Ga naar inhoud


Een mooie ontvanger maar toch...........????


Gast

Aanbevolen berichten

Zoals mijn onderwerp al aangeeft moet mij toch een aantal zaken van het hart.<p>TeeBee vraagt via Sat4all om ervaringen en/of ideeen voor eventuele verbeteringen inzake de nieuwe PVR-4000, vervolgens horen we niets meer totdat hij gaat "koeren" over een niet officiele importeur welke ...... nou ja lees zelf maar.

Waarom horen we niets meer van de officiele importeur, eventueel via hun tester TeeBee ???? en/of kletsen we niet verder zoals bij de Nokia en Humax ???<p>Betreffende de ontvanger zelf kan ik melden dat deze voor het audio-gedeelte nogal wat kleine probleempjes heeft, eigenlijk weer meer met de laatste update van half december.

Lipsync (geluid komt eerder dan video)problemen bij RTL-4 en RTL-5 zijn nog steeds aanwezig en wanneer je kijkt naar een programma af HD en tevens ook nog eens een programma registreert van Yorin (voorbeeld)is het lipsync probleem enorm wanneer je dit programma van Yorin af HD later bekijkt.<p>Voorts is het geluid af HD "knorrig" ofwel je hoort goed dat de "bitjes" van de verlaagde bitrate (geen 192Kbits/sec bij 44/48Khz sampling) niet voldoen. Dit fenomeem hoor je nog sterker bij gelijktijdig kijken af HD en registreren op achtergrond.<p>Kortom, een probleem op zeker onder aandacht te brengen en te verbeteren en laten we nu niet allemaal gaan zeuren over wel of niet officiele importeurs om redenen dat tot op heden de kriteria hiervoor (zeker voor ons) niet bekend zijn en derhalve ook onze zaken/problematiek niet is. <p>[ 07-01-2002: Bericht gewijzigd door: Dvsat ]<p>[ 07-01-2002: Bericht gewijzigd door: Dvsat ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat teebee een van de testers is van de importeur wil het toch niet zeggen dat ieder probleem hier automatisch behandeld wordt door hem of de importeur ?<p>Er wordt gewoon gevraagd om reacties om de ontvanger te verbeteren . De mannen in Korea zijn welwillend en dat vind ik een grote pre!<p>Ik heb van jou geen enkele posting kunnen vinden

over dit probleem en is dit dus de eerste aanzwengeling van een paar vragen waar jij mee zit. <p>Je had het dus beter als een gewone vraag kunnen stellen hier denk ik. Dat had een iets vriendelijker uiterlijk gehad. Teebee heeft een mooie test van het apparaat gemaakt , wat mede heeft bijgedragen aan een forum over dit apparaat op dit board.

En ik neem aan dat je je vraag al gesteld hebt bij de mensen die zich importeur noemen zoals F** of V** D** B**** of daar waar je het apparaat hebt gekocht .<p>Overigens kan ik jou geschetste problemen met mijn PVR niet reproduceren, maar ik heb dan ook een goeie laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

JFK<p>Iemand van je collega's gaf enkele weken terug melding van: "oogjes uitwrijven", dit geldt ook voor jou.<p>Ik geef enkel een vervolg, middels mijn ervaring, op de lipsync problematiek. Als je goed leest (ook enkele topics terug) ben ik begonnen over de verbeteringen inzake lipsync en schrijf ik hierboven dat met de allerlaatste update er toch weer meer probleempjes onstaan rondom de synchroniteit. Om nu te melden dat ik binnen geen enkele topic hierover heb gesproken (aangezwengeld) vindt ik op z'n zachts gezegd vreemd.<p>TeeBee heeft inderdaad een goede test neergezet en als je goed hebt gelezen heb ik ook daarover mijn complimenten uitgesproken. Dit neemt niet weg dat ik nog steeds een positieve bijdrage van hem verwacht zeker gezien zijn kennis maar vooral omdat hij ons heeft uitgenodigd voor/tot eventuele verbeteringen/wensen kenbaar te maken. Ik verwacht dan ook geen gezeur over, wel of niet een officiele importeur, wel of niet werkzaam bij of bakken geld uitdragend bij vd B te Schiedam.

We zijn toch lekker bezig met onze hobby en ik zou het forum graag zo sterk willen zien als bijvoorbeeld bij Humax.<p>Vragen bij een sat-importeur (officieel of onofficieel)leveren meestal niets op omdat het begrip aftersales meestal geld kost en aantallen scoren is binnen zo'n organisatie veel belangrijker dus na vele teleurstellende ervaringen ben ik hiermee maar gestopt.<p>Tot slot, jammer dat je het fenomeen inzake de slechte audiocompressie bij "dun" geluid, ik doel hierbij op bijv een voiceover, niet kunt horen c.q reproduceren maar dat komt misschien omdat het gehoor van je al sterk is teruggelopen. Met mijn officiele (!)????? Topfield kan ik het ook niet reproduceren bij muziek vanaf bijvoorbeeld Muzzik, maar dan zijn de compressie parameters voor audio iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Hoor , Maar het komt toch over alsof je mensen een veeg uit de pan wilt geven, inplaats van je kennis delen met anderen. <p>De postings van jou heb ik wel gezien, alleen betrekking hebbend op de firmware van toen.De manier zoals je deze topic start, duid er nou niet echt op dat je doel is andere ervaringen te horen. <p>Het Humax forum is o.a. sterk vanwege de embedded mogelijkheden. Het Topfield forum zal ook wel groeien, alleen persoonlijk hoop ik op een andere manier dan zoals deze topic is gestart.<p>Laan we het er maar op houden dat we hierover verschillen van mening wink.gif" border="0 Is beter dan hier een publieke discussie over op te zetten.<p>Enneh , Mijn ogen zijn open cool.gif" border="0 en de flapjes doen het nog goed hoor en zonder nou tekortkomingen voorwat betreft het functioneren van jou lichaam te insinueren wil ik toch nog even weten waar je het

"dunne" geluid dan wel kan reproduceren . Dat staat er n.l. niet bij .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk laten we maar niet verder discussieren over opvattingen/meningen.<p>"dun" betekent practisch zoiets als een fragile/magere stem als voiceover en op de achtergrond enkel wat general-noise.

Voorbeeld een woonmagazine programma op TV van de bekende Jan die al sprekend in een winkel loopt te vertellen over al het moois. <p>Via weergave af HD wordt de stem zoals ik eerder heb verteld. Probeer eens een avi file op CD(V) te branden met lage bitrate, hoor je precies hetzelfde. Er wordt enorm "gehakt" in het audio bij dezelfde sample-rate dat wil je niet weten, dat wat je overhoud is "dunner", ofwel de hoeveelheid bitjes per tijdseenheid zijn enorm gereduceerd. <p>Ik zal niet terugkomen op jouw "flapjes", maar dit moet je kunnen beluisteren c.q onderscheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen pffffffffffffffff maar .....sssssSSSSSSS (klanken), ja die hoor je ook sterker wanneer de HD "hard" moet werken.<p>Ps of heb ik het mis en ben je op p(u)f les samen met je vrouw, je weet wel voodat als .............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...