Ga naar inhoud


[8000]Bugs/zwakke punten bij chassis van Dreambox 8000?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Luciano
Wat een kletsverhaal, het is toch een kleine moeite om daar een krimpkous overheen te trekken, bovendien staat het nog veel netter ook. Iedere andere box heeft het wel en een box van 1000 euro niet, dubieus verhaal mijns inziens.

R. Luciano


Inderdaad wat een kletsverhaal. Met name de uitspraak "het staat nog veel netter ook". Of je de hele dag naar die 2 stroomdraden gaat zitten kijken omdat je de klep niet op je dreambox hebt zitten crazy

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Rob Thonus
Daar voel je normaal gesproken haast niks van, zo'n 30mA aardlek ligt eruit voordat je door hebt wat er gebeurd is.
Voor de echte belevenis even een groep zonder aardlek pakken.


Ik heb het jaren terug eens per ongeluk gedaan, mijn bureaulamp deed het niet en ik voelde dus of er wel een lamp inzat. Ik voelde direct goed in de fitting. Beste optater gehad maar geen aardlek die eruit ging. Moet wel even vemelden dat het op zolder was, houten vloer enzo...

Wellicht dat het experiment daarom de aardlek niet triggerde wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je nooit helemaal nergens druk om maken!

 

Het gaat erom dat de dreambox 8000 volgens een paar zeurpietjes voorzien had moeten worden van deugdelijke electrische afgescherming. Dat moet omdat dit een box van 1000 euro aan zijn stand verplicht is, maar dat is helemaal niet zo, die paar cent voegen ze weer toe als winstmarge want het is namelijk niet verplicht. Vervolgens gaat het verhaal door onder motto gevaar voor schok en nu zijn we op dit bedenkelijke niveau afgedaald.

 

Het geeft voor mij al genoeg aan: als je niet met iets beters kunt komen is het gewoon prima tuner met als voornaamste nadeel zijn prijsstelling.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n apparaat moet aan de CE-norm voldoen.

Dream moet dus een verklaring afgeven waarin zijn aangeven dat het apparaat hieraan voldoet.(Staat waarschijnlijk in de handleiding afgedrukt)

 

Daarvoor kan je een apparaat zoals dit waarschijnlijk laten keuren volgens de laagspanningsrichtlijn, 2006/95/EG en volgens de EMC richtlijn, 2004/108/EC.

 

Volgens welke normen dat gebeurd zal je aan de hand hiervan op moeten zoeken, dat ligt eraan in welke categorieën het apparaat valt.

 

Deze keuringen kan je door de KEMA laten doen, maar er zijn ook tal van andere instanties die dit voor je kunnen.(Dare, ETL Semko, etc)

 

Omdat Dream Duits is verwacht ik dat ze het een en ander door de TÜV laten keuren.

 

Dit soort testen is behoorlijk rigoureus, zeker voor apparatuur bestemd voor thuisgebruik.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het gaat eigenlijk nergens meer over. Elke elektrisch contact van deze dreambox is deugelijk afgeschermd, wanneer de kap erop zit.

 

Je haalt toch ook niet de kap van je Tv los, wanneer je hem aan zet ?

 

Vandaar dat het bekende slotje er maar op gaat.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: flater
http://www.#%#%#%.nl/index.php?id=13764

geleidende delen moeten voldoende zijn geïsoleerd, is in het geval van dm8000 niet voldoen. Er bestaat kans op sluiting tussen chassis en fase. Deze sluiting kan optreden zonder de box te openen.

trouwens: 30mA door de lichaam = hart fibrillaties.


En we hebben al weer een nieuwe toepassing voor de dream 8000 smile

Schakelkast en verdeelinrichting! crazy

Er bestaat kans op sluiting tussen chassis en fase... ja dat risico loop je als met box gaat voetballen, of tante katoo erop zet!

effect op het menselijk lichaam (AC 15-100Hz, weg linkerhand-voeten)
bij stroomweg hand-hand mag je de stromen delen door twee voor hetzelfde effect

"stroom; duurtijd; effect"


0-1mA; onbeperkt; geen merkbare invloed

1-15mA; onberperkt; verkramping spieren en moeilijk zelfstandig lossen

15-30mA; minuten; nauwelijks draagbare pijnen,moeilijk ademhalen en stijgende bloeddruk

30-50mA; seconden; verdere bloeddrukstijging

30-50mA; minuten; bewusteloosheid en hartfibrilatie door sterke spierverkramping

50-500mA; <1hartslag; sterke shockwerking zonder hartfibrilatie

50-500mA; >1hartslag; bewusteloosheid en hartfibrilatie, stroommerktekens, snelle dood mogelijk

>500mA; <1hartslag; bewusteloosheid, stroommerktekens, onmiddelijke dood mogelijk


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is onzin want alleen als je de behuizing helemaal in elkaar zou slaan, maak je een hele kleine kans op sluiting, maar die zou dan net zo goed van ieder ander component op de voeding kunnen komen. De kap kan gewoonweg niet in aanraking komen met de netkabels, behalve dus als je deze helemaal aan gort slaat.

Ik pleit er dan ook voor een enorme kripkous over de voeding én dit hele topic te trekken. Dan is het zeker veilig :-))

de DM8000 is KEMA gekeurd en dus veilig bevonden.

Punt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...