Ga naar inhoud


[7700/7710HDPVR] Speelt geen DIVX af


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als ik het goed heb zou de TF77xxHDPVR DIVX Files af moeten spelen maar mij lukt het althans niet.

Als ik een DIVX file met uiteraard de extensie *.divx d.m.v. FTP in de de daarvoor bestemde map in de TF plaats zie ik de file niet meer terug in het Topfield Menu DIVX Files.

Daar ik voorheen nog geen enkele poging in die richting had gedaan weet ik nu ook niet of dit nu aan de nieuwste FW ligt of dat de vorige FW ook al deze problemen kent.

Heeft iemand al DIVX files via de TF77xx afgespeeld?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is de file wel zichtbaar in het menu van de FTP-software? Je weet zeker dat de file in de juiste map op je TF staat?

 

Als ik een AVI-file in de divx-map plaats dan is deze op de TF zichtbaar. Het afspelen verloopt nag al schokkering. Ik heb echter geen ervaring met het plaatsen van files met een divx-extensie. Probeer eens een AVI zou ik zeggen.

 

 

Topfield TF7710HDPVR (23331) / 500gb / Powercam Pro / Duo LNB / Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard zie ik de in de TF DIVX map geplaatste *.divx file met mijn FTP tool en de file is ook in de juiste map geplaatst.

Het zal misschien met een AVI file wel functioneren maar het gaat mij om het feit dat Topfield een afspeelmogelijkheid voor DIVX beschikbaar stelt en dan moet het ook maar functioneren.

Ik heb geen zin met andere formaten te experimenteren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, de files moeten de extensie AVI hebben en de gebruikte video-codec Xvid.

Het geluid heb ik op AC3 audio codec staan.

Zo heb ik al een aantal filmpjes op de Tf staan, ik heb hier ook al een draadje over lopen omdat ik het vermoeden heb dat de video-Scale size niet groter kan dan 960x720.

Als ik groter probeer loopt dit vast op de TF.

Dus heb ik het vermoeden dat dit niet werkt op Hd kwaliteit.

Ik ben op zoek naar de Specs van de Xvid files, welk formaar dit moet zijn voor video & aidio op de TF.

 

Groetjes kees.

 

Topfield 7710 HD PVR 500GB Astoncam

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cleanmountain
Alle divx films die ik zie op het internet hebben de extensie AVI. Ik heb ook nog even gegoogled op internet. Diverse sites geven aan dat de standaard extensie voor divx AVI is. Divx is enkel de naam voor de codec die wordt gebruikt.

Om een MPEG film naar DIVX te converteren heb ik DrDivx2.0.1 gebruikt en dit programma levert toch echt wel een bestand op met de extensie .divx.
Ok, wat moet ik dan doen om b.v. een opname in MPEG formaat naar een formaat te converteren die op mijn TF7700 afspeelbaar is?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gebruik is een progje genaamd super.

Ben alleen gaan twijfelen of het soms divX moet zijn.

Heb ooit ergens gelezen dat het Xvid moest zijn, kan het alleen niet meer vinden waar.

Weet wel dat ik er Xvid files mee maak en deze af kan spelen op de TF.

Waar ik wel achter kwam, is dat je in de TF het beeld formaat vast moet zetten op 1080I, op auto loopt de Tf vast bij afspelen.

Zou alleen graag weten wat voor formaat het moet zijn.

Succes.

Topfield 7710 HD PVR 500GB Astoncam

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ok, wat moet ik dan doen om b.v. een opname in MPEG formaat naar een formaat te converteren die op mijn TF7700 afspeelbaar is?

Intussen ben ik er wel in geslaagd om DIVX bestanden op de TF schokvrij af te spelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier al geruime tijd een paar oude opnames op de TF staan van mijn oude band van vroeger.

Omgezet mbv programma super

 

704x576, audio 192kbps lame mp3

framesnelheid 25 frames/sec

Gegevenssnelheid 961kbps

Grootte beeldfragment is 24bit

Videocompressie DivX®codec

 

Draait altijd goed, kwaliteit is mischien niet super, maar de originele vhs opname was dat ook al niet.

 

Divx heeft naar mijn weten altijd al een extensie avi gehad.

Divx is een codec.

Maar is niet iets waar ik me echt mee bezig houdt dus ik kan er ook naast zitten hoor..

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet een oplossing?

 

In de browser staan onder de optie File Management 3 Mappen:

Data Files, MP3, DivX.

Als ik in het Menu van de Topfield de optie File List gebruik zie ik op het Televisiescherm maar 1 Map: Data Files en geen MP3 en DivX.

Hoe krijg ik de mappen MP3 en DivX op het Televisiescherm te zien om MP3 en DivX te kunnen afspelen?

 

In de Browser onder File Management zie ik in de mappen Data Files en MP3 wel bestanden staan, maar in de DivX map niet?

 

Met het FTP programma Filezilla zie ik in de mappen op de Topfield Data Files, MP3 en DivX wel alle bestanden staan.

 

Topfield 7710HDPVR (23331)

Loader Versie: L1.02

Device versie: v2.0.14

Firmware: TF-HSCB 7.00.29

Laatste update: 15-12-2008

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

op je AB zitten knopjes daar kun je mee bladeren en dan kun je in die files komen

 

zal ook wel in de handleiding staan

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sim50

Hoe krijg ik de mappen MP3 en DivX op het Televisiescherm te zien om MP3 en DivX te kunnen afspelen?

Als je in het TF Menu in de Filelist staat dan 2 keer op >> (snel vooruit spoelen) drukken, eerst komt de MP3 map en daarna de DIVX map te voorschijn.

Origineel bericht van: Sim50
In de Browser onder File Management zie ik in de mappen Data Files en MP3 wel bestanden staan, maar in de DivX map niet?

Met het FTP programma Filezilla zie ik in de mappen op de Topfield Data Files, MP3 en DivX wel alle bestanden staan.

Klopt, hier hetzelfde probleem maar ik gebruik de TF browser niet want je kunt daar niets mee.
Ik doe alles via de FTP optie van de Total Commander.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...