Ga naar inhoud


satellite ontvanger kopen


Gast accuphase

Aanbevolen berichten

Met jou een test doen? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om jou bij mij uit te nodigen of andersom.

Jij bent niet voor niets al 5-6 x gebanned op dit forum. Dat is niet omdat ik je zo'n aardige vent vind.

Ik heb de reelbox avantgarde zoals ik al schreef wel zelf gezien en ik vind het nog steeds een veredelde HTPC in een leuk kassie.

Het draait gewoon op VDR en is dus bij voorbaat al niet geschikt om een echte satellietontvanger te vervangen.

Dat is mijn mening en daar blijf ik bij, of er nou avantgarde op staat of gewoon ACER, het blijft een PC.

Ik heb alleen niet direct kunnen vergelijken, ofwel naast elkaar. Ik heb ze wel beide op dezelfde TV gezien. Maar aangezien de scaler van de DM8000 super is en het draait op enigma2, maakt wat mij betreft een VDR PC geen schijn van kans meer, zelfs al zou het waar zijn dat in een directe vergelijktest op twee identieke gecalibreede TV's de avantgarde minimaal beter zou zijn met het weergeven van SD beeld, waar ik absoluut niet van overtuigd ben, want veel beter dan perfect is simpelweg niet mogelijk.

Heel misschien had ik overwogen een avantgarde te kopen als die 600 euro had gekost en de DM8000 het dubbele, maar dan was mijn portemonnee de winnaar geweest en niet de avantgarde.

Waar ik het wel mee eens zou kunnen zijn, is dat de materialen van het frontpaneel van de avantgarde beter zijn dan bij de DM8000HD. Daarintegen ziet (naar mijn menig) het design van de avantgarde er weet niet uit en vind ik een DM8000 weer mooier om te zien. Een combinatie van beide (materiaal en design) zou perfect zijn.

Jij bent overigens zelf iedere keer weer de gene die het hier ongezellig maakt. Ook dit keer weer. Op het moment dat ik ergens het woord Dreambox noem, sta jij klaar om mij of mijn dreambox af te zeiken.

Misschien moet je daar gewoon eens mee stoppen en iemand zijn eigen mening over een product gunnen?

Jij hebt gewoon een schurfthekel aan de dreambox. Als ik extreem fan zou zijn geweest van een philips hadden wij deze discussie nu niet.

Jullie zijn zelf steeds op een zeer irritante bijna ruziezoekende manier aan het vergelijken, terwijl ik iemand die vraagt wat de mogelijkheden zijn, alleen attent wil maken op een receiver die ik zelf heb en heel erg tevreden over ben, zonder die op te dringen of zelfs overmatig aan te prijzen.

Origineel bericht van: Toxic[Q
]De Dreambox DM8000 heeft wel zo'n beetje alles in huis, echter ook een forse prijs. Ik heb er zelf ook een en wil niets anders meer.

 

Ron

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
goede avond

je ziet door de bomen het bos niet meer,ik zoek er een de met een hdmi aansluiting,die een mooi beeld geeft en via home-cinema een goed geluid geeft met een harde schijf er in, is dat een arion 9400 hdmi of is topfield toch beter graag wat reaties van wat gebruikers die ook op een grote plasma tv kijken

 

Ik denk dat de dicuscie hier over de dm8000 en de Reel helemaal niet op zijn plaats is.

Aangezien dat "accuphase" 3 postings op zijn naam heeft , (met alle respect natuurlijk) heeft het denk geen zin om over deze ontvangers te beginnen .

Wat ik een hele goeie ontvanger vind als je toch een vleugje linux wilt dan zou ik voor de kathrein 910 of de nieuwe twin 922 gaan.

Deze zijn zeer stabiel en goed.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satlook, met alle respect, die zijn helemaal niet geschikt voor een beginner getuige de vele problemen die beginners hebben met het plaatsen van software om het een en ander naar wens werkend te krijgen.

Dat is met een Dreambox en ik denk zelfs met een avantgarde al een stuk eenvoudiger.

Maar goed, ik ga mij uit deze discussie terug trekken, want de gezelligheid is er dankzij Mr. Hotbird al lang weer vanaf.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Satlook, met alle respect, die zijn helemaal niet geschikt voor een beginner getuige de vele problemen die beginners hebben met het plaatsen van software om het een en ander naar wens werkend te krijgen.

 

Ik heb het ook over een " standaard " kathrein die zo uit de winkel komt.

Dan kan men er later altijdt nog over nadenken om er andere software op te zetten.

" accuphase " heeft het hier tenslotte ook over een topfield of arion.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Satlook, met alle respect, die zijn helemaal niet geschikt voor een beginner getuige de vele problemen die beginners hebben met het plaatsen van software om het een en ander naar wens werkend te krijgen.
Dat is met een Dreambox en ik denk zelfs met een avantgarde al een stuk eenvoudiger.
Maar goed, ik ga mij uit deze discussie terug trekken, want de gezelligheid is er dankzij Mr.Hotbird al lang weer vanaf.

Ron


Waarom dit nu weer ik wil gewoon onafhankelijke meningen en het gezellig houden.
Ik zal me terug trekken hier uit deze Discussie want als nu alweer ouwe kooien uit de sloot worden gehaald van vroeger nou dan ben jij niet voor een reden vatbaar.
Ik ben de laaste tijd gewoon netjes volgens de huisregels en doe niks verkeerd.
Maar als alles bij jou in de verkeerde keelgat komt ga dan eens naar een K.N.O Arts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stem ook voor de kathrein ufs910, perfect beeld USB hdd eraan en je kan opnemen, timeshiften. Een stabielere ontvanger is er niet. Ja je kan hem onstabiel maken door er enigma op te zetten smile ( grapje, respect voor de makers ). Maar ook hier zijn ze hard mee aan het werk ik verwacht zelfs dat ook e2 stabiel gaat draaien op de ufs. En die box is relatief goedkoop.

 

Hij is hooguit saai, omdat alles altijd werkt, en hij nooit vastloopt haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: accuphase
goede avond
je ziet door de bomen het bos niet meer,ik zoek er een de met een hdmi aansluiting,die een mooi beeld geeft en via home-cinema een goed geluid geeft met een harde schijf er in, is dat een arion 9400 hdmi of is topfield toch beter graag wat reaties van wat gebruikers die ook op een grote plasma tv kijken
mvg accuphase



@accuphase,

De AB IPBox 9000HD is denk ik prima voor jouw doeleinden geschikt.
HDMI, harde schijf en prima beeld (volgens velen zelfs nog iets beter dan de Topfield).

Zelf heb ik geen grote plasma maar wel een redelijk grote full HD lcd tv van 119 cm.
Ik neem aan dat ik desondanks ook mag reageren smile

Voor enkele testgevens zie ook AB9000 (deel 2) cool
Inmiddels zijn er enkele updates met behoorlijke verbeteringen geweest.
De bug van destijds, het niet tegelijkertijd kunnen opnemen/bekijken van 2 verschillende transponders,
is onlangs gelukkig ook opgelost.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Satlook, met alle respect, die zijn helemaal niet geschikt voor een beginner getuige de vele problemen die beginners hebben met het plaatsen van software om het een en ander naar wens werkend te krijgen.

 

 

Toxic[q]

 

De Kathrein ufs910 is voor beginners zéér geschikt. De orginele soft loopt prima ! Als men dan wat later toch door de satmicrobe gebeten is :D en men toch besluit om wat te spelen met andere soft dan is dit sinds KCC 3.1 kinderspel. Zelfs na het laden van een E2 image kan men door slechts enkele muisklikken in KCC terug naar de orginele soft. Toegegeven in het begin was het inderdaad niet zo eenvoudig .. . Verder is er binnenkort een update van de orginele soft wat het mogelijk zal maken ook mp3 af te spelen + streaming naar externe aparaten. Opname op hd of usb stick kan nu al, ook timeshift. Met alternatieve soft is ook nog emu, cardsharing, streaming, mp3 enz .... mogelijk. Als je dan weet dat deze degelijke ontvanger met prachtige beeldkwaliteit (Sd en Hd) voor +- 299 € te koop aangeboden wordt dan is dit echt een koopje en een absoluute aanrader voor de beginner, en de portomonéé. :D:D

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...