Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Al enige tijd ben ik bezig met het volgende probleem op te lossen, namelijk:

Ik wil graag Nederlandse zenders kijken op mijn multimedia pc, dit krijg ik echter niet werkend.. Duitse zenders werken vreemd genoeg wel.

Ik werk met de volgende hardware:

- Een normale Windows Media PC

- Hauppauge WinTV-HVR 4000

- Hauppauge WinTV-CI

- Een orginele Canal Digitaal smartcard (satelliet)

- Een schotel met een meervoudige LNB kop.

Mochten jullie geen oplossing hebben met de Hauppauge WinTV kaart maar wel met onderstaande zou het ook geweldig zijn!

- Terratec Cinergy S2 PCI HD

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Geplaatst:

Als Hauppauge zegt dat het met hun hardware+software mogelijk is om canal digitaal zenders te ontvangen, zou ik hun vragen om dit op te lossen. Je hebt immers een aardig bedrag betaald voor hun spullen.

Of het met de genoemde hardware en alternatieve software mogelijk is betwijfel ik. De usb CI is vrij uniek en nog niet lang beschikbaar.

Veel mensen gebruiken hun dvb kaart in combinatie met een phoenix interface, CI en CAM zijn dan niet meer nodig.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Eigenlijk ben ik er vanuit gegaan dat dit zou werken aangezien Canal Digitaal toch een zeer bekend merk is voor schotel televisie.

Zojuist heb ik Hauppauge een e-mail gestuurd waar ik het probleem in heb voorgelegd. Het wachten is nu op een reactie!

Tot zover bedankt voor de hulp, ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

Geplaatst:

Hallo Emmo,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb onlangs dezelfde Sat kaart met bijbehorende WinTV-CI en CanalDigitaal CAM module gekocht. Met de bijbehorende installatie software van WinTV (versie 4a) en bijbehorende drivers kreeg ik helemaal geen verbinding (CAM werd niet gedetecteerd). Inmiddels heb ik via de Hauppauge site versie 4b gedownload. De CAM wordt nu wel gedectecteerd, maar het vreemde is dat ik in 80% van de gevallen geen beeld krijg (free to air zenders uiteraard wel) en de volgende melding op het scherm komt tevoorschijn: 'Uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal'. Als ik de CI ontkoppel en even later weer aansluit krijg ik vaak wel beeld. Schakel ik vervolgens weer naar een andere zender, komt vaak weer dezelfde melding tevoorschijn.

Ik weet uiteraard niet of je al bericht van Hauppauge hebt gehad, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt en uiteraard hoor ik het graag als je zelf een oplossing hebt gevonden.

• 11 maanden later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik hen exact hetzelfde probleem. Ik gebruik WinTV 7 en de WinTV/CI module samen met een orginele canal digitaal CAM en kaart. Ook ik krijg de melding dat mijn abonnement niet geldig is voor deze zenders. Hebben jullie intussen antwoord van Haupage gehad of een andere oplossing gevonden?

Ik zou het erg apricieeren als jullie mij een oplossing aan de hand kunnen doen...

Alvast bedankt...

Janco

Geplaatst:

@Emmo,

Ik heb hem, zie ander draadje nu werkend.

W7, Teraratec Cinergy S2 PCI HD+CI

Maurice

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen