Ga naar inhoud

Vaste EN draaibare schotel aan de Dreambox 800

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In het verleden heb ik met sucses de vaste schotel met 4 LNB (13-19-23-28 )en de Triax met STAB motor, gelijktijdig aan de Humax 5400Z en later aan de Dreambox 7020S laten werken.

Om dit met de mijn nieuwe Dreambox 800 te laten werken bleek nog niet zo gemakkelijk. Na veel mislukte pogingen is het met hulp van forumlid Frank67 nu gelukt om alles goed te laten werken.

Hier de gekozen setup. Wellicht heeft iemand er nog iets aan:

Foto 1 - Vaste schotel met LNB 2,3,4 en 5:

Vasteschotel.jpg

Foto 2 - Draaibare schotel met STAB motor op LNB 1

Draaibareschotel.jpg

groet Wilhelm wink

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Puik dat je deze info ook aan anderen doorgeeft.

Welke Diseqc switch heb je gebruikt?

Groet

Geplaatst:

Graag gedaan :D

De uncommitted is van Spaun, ik meen type 'Sur 211', en de committed is een gewone 4 in 1 switsch van Visiosat.

greetz Wilhelm wink

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ah kijk, ik zie het topic nu pas... thanks for the credits wilhelm... blush

Misschien ten overvloede, maar hier nog een paar extra tips:

• De aansluiting bij wilhelm's configuratie loopt als volgt: Van de Dreambox DM800 naar de uncommitted Spaun switch. Op input 1 van de uncommitted switch de rotor met de LNB die hier LNB 1 genoemd is. Op input 2 van de uncommitted switch de DISEqC switch. Op de ingangen AA,AB,BA,BB van de DISEqC switch de LNB's die we hier 2 t/m 5 hebben genoemd.
  • Bij de vaste schotel LNB 2,3,4,5 dien je de juiste satelliet en het bijbehorende committed DISEqC commando te kiezen: AA, AB, BA of BB, afhankelijk van je eigen configuratie.
  • Voor de rotor hebben we LNB 1 gekozen, omdat de DM800 schijnbaar geen LNB 0 kent zoals vorige Dreamboxen. Dus LNB 1 (of een andere LNB nummer naar keuze, maar afwijkend van de LNB's op de vaste schotel) dien je te kiezen voor alle satellieten die je met de rotor wilt ontvangen. Dus ruwweg alles tussen 45W en 45E minus de 4 satellieten die je met de vaste schotel ontvangt.
  • Bij de rotor instellingen dien je onderaan uiteraard ook jouw lengte- en breedtegraad op te geven.

Verder sluit ik niet uit dat we hier of daar een DISEqC herhaling te veel hebben gebruikt, maar ons motto na lang experimenteren was: nu werkt het, en afblijven nu! wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Citaat:
Om dit met de mijn nieuwe Dreambox 800 te laten werken bleek nog niet zo gemakkelijk. Na veel mislukte pogingen is het met hulp van forumlid Frank67 nu gelukt om alles goed te laten werken.

Inderdaad Wilhelm, ik ben hier ook een tijdt aan het kloojooien geweest om deze configuratie goed te krijgen.

Na verloop van tijdt kwam ik er ook achter maar er is niet veel info over.

Ik gebruik ook een triple dargon met dezelde configuratie , maar die stel je een stuk eenvoudiger in.

Die uitleg van jou is duidelijk en daar hebben veel mensen iets aan denk ik.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Geplaatst:

Ik vraag me eigenlijk af wat het verschil is tussen "Herhaal sequence" en "DiSEqC herhaling". Ik begrijp dat ik 2 keer een DiSEQc commando moet geven om de committed switch achter de uncommitted switch te kunnen schakelen. Ik heb ervoor gekozen om hiervoor "DiSEqC herhaling" op 'een' te zetten. confused

Ook is me niet duidelijk wat "Snelle DiSEqC" nu eigenlijk doet in een configuratie.

Begrippen als "Tone modus" en "Tone Burst" zeggen me ook niet veel. Het werkt zo allemaal 100%, maar ik snap de instellingen nog niet helemaal ! :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen