internet radios ofwel geen versterker/luidsprekers hebben of indien ze dat wel hebben zijn ze mono uitvoering en is de klankkwaliteit erbarmelijk.

Een alternatief is er eentje te kopen zonder luidspreker en er een setje goede PC luidsprekers aan te hangen. Voordeel is dat je die verder uit elkaar kan zetten voor een breder stereoklank.

 

Zonder reklame te maken :D, ik heb er eentje in TK staan wegens dubbel gebruik en dit speelt bij mij op de hobbykamer prima.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet radio is idd fantastisch als je verwoed radioluisteraar bent. Ik gebruik voor mijn setreo de Squeezebox. Is meer opgezet voor afspelen mp3, flac ed. Maar de internetradio is erg goed. En vooral belangrijk: je kunt heel veel favorieten opslaan die je makkelijk door kunt lopen met enkele drukken op de knop. Ook belangrijk is het grote display zodat je ouders goed kunnen zien welke zender ze voor zich hebben. Maar dit is natuurlijk maar een optie en er zijn er meer waar ik ook weinig van weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat lijkt ook wel wat. De Logitech Squeezebox boom dan, de Denon S-32 of S-52 zijn wat teveel van het goede. $699 vind ik net ff te veel. Maar de Squeezebox lijkt me best een leuk ding.

Eens kijken of ik hier ergens een demonstructie kan krijgen van zo'n ding.

 

Bedankt,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sangean lijkt niet zo'n bekend merk, maar is wel degelijk een heel belangrijke producent. Heel veel wereld ontvangers van grote merken werden in feite door Sangean gemaakt. Op hun website staan nog wel meer modellen. Ju kunt ook nog kijken bij het Engelde merk Roberts, die heeft twee modellen.

 

Het is inderdaad geen spul wat je veel in winkels tegen komt. Ons plaatselijke filiaal van zo'n heel grote Duitse dozenschuiver heeft wel een leuk assortiment van dit spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Ik ben al een tijdeje op zoek naar een goede, en niet absurd duure stand alone internet radio. Niet voor mij, maar voor mijn ouders die niet al te jong meer zijn, maar eigenlijk de hele dag de radio aan hebben staan.

Nu zit ik nogal te twijfelen tussen een stand alone radio met ingebouwde luidsprekers of een radio die je zo je stereo torentje inschuift en aansluit op je versterker.

De Freecom Musicpal internetradio is ook een degelijk toestel,heeft momenteel 12.477 radiostations van overal ter wereld in de lijst staan,je kunt deze aansluiten op de versterker of gebruiken met de ingebouwde luidspreker.Klinkt heel goed.

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Peter waar luisteren je ouder dan na, hebben ze nu echt interesse in fox radio

 

Veel klassiek, jazz, koormuziek. Niet te vinden in NL, wel op internet. Het aansluiten van de geluidskaart van de pc op de stereoset is echter net een tree te hoog. Ik heb dat ooit eens gedaan maar ze snappen dit niet meer.

Ik moet dus een apparaat hebben welke er uit ziet als een radio (liefst nog met lampen, zo eentje die je eersrt een paar minuten "op de gloei" moet zetten :D ) maar wel met alle moderne gemakken van deze tijd.

Het opzoeken van de zenders kan ik wel, als ze maar aan een paar knoppen kunnen draaien dan is het dik voor elkaar. Mijn ouders zijn ver in de 70.

 

Wat ik dus nodig heb is het volgende:

-Het moet dus veel herrie produceren (enigszins doof).

-Het moet er als een radio uitzien.

-Het moet niet te ingewikkeld zijn.

 

Zelf heb ik mijn pc aan mijn stereo geknusteld en maak ik gewoon gebruik van shoutcast. Die pc staat toch altijd aan.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Peter waar luisteren je ouder dan na, hebben ze nu echt interesse in fox radio



-Het moet dus veel herrie produceren (enigszins doof).
-
Peter.

Dan valt de Freecom Musicpal af. Die heeeft weinig volume. Squeezebox doet veel aangeluidskwaliteit, hoe die box van hen klinkt weet ik niet maar zal ongetwijfeld veel beter klinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

DE WFT-1 van sangean is een tuner, het ding heeft geen speakers. De WFR-1 is een echte radio met speakers, heeft ook FM, en kan CD's spelen. Ik heb de Sangean WR-3 horen spelen van CD. De kast en naar ik aanneem ook de versterker lijken sterk verwant aan de WFR-1. Het geluid was verbazingwekkend goed, vol, helder en krachtig. Ik denk zelf aan de aanschaf van de WFR-1, met zo'n €270 niet echt goedkoop, maar je hebt dan wel in zijn soort een top product zoals ik dat nu inschat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als je nog geïnteresseerd bent Prutsie, hierbij mijn ervaringen met de WFR-1.

 

Zoals je weet is de WFT-1 een pure tuner zonder luidsprekers. De WFR-1 is een middel grote stereo mediaspeler, met internet radio (WiFi + kabel), UPnP speler en FM radio. De kast is gemaakt van hout, en afgewerkt in donkere transparante hoogglans lak. Het geluid is meer dan voortreffelijk nadat je met de equalizer de bas verminderd hebt en meer hoge tonen toegevoegd. Het ding heeft zelfs een bas reflex poort aan de achterzijde, en als je niets wijzigt dreunt hij er over. Vergeet het blikkerige geluid van goedkope wekkerradio's o.i.d. , dit apparaat geeft een prachtig geluid waar je zonder meer lang naar kunt luisteren op kamer niveau. Je kunt bij WiFiradio-frontier.com je eigen favorieten lijstje van internet stations maken, en daaruit op je radio kiezen. De FM telescoopantenne kun je verwijderen. Je moet het kapje dat over de voet zit losmaken, en dan kun je de antenne er af schroeven. Er komt dan een F-connector tevoorschijn waar je een verloopje naar coax op kunt schroeven. En dan kun je hem gewoon op de antenne kabel aansluiten. De afstandsbediening werkt goed, alleen het display op de radio geeft 's avonds wat erg veel licht, en is onder een hoek niet zo geweldig afleesbaar. Ik ben erg tevreden over de WFR-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...