Ga naar inhoud


[8000]Bugs/zwakke punten bij chassis van Dreambox 8000?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

wat een onzin vandaag

 

 

maak is een dvd speler los of een versterker dan zie je bij de helft het zelfde.

 

 

als je niet weet wat je doe blijf er dan af.

 

 

zwak punt van de 8000 blijf het logo plaatje die plaken ze af en toe niet vast genoeg maar dat los je op in 2 seconde

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Als je dan eigenwijs bent en het zelf denkt te kunnen, moet je wel met je poten van de voeding afblijven:-))
Nogmaals, a heap of crap! Juergen heeft wat mij betreft 100% gelijk. De kap is de isolatie/bescherming. Kema keur en CE zijn dat met hem eens en ik ook wink

Ron


dat is ook zo maar voor de Installatie van een harddisk of een DVD of een van bijden wissellen alleen door getraind personeel of uw dealer en dan ben het apparaat voor een paar gagen kwijt mischien weken ook nog dan heeft het hoppy voor me geen zin meer


vriendelijke groeten wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je afscherming ziet er netjes uit.

Maar het beïnvloed wel de thermische huishouding in je kast.

 

Ik zou om die reden zelf niet zomaar dit soort wijzigingen aanbrengen.

De voeding is zo ontladen als je de stekker eruit haalt en de spanningen die er kunnen staan zijn niet dusdanig hoog dat het overspringt, je moet echt ergens tegenaan zitten waar spanning op staat om een schok te krijgen.

 

Ik snap al die drukte dus niet om die isolatie.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
Je afscherming ziet er netjes uit.
Maar het beïnvloed wel de thermische huishouding in je kast.

Ik zou om die reden zelf niet zomaar dit soort wijzigingen aanbrengen.
De voeding is zo ontladen als je de stekker eruit haalt en de spanningen die er kunnen staan zijn niet dusdanig hoog dat het overspringt, je moet echt ergens tegenaan zitten waar spanning op staat om een schok te krijgen.

Ik snap al die drukte dus niet om die isolatie.



ik ook niet de afscherming was maar een voorbeeld en aangezien de warmte ziet mijn eind platije zo uit


post-18943-1318260072,2212_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dream_Box_User

Wat de 1 waardeloos vind en de ander vind het wel meevallen, moeten voor Dream punten zijn om naar te luisteren en er voor te zorgen dat verdere uitgaven van deze box nog beter ontwikkeld worden.

Het is precies als met auto's de latere modellen zijn altijd beter dan eerdere.

 

Humm dit was het oordeel van een startende Sat-kijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat daar allemaal draadbruggen (patches) en een halve stang hot glue op het mainboard zitten en dat diverse onderdelen met kabelbomen onderling verbonden zijn vind jij zeker ook klasse?

Wat wil je hier nou eigenlijk mee bereiken? Dat iedereen een azbox gaat kopen omdat daar de voedingskabels een plastic hoesje hebben en de DM8000 dat niet heeft? :D

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat daar allemaal draadbruggen (patches) en een halve stang hot glue op het mainboard zitten en dat diverse onderdelen met kabelbomen onderling verbonden zijn vind jij zeker ook klasse?
Wat wil je hier nou eigenlijk mee bereiken? Dat iedereen een azbox gaat kopen omdat daar de voedingskabels een plastic hoesje hebben en de DM8000 dat niet heeft? :D

Ron


Nee hoor, maar informatie over alles wat er (binnenkort) te koop is, kan nooit kwaad. Dream heeft zichzelf al keer op keer bewezen, dus heeft een streepje voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist mijn eigen DM8000 open gemaakt om er een tweede kabel tuner in te zetten en de derde DVB-S tuner er uit te halen en ik heb nu met eigen ogen (en dus niet op een 2d foto) gezien om welke "halszaak" het gaat.

Des te meer is nu duidelijk dat de kritiek over de "ontbrekende kousjes" echt helemaal nergens over gaat.

De netvoedingskabel aansluiting zit lager dan de hoogste delen van de voeding.

Stel dat je dus al zo dom bent om de netvoedingskabel niet uit de wandcontactdoos (stopcontact voor dummies) te halen en je de kap verwijderd, is het simpelweg onmogelijk dat de kap in aanraking komt met die beide aansluitingen.

Zelf kan je pas onder stroom komen te staan als je de netvoedingskabel niet uit het stopcontact trekt, de kap verwijderd en je hand echt IN de voeding steekt.

Dan ben je gewoon een dombo en had beter een easybox gekocht:-))

Hiermee gaan we deze discussie dan ook hopelijk eindelijk afsluiten want het begint te dom voor woorden te worden.

Ik kan me nog steeds veel drukker maken over de uitermate slechte afwerking en dom gekozen materialen van de "glimmende delen". Wat ziet mijn box er al slecht uit zeg. Daar ga ik zeker over klagen bij Dream Multimedia, want DAT kan echt niet bij zo'n dure box.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of men wel weet wat electrolytische condensatoren zijn (Elco's). De opgeslagen capaciteit is echt niet op commando

weg. O.m. afhankelijk van de (gebrek aan) weerstand, die daar overheen staat!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die hier zo gewichtig loopt te doen moet eens het volgende doen:

 

1) Pak een ouderwetse bureaulamp, en doe deze aan

 

2) Draai de gloeilamp eruit terwijl deze nog aan is

 

3) Controleer nu met je wijsvinger of er nog spanning op de fitting staat, wel je vinger er helemaal insteken, want je hebt 50% kans dat de fase op het tipje staat!

 

Als je alles goed hebt gedaan heb je nu een flink mep 230 over je vingers gehad. Flink geschrokken? Nou deze mep was harder dan de mep die zo'n condensator je uitdeelt.

 

Eigenlijk ontzetten gevaarlijk zo'n lamp, daar moet een flink stuk krimpkous overheen vind je ook niet? mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een kletsverhaal, het is toch een kleine moeite om daar een krimpkous overheen te trekken, bovendien staat het nog veel netter ook. Iedere andere box heeft het wel en een box van 1000 euro niet, dubieus verhaal mijns inziens.

 

R. Luciano

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar voel je normaal gesproken haast niks van, zo'n 30mA aardlek ligt eruit voordat je door hebt wat er gebeurd is.

Voor de echte belevenis even een groep zonder aardlek pakken.

 

Scheelt ook gemopper van huisgenoten die door je experiment in het donker zitten.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...