Ga naar inhoud

Express AM1 probleem met 10967V

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds 23-12 is de ontvangst van de 10967V transponder geheel weggevallen. De 10994V transponder geeft wel goed signaal.

Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben ?

De 10994V geeft op 28-12 bij mij 66% ontvangstkwaliteit.

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Net ff heengedraait, alle transpoders werken hier normaal. cool

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Geplaatst:

Hoi,

Bedankt voor het proberen.

Weet je toevallig nog hoeveel % ontvangst je had op de 10967V

Ik had namelijk altijd redelijk signaal maar volgens mij is het level flink ingestort.

Ik gebruik een 120 cm channelmaster met MTI Highline LNB en clarke tech 5000c ontvanger.

Geplaatst:

Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem, ook in Duitsland wordt 10967V nu als veel slechter gemeld.

Waarschijnlijk is er op Hellas- of Turksat iets bijgekomen dat 10967V om zeep helpt.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

@Quinten

Ook ik heb helemaal geen signaal meer op 10967v, wilde eergisteren programma kijken, maar mis dus.

Groet,

Nizinny

=Laminas 120cm, MTI Highline, Topfield 7700hsci.=

Geplaatst:

Vandaag had ik wel de 10967V transponder binnen op 42%, maar dan heb je dus nog geen beeld.

Gek genoeg als ik links onder bij mijn schotel een reflectortje plaats stijgt het signaal naar 47% en heb ik beeld. Het hikt wel soms.Dit reflectortje heeft geen verbetering of verslechtering bij alle andere transponders op de Express AM1.

Mijn signaalsterkte op de 10995V was 64% vandaag.

Tot voor kort was de 10967V c.a 3% sterker dus ik ben bang dat de transpondertoch echt meer dan 20% zwakker is geworden.

Helaas geen idee hoe dat komt ????

Heb al gekeken of er op de Hellas of Turksat iets op die frequentie is bijgekomen maar wat betreft lyngsat is at niet het geval.

Geplaatst:
Origineel bericht van: quinten
Vandaag had ik wel de 10967V transponder binnen op 42%, maar dan heb je dus nog geen beeld.
Gek genoeg als ik links onder bij mijn schotel een reflectortje plaats stijgt het signaal naar 47% en heb ik beeld. Het hikt wel soms.Dit reflectortje heeft geen verbetering of verslechtering bij alle andere transponders op de Express AM1.

@quinten,

Zelf heb ik (ook) geen beeld op 10967 V.

Kun je misschien een foto sturen van jouw schotel met dat reflectortje?
Lijkt me wel interessant en wellicht een goede tip voor anderen.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

In dit geval heb ik een kleinere schotel op een statief links achter de LNB geplaatst.

Ik wil er morgen best een foto van maken maar het is mij nog niet duidelijk hoe ik die plaats.

Als ik op voeg afbeelding toe klik krijg ik de volgende melding :

Geef de volledig URL in van de afbeelding die je wilt tonen.

Geplaatst:

Onderaan je Bericht formulier staat bestandsbeheer , klik daar maar eens op ..

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Hierbij de plaatjes van mijn tijdelijke opstelling.

Het signaal steeg gisteravond naar 49%. Nu is het weer 47%.

Helaas weet ik nog steeds niet waarom die transponder zoveel zwakker is geworden.

Het zou leuk zijn als iemand van jullie kan verklaren waarom deze opstelling 5% meer signaal geeft op de 10967V en op de andere transponders geen invloed heeft.

post-43781-1318260068,184_thumb.jpg

Geplaatst:

Het zou leuk zijn als iemand van jullie kan verklaren waarom deze opstelling 5% meer signaal geeft op de 10967V en op de andere transponders geen invloed heeft.

@quinten,

Bedankt voor jouw foto's smile

Ik zal ook eens een keer gaan experimenteren.
Ben benieuwd hoe het bij mij uitpakt.

Met vriendelijkre groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Mijn signaalsterkte op de 10995V was 64% vandaag.
Tot voor kort was de 10967V c.a 3% sterker dus ik ben bang dat de transpondertoch echt meer dan 20% zwakker is geworden.
Helaas geen idee hoe dat komt ????
Heb al gekeken of er op de Hellas of Turksat iets op die frequentie is bijgekomen maar wat betreft lyngsat is at niet het geval.

misschien scherm je er een storend signaal mee af .
Heb je het ook al geprobeerd met die "hulpschotel" achterstevoren ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Als ik de foto's met het hulpschoteltje bekijk, zou ik toch echt denken dat die "schaduw werpt" op de schotel voor signalen afkomstig van de Express AM1.

Zou het misschien zo kunnen zijn dat de grote schotel, ook zonder hulpreflector, al gedeeltelijk in de schaduw van het (warme) gebouw staat, en dat de hulpreflector deze vervangt met de veel minder storende (koudere) vrije ruimte?

Zelf heb ik ook wel eens enige verbetering kunnen bereiken op een 85 cm Gibertini. Deze hebben een nogal lage F/D dus de LNB ontvangt relatief veel storend signaal van voorbij de buitenrand van de schotel.

Door een metalen dienblad halverwege in het verlengde van de LNB arm te houden, was een merkbare winst te boeken (op zwakke Turksat transponders). Ook hier "diende het dienblad" smile als afscherming tegen de warme gebouw-straling.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels van de tijdelijke opstelling een permanente gemaakt.

(zie bijlage)

Het bleek dat een 60 cm schoteltje het beste werkte.

Zonder schoteltje geen ontvangst, met schoteltje een magere 49% en dus beeld.

post-43781-1318260079,8066_thumb.jpg

post-43781-1318260080,1832_thumb.jpg

post-43781-1318260080,5536_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen