arbra Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Beste, Ik zit nu al dagens mijn vingers te bevriezen om deze sat's te vinden met mijn Wavefrontier 90 maar zonder sukkses. De enigste satellieten die ik kan ontvangen (in brussel) zijn Astra 19.2, HB 13° en Sirius 4.8E. De rest is onvindbaar. Nu is het wel zo dat ik een zuidelijke muur van ca 5 m hoogte heb. Deze staat ca 6 m van mij antenne af en mijn (dish&lnb) zijn op 2 m van de grond geplaatst. Is dit te weinig soms ? Am i chasing ghosts ? Dank u voor uw reacties en mijn excuses voor mijn approximatief nederlands nb :Ik gebruik goedkope standaard universeele LNb's dat ik via een "No Name & Low budget" diseqc PS 8x1 van 60eur
rommelaar Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Arbra met google maps kan je een lijn uitzetten naar een bepaalde satelliet en kan je dus ook zien of de muur van invloed is.Zo ja dan zul je met je schotel wat hoger op moeten. Hoop dat je er iets aan hebt. Hier te vinden http://www.uksatellitehelp.co.uk/2007/08/12/satellite-alignment-calculator-v2/ Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Rico H Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Wat heel belangrijk is dat je zoekt op een aktieve transponder van de satelliet die je zoekt. Verder dien je natuurlijk ook je disecq instellingen goed te hebben staan.. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Vette73 Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 @rommelaar: Mooie site, die kende ik nog niet. Ik zie dat er een nieuwere versie van die tool staat op http://www.dishpointer.com/ Mooie feature van deze tool is dat je de afstand en maximale hoogte van een obstakel (bijv. een boom) kunt bepalen. Nu alleen nog even de hoogte van de boom voor mijn huis bepalen........ Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
arbra Geplaatst: 31 december 2008 Auteur Geplaatst: 31 december 2008 @ Rommelaar. idd mooie en handige site die ik ook niet kende.. thanks !! Conclusie : Mijn zuideligse muur blijkt dan toch het probleem te zijn daar Hellas lager zit tov astra. Ik heb op schaal een tekening gedaan en ik zou mij antennepaal van zeker 60 cm omhog moeten trekken om iets van Hellas te kunnen ontvnangen. Dwz een paal van 2.80 m hoogte in mijn tuin gieten.. De buren zullen het warschijnlijk niet zoveel apprecieren. Wat de Disecq betreft blijt het nog altijd een raadsel.. Op mijn Kaon 570 kan ik nergens een menu vinden waar ik A/A A/B B/A /B/B enz kan instellen. Ik heb enkel diseqc A of B, C, D ter beschikking, of motor of Usals. Wat moet ik hiermee doen ? En laatste vraag betreffende Eutelsat W2 10°, deze sateliet heeft ongeveer op hetzelfde "elevation" dan Astra 19.2 maar daar krijg ik totaal geen signaal. Is er iets speciaal met deze sateliet ? Moet ik duurdere Lnb's soms aanschaffen of een speciale manipulatie doen in mijn receiver ? Nogmals bedankt voor uw reacties en goede eindejaarsfeesten aan iedereen !!
Roodkapke Geplaatst: 1 januari 2009 Geplaatst: 1 januari 2009 Tipje, vergeet 10E en kies 9E. Daar zul je veel meer zenders vinden. PLinux member
arbra Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Geplaatst: 2 januari 2009 Thanks Roodkapje. Er zijn idd interessante zenders op Eurobird heb ik gezien.Ik zal dan beide met dezelfde lnb proberen te ontvangen daar ik o.a. de bugaarse zenders op 10° maar ook op Hellas 30°E zeker wenst te ontvangen. Iemand enige idee hoe ik mijn Kaon 570 moet configureren ivm mijn PS 8/1 "diseqcbox" ?. Klopt het dat ik tot maar 4 lnb's kan aansluiten op deze receiver ? Gr
rudolfdebeer Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Zie mijn antwoord op jouw eerdere vraag elders. hoe om te gaan met een disecq 8-1 switch. Doe je door ze op disecq 1.2 te zetten. In mijn antwoord staat een link naar een handleiding. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
jalza Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 welke bulgaarse zenders op 10 E . daar zit voor TV kijken niet veel hoor . ik denk ook niet dat het lukt met jou schotel. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Trulli Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 @Jalza Ik denk dat ie de Bulgaren op 4 west bedoeld. Op de Amos. De 10 oost positie is niet zo intressant voor de gemiddelde kijker, voor de feedhunters onder ons wel. Ik mijn lnb terug enkel maar op de 9 oost gericht, op de EB9. Voorheen combie 10/9 oost. De Amos is een lastige vind ik. De beam is meer op het oostblok gericht wat inhoud dat ik geen goed signaal van deze positie heb. M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel
arbra Geplaatst: 10 maart 2009 Auteur Geplaatst: 10 maart 2009 Hallo, Na 3 maanden prutsen, 3 schotelverplaatsing en zeker 36 effectieve werkuren kan ik nu met mijn WF90 de 6 volgende satellieten ontvangen met 5 lns (eurobird & astra 28, aastra 19, eutelsat 16, hotbird 13 en 2 maanden verder ondertussen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen