Ga naar inhoud


waanzinnige prijs verschillen


Gast hagar

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: hagar

Op de 32v4500 heb ik een klein 300 euro bespaart om deze van een online shop te kopen in plaats van de locale tv boer en die prijsverschil is mede te danken aan dat de ene meer kosten heeft door de winkel en meer personeel.


Wat een vergelijking,een webshop heeft meesatal GEEN personeel en GEEN winkel.
Zo lust ik wel een paar.

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je de dagelijkse boodschappen ook online doet.
Of heeft jullie buurtsuper een heel klein iemand in een heeeeel klein winkeltje zonder kosten.

Met elektronica heb je pas een probleem als er iets stuk raakt zoals hier al eerder aangegeven.
Ik heb weinig op met die hele grote elektronicawinkels maar de satboer op de hoek mag van mij wat verdienen hoor.
Zolang de verschillen niet erg abnormaal zijn.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaelem

Wat een vergelijking,een webshop heeft meesatal GEEN personeel en GEEN winkel.
Zo lust ik wel een paar.

Spijtig genoeg klopt dat ,de ontwikkeling kan je niet tegenhouden.

De dorpen hebben al geen winkels meer,
binnenkort hebben de steden ook geen winkels meer zo als het
al in de USA is ,downtown is uitgestorven.

Alles concentreert zich in shopping malls waar je alleen
grote ketens kan vinden met de prijs van dien.

Als nergens meer winkels zijn kan je alleen nog maar per
muisklik kopen shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

Alles concentreert zich in shopping malls waar je alleen
grote ketens kan vinden met de prijs van dien.


En ook dat is weer aan verandering onderhevig. In de USA staan verschillende malls dicht bij een faillisement. Er zijn malls waar de leegstand meer dan 50% is. De verwachting is dat er de komende 10 jaar een aantal "spookmalls" zullen ontstaan, uitgestorven, achtergelaten betonkolossen. De gewone winkelstraat krijgt voor een deel weer de voorkeur.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga altijd naar de locale kleine winkels (dus niet de grote ketens)voor m'n TV's en aanverwante spullen met de laagste internetprijs in m'n hoofd. Het personeel daar is dan meestal de eigenaar + vrouw en evt. zoon/dochter. De prijs die ze vragen verschilt niet of nauwelijks van de internetprijs en ik krijg een super service.

Deze mensen subsidieer ik heel veel liever dan de giga dozenschuivers.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat geldt in Nederland net zo, maar ik spreek van de thuisservice, niet van garantie.
Koop jij een panasonic die niet van de Nederlandse importeur afkomstig is, krijg je geen thuisservice en moet je zelf je 50" naar de winkel (en terug) slepen en daar wordt je bij grote platte TV's niet vrolijk van!
Samsung heeft ook thuissservice, maar alleen als je TV over een European Bloc garantiecertificaat beschikt. Daar moet je dus wel zeker op letten.
Sony heeft een soortgelijk beleid, maar hoe het daar exact zit, weet ik niet.

Ron


Niet mee eens, bij mijn defecte Sony TV (In Nederland nog) kwam een meneer helemaal uit Marokko om de TV weer te repareren ... laugh

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En ook Philips doet daar nooit moeilijk over, als je binnen de garantie panne hebt, maakt het ze niet uit waar hij vandaan/gekocht is, garantie is wereldwijd bij Philips.

Behalve als je het bij de personeelswinkel hebt gekocht.
Aan de telefoon;"Je heb um toch zelluf gehaald dan breng um ok maar zelluf trug". In de winkel;"Had toch effe gebeld".
Man van het magazijn."éjh madje hebt de doos er om gedaan nou neemt ie veel te veel ruimte in op de pallet" en "De kassabon begint te verbleken, ik weet niet of dat nog geldig is."
Na 8 weken kon ik hem weer komen halen, brengen zou geld gaan kosten.

Nu heb ik ondertussen een nieuwe gekocht, weer een Philips maar dan gewoon bij de plaatselijke dealer die hem netjes thuis bracht en installeerde.
Misschien iets duurder maar wel een veel beter gevoel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

is maar goed ook dat sony hem zelf aan de duurst mogelijke prijs verkoopt. Ik denk niet dat de handelaars ermee zouden kunnen lachen als Sony zelf dezelfde tv's aan dezelfde prijs of lager gaat verkopen. Je creeërt zo geen goodwill onder je retaildistributeurs en dat is net wat de (grote) merken nodig hebben: verkopers die aan hun merk de voorkeur geven en dat dus ook aanraden.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik vind doet er eigenlijk niet zo toe maar het zou voor de handel en dan met name de uitbaters met winkel veel beter zijn als de fabrikanten een minimale prijs hanteren gedurende het eerste jaar ofzo.

 

Sanctie: Onder de prijs verkopen en je mag al hun spulletjes uit het schap halen.

 

Welicht kan hierdoor iedereen er van blijven leven.

 

Het is toch in triest als je publiek krijgt die bij jou de info en advies inwinnen en vervolgens de handel bij laagste bieder op internet bestellen. cry

 

Alsof je elk jaar een tv inslaat, daar mag wat mij betreft best iets aan verdiend worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...