Ga naar inhoud

[SAT] verschil in kwaliteit / ontvangst bij verschillende ontvangers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben al een tijdje bezig met proberen uit te vinden waarom mijn ontvanger af en toe groen beeld vertoont, en ben hier nog niet uit.

Momenteel heb ik een ontvanger te leen van iemand (een sab explorer), maar bij deze ontvanger heb ik opens een ontvangst van 65 en een kwaliteit van 75. terwijl ik bij mijn eigen ontvanger (topfield 5000ci) getallen heb van 78 en 99.

Ik weet dat dit niet alles zegt, maar is dan mijn signaal toch niet sterk genoeg en zorgt dit voor groene vlekken?

Ik heb een motec motor, een 64cm schotel, een ontvanger van topfield 5000ci, en een lnb met een ruisgetal van 0.6 (kan uiteraard hier ook nog aan liggen)

Iemand opmerkingen / advies?

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

Die groene vlekken hebben zeker niks met ontvangst te maken, maar een fout in het video systeem. Wat je kan proberen is een betere (goede kwaliteit) scartkabel.. Veelal zit daar de fout. En bovendien is elke ontvanger anders wat betreft signaal en kwaliteits meter! Zelfs al zet je 2 dezelfde boxen naast elkaar. Die meting is maar een indicatie om jou te helpen met het afstellen van het sterkste signaal.

Gr Ronald

Geplaatst:

Ik dacht ook al dat het een indicatie was. en had inderdaad ergens gehoord dat de kwaliteit etc die een ontvanger aangeeft niet altijd de juiste is.

Je zegt dat die groene vlekken aan het video systeem ligt. Bedoel je dan dat dit een fout in mijn ontvanger is? het is zo dat het niet altijd zo is geweest, pas op een bepaald moment zijn die vlekken gekomen. Als het aan de ontvanger ligt, neem ik aan dat die terug naar de winkel moet dan, want volgens mij kan ik er niet veel aan verbeteren dan..

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

Als je nog garantie hebt zal ik zeker terug gaan.. Heb je ook een RF aansluiting? (via Coax) Dan zal je dat nog kunnen proberen. Zoniet zeker terug gaan..

Gr Ronald

Geplaatst:

Ik heb 2 jaar garantie, en zit net over het 1e jaar heen. Ik ben al heel lang op zoek naar een antwoord op mijn probleem - maar ga er maar mee terug.

Een RF aansluiting heb ik wel op de ontvanger zitten - maar hoe je dit moet aansluiten is mij een raadsel... nu is het met coax kabel (voor digitaal) gedaan met van die connectors waaruit een stukje van de kabel steekt.

Ik ga na de feestdagen denk ik maar terug voor reparatie, momenteel neem ik nog te veel op om hem een tijd te kunnen missen!

Ik heb nu al de hele dag een andere ontvanger aan, en geen groene vlek gezien...

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

RF kan je aansluiten doormiddel van een RF kabel.. Wordt ook gebruikt voor de kabel om van de muur naar je tv te komen.. Of van je video naar je tv etc.. Wel even opzoeken op je tv! Zit tussen kanaal 30 en 40. Als het daar wel goed is ligt het aan de scartkabel of aan je scart uitgang van je ontvanger.

Gr Ronald

• Moderator
Geplaatst:

Er wordt in de eerste post gesproken over een groen beeld, daarna over groene vlekken.

Er wordt verder niet aangegeven, of er een beeldscherm of een flatscreen scherm gebruikt wordt.

In het geval van groene vlekken en een beeldbuis tv. isw waarschijnlijk de magnetische demagnetisatie niet actief.

Door metalen voorwerpen in de buurt van het scherm of luidsprekers kunnen dit soort vlekken ontstaan.

Dit kan meestal verholpen worden, door de tv met de netschakelaar uit te schakelen, en na ongever 15 minuten weer in te schakelen.

Hierdoor wordt dan het scherm gedemagnetiseerd.

In het geval van een groen scherm, dus geen groene vlekken, is het soms een slechte verbinding in de scart kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik heb een LCD televisie. Ik heb zowel digitale televisie via de schotel, via de kabel, en gewoon analoge televisie. Het enige waarbij ik groen beeld krijg (het beeld schiet een seconde op groen en gaat daarna weer gewoon verder).

Het rare hiermee is namelijk dat dit groene beeld alleen voorkomt bij kijken via de schotel. Via de kabel ontvanger heb ik geen problemen.

Geplaatst:

Mijn gok is dat er een rotte verbinding in je satelliet ontvanger zit...

Als het beeld altijd een groene waas heeft dan kan het ook nog een rotte condensator wezen.

Dus als je nog garantie hebt; Terug naar de winkel!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen