Gast xarxar2 Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Als je de Harde schijf wat koeler wilt houden: De zalman ZM-2HC2 HDD cooler. (passiever koeling) http://www.zalman.co.kr/DataFile/Product/Setup/ZM-2HC2(0).swf
blake7 Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Ja dat is een leuk ding echter pas dit niet in de standaard plaats van de Harde schijf je moet er een dvd speler/brander plaats voor op offeren en soms is daar gen plek voor. Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
theparasol Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Als het dan onverwachts toch niet past in de behuizing past hij altijd nog als zeepbakje in de badkamer
Beobuddy Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Ik heb er zelf meerdere. Bij het samenstellen van een zo stil mogelijk systeem dacht ik er in eerste instantie goed aan te doen om deze te gebruiken. Maar mijn bevindingen zijn anders. Ze koelen naar mijn ervaring niet of nauwelijks! Bij elk exemplaar is gebleken dat de drive ertussen niet mooi aansluit met de koeler. Als je de ene kant vastzet, dan merk je dat je de er al gauw enkele milimeters overbrugt (lees, met kracht vastzetten) moet worden. Als je het dan voor elkaar hebt dat het aansluit, dan kun je zien dat de uiteindelijke raakvlakken maar minimaal zijn. Dus de warmteoverdracht is eigenlijk minimaal. Nu gebruik ik vaak koelpasta voor het koelen van torren e.d. Deze pasta heb ik tussen de drive en de bracket gedaan en dat helpt al iets. De bovenliggende beugels worden dan al warmer wat dus aangeeft dat dat beter werkt. Het wordt wel een "vies" klusje als je de drive in moet smeren met de pasta. En vervangen ervan is dan ook geen pretje. Nu heb ik 2 drives boven elkaar in een miditower (de 2 onderste van de 3, de bovenste is de DVD/CD drive) en moet ik zeggen dat ik teleurgesteld ben met het uiteindelijke resultaat. Door de plaats(en) onder de DVD/CD drive zitten de hd's niet in een luchtstroom van het systeem. En dat maakt dat beide drives toch erg warm, zeg maar bloedheet worden bij intensief gebruik. Nu had ik al de plastic afdekplaatjes van de miditower die voor de drives zitten voorzien van vele kleine 8 mm gaatjes. Maar dat mocht niet helpen. Nu heb ik uiteindelijk een extra fan aan de voorzijde geplaatst i.p.v. de plastic afdekplaatjes. Het ziet er niet uit, maakt toch lawaai, maar het resultaat zijn 2 erg koele, zelfs koude, drives. Kortom, voor het oog ziet het er leuker uit, dan dat ze functioneel zijn. Het enige voordeel is dat de schijven minimaal hoorbaar zijn door de rubber ophanging van de bracket/koeler en het chassis van de pc. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast gladys Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 Ik werk al jaren het Raid0 (wel telkens een image naar een andere schijf maken!). Nu met Raptors die niet echt stil zijn. Het warmte (en geluid probleem) van de schijven heb ik als volgt opgelost: Vier stukken hard rubber zoals onder terrastegels er onder lijmen. De schijven op de boden van de kast. Gaten in de bodem en daar een elektradraad door en aandraaien. Werkt perfect. Bij IDE een een verlengsnoer voor de voeding nodig. Bij SATA uiteraard niet.
theparasol Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 In mijn werkstation toren heb ik ook twee raptors 74 Gb in striping staan te draaien. Als kast heb ik 4 jaar terug voor een aopen H500 gekozen. Daar zit onderin een speciaal "bakje" waar de raptors perfect inpassen. Dit bakje zit vast aan de bodemplaat en rechts naast het bakje is plek voor een 80x80 fan, deze uiteraard ook geplaatst en die zuigt mooi de warme uit het bakje tussen de discs weg. Het werkt perfect koel en geluidsarm!
JohnO Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 overigens een dure grap om koelpasta op je hd tjes te smeren! Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
theparasol Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 Inderdaad duur en naar mijn smaak idioot oplossen, maar zal wel weer onder de leus zijn van alles wat de baas u biedt dat koopt men niet
Boelo Geplaatst: 14 januari 2009 Geplaatst: 14 januari 2009 Bij mij zoons heb ik er een sata schijf inhangen , hij is lekker stil doordat die in rubber hangt. Ik heb er direct een koeler voorstaan , de schijf word zowiezo niet erg warm. Bij mijn Chieftec heb je van die bakjes voor de HD,s. Daar heb ik 1 raptor 150GB in met een 8X8 koeler erachter en een 750 GB in het andere bakje (Bigtower) ook een 8X8 koeler. De schijven zijn wel koel , maar je hoort ze ook behoorlijk. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 14 januari 2009 Geplaatst: 14 januari 2009 vergelijk het maar met de chip die je mobieltelefoon veilig (er) maakt. en met knalpijp jongens onder hun polo of hyundai waardoor dat karretje enkel "gepimped" wordt zonder een merkbare functionele meerwaarde. vooral het aardingskabeltje doet eerlijke professionaliteit vermoeden doei The Crying Cowboys Aaron Rux
columbo Geplaatst: 14 januari 2009 Geplaatst: 14 januari 2009 dat is alleen maar een vermoeden dit doet helemaal niets, om de afscherming te kunnen waarborgen moet deze met het chassis verbonden zijn en niet met een of ander plastik frame.anders neem je een externe HDD deze worden nauwelijks warm,ik heb er zelf een van Thoshiba Van 1 terabite prijs €99.Dus een moderne schijf produceerd zeer weinig warmte.en is volkomen geruisloos.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen