Ga naar inhoud


Wie heeft er een goed oliebollen recept?


renzie

Aanbevolen berichten

ik denk er over na om morgen zelf de oliebollen te gaan bakken. Heeft 1 van jullie nog een goed recept uit grootmoederstijd voor mij?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zag al wel staan bij de tips:

 

- stukjes appel erin, worden de oliebollen minder droog.

- van de 500ml water, 150ml vervangen door bier (altijd goed natuurlijk wink )

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een goeie tip ??? Doe er een pak mix voor donuts doorheen. Je weet niet wat je proeft !!!!

 

Mijn zoon werkt NU vandaag, in Lisse bij een groot tuincentrum in de oliebollenkramen van zijn kermisbaas en die bakt ze daar bruin ! Ze smaken dus naar donuts, werkelijk ongelofelijk lekker.

 

Heb nog nooit zulke lekkere bollen gegeten. Gelukkig mag zoonlief er zoveel mee naar huis meenemen als ie wil. Dus we zitten goed.....!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
of de krenten door boerenjongens vervangen.

Wat ik doe, is de krenten/rozijnen 24uur ruim laten wellen in "jonge klare"

Daarna snel door het deeg, even laten rijzen en dan de pan in.

Wel bij de liefhebbers vertellen, dat dit de rijvaardigheid kan beïnvloeden laugh

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het makkelijkste is om gewoon een pak van koopmans ofzo te kopen, en de krenten en rozijnen een nacht laten wellen in rum.

 

Ik heb ze zelf gemaakt zonder hulp van koopmans, want die hebben we hier niet wink .

 

Er zijn veel recepten te vinden, het is een kwestie van een beetje combineren etc. (En niet op de laatste dag beginnen!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: renzie
ik denk er over na om morgen zelf de oliebollen te gaan bakken. Heeft 1 van jullie nog een goed recept uit grootmoederstijd voor mij?

renzie

oliebollen op grootmoederswijze:
Benodigdheden
Voor het beslag:
1 kilogram bloem
1 liter lauwe melk
80 gram gist
80 gram (zachte) boter
50 gram witte basterd suiker
20 gram citroensap
10 gram zout
3 eieren
zonnebloemolie voor het frituren
75 gram krenten
100 gram rozijnen
100 gram bigarreaux (gekonfijt fruit) in stukjes
200 gram appel (goudrenetten)
1 bus poedersuiker

hierbij de bereiding:
Laat allereerst de krenten en de rozijnen een paar uur liggen in wat lauwwarm water. Maak daarna de appels in kleine blokjes van ca. 3/4 cm. Laat in de tussentijd de krenten en rozijnen in een zeef uitlekken. Voeg nu de krenten, rozijnen en appelstukjes samen.
Los de gist op in de lauwe melk. Doe de bloem in een ruime kom en maak een kuiltje in het midden, voeg de boter en suiker toe in dat kuiltje en meng langzaam draaiend de melk door de bloem, totdat een mooie gladde massa ontstaat. Voeg de citroensap en de garnituur toe, roer het geheel even door elkaar en voeg als laatste het zout toe, meng nogmaals even goed door om het zout door het deeg te verdelen. Laat het geheel nu ca. 30 minuten op een temperatuur van ca. 30 graden rijzen. Verwarm de pan tot 175 graden. Let wel op dat de kom groot genoeg is, omdat alles anders letterlijk de pan uit rijst. Bak steeds zoveel bollen, dat ze nog ruim door de pan zweven. Laat de oliebollen even uitlekken in een vergiet met eventueel een stuk keukenpapier. Serveer de oliebollen, op een voorverwarmde schaal met wat poedersuiker. Controleer het liefst af en toe, of de bollen gaar zijn van binnen. Dit kan ontstaan, doordat de olie te heet is of de bollen te groot.

Smakelijk wink

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...