Ga naar inhoud

2 januari 2009 verdwijnt Donna en 5 januari begint MNM met uitzenden

Aanbevolen berichten

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Het canvas zou de vloerbekleding van een boksring moeten zijn. Een beetje symbolisch.Het is de naam van een arena waar dieper op sommige zaken wordt ingegaan.

Geplaatst:

Destijds , bij de start van Canvas , heeft men bij een "doorsneepubliek" onderzocht waarmee ze "canvas" associëren .

Het bleek dat het vooral stond voor : kwaliteit , degelijkheid , duurzaamheid .....

en dat is waar de zender zich wou in profileren . Ze zijn er m.i. ook vrij aardig in geslaagd . Een goede Canvasavond kan er bij mij nog altijd in , in tegenstelling tot de meeste andere zenders . Voor mij staat Canvas voor " het betere werk " . of wat dacht je ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:

Kan me hier helemaal bij aansluiten.

Samen met één is de avond hier gevult.

Trouwens ketnet vind Ik ook nioet verkeerd voor mijn kinderen.

Tenminsten geen brainwash reclame tussen de kinder programmas.

Jimjam en Bebe TV staat hier ook vaak op voor de kids.

mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: TokeMUp
Kan me hier helemaal bij aansluiten.

Samen met één is de avond hier gevult.

Trouwens ketnet vind Ik ook nioet verkeerd voor mijn kinderen.
Tenminsten geen brainwash reclame tussen de kinder programmas.
Jimjam en Bebe TV staat hier ook vaak op voor de kids.

mvg

Dat vind ik ook TokeMUp, en zo zou het ook moeten zijn hé. Een openbare omroep die voor iedereen wat te bieden heeft.
Bij ons wordt er in primetime zelden nog naar de commerciëlen gekeken, gewoon al door al die reclame. Hoogstens eens een film op VT4...
Zeker voor kinderen is het belangrijk dat er een openbaar tegengewicht is voor de commerciëlen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

Hier wordt eigenlijk nooit naar de belgische televisie gekeken... Ik vind de Zweedse en Duitse TV supergoed!

Wat ik belangrijk vind bij de Duitse omroepen is dat prime time begint om 20.15u. Je hebt dan heel vaak een goed programma (Film) die om kwart voor 10 afgelopen is... en dat is een hele mooie tijd om de dag af te sluiten... kwart over 10 of half 11 is meestal mijn tijd om naar bed te gaan!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Inderdaad, wat heel fijn is bij de Duitse tv: álle programma's op Primetime beginnen om 20u15. Weet je precies waar je aan toe bent. In Nederland is dit meestal 20u30, al weet bijvoorbeeld Nederland 1 in het weekend wel is om 20u20 te beginnen. In België is dat volgens mij precies hetzelfde. Het ene programma begint om 20u40, het andere om 20u30...

Maar om weer on-topic te komen: MNM begint maandag, maar de muziek die nu voorbij komt is niet echt anders. Ben benieuwd maandag, ga zeker even proberen te luisteren. Denk dat ik gauw genoeg weet wat voor zender het is... smile

Geplaatst:
Maar om weer on-topic te komen: MNM begint maandag' date=' maar de muziek die nu voorbij komt is niet echt anders. Ben benieuwd maandag, ga zeker even proberen te luisteren. Denk dat ik gauw genoeg weet wat voor zender het is... :) [/quote']

MNM gaat zich richten op een iets jonger publiek dan Donna.

Dus ik denk dat ik het wel een leuke zender ga vinden.

Geplaatst:

Inmiddels is de programmering bekend.

Citaat:
Zondag 4 januari werd radiozender MNM aan pers en publiek voorgesteld. Het station is de opvolger van radio Donna, dat afgelopen vrijdag afscheid nam van de luisteraars. Baseline van MNM is 'Let's Have a Big Time'. Volgens de makers zal MNM de 'radio terug aan de luisteraar geven'. Benieuwd wat dat wordt.

MNM start elke werkdag om 05.00 uur 's ochtends met 'De Eerste Show', een terugblik op de vorige dag. Daarna gaat Peter Van de Veire helemaal los tussen 06.00 uur en 10.00 uur met 'De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow'. Lieselot Ooms en Gunther Tiré zijn de sidekicks.

Karolien Debecker, bekend van Ketnet, Studio Brussel en FM Brussel, neemt het blok tussen 10.00 uur en 13.00 uur voor haar rekening. Zij wordt afgewisseld, tussen 13.00 uur en 16.00 uur door Lotte Stevens, opgevist vanop de Donna-redactie.

'De Ann & Dave Show' is het fileprogramma van MNM. Dave Peters en Ann Van Elsen begeleiden je door de file met erg verrassende radio. De avond is eerst van Thibaut Renard en later van Tom De Cock. Renard doet de 'MNM 50' en daarna is er 'De Cock Late Night'. Tussen 00.00 uur en 05.00 uur is er non-stopmuziek.

Het weekend start om 07.00 uur met Bart De Raes. Daarna is er op zaterdag Evy Gruyaert en op zondag 'Het Beste Van De Grote Peter Van De Veire Ochtendshow'. Tussen 12.00 uur en 15.00 uur is er op zaterdag een aflevering van 'MNM 50' en op zondag de 'Ultratop' met Jo Van Belle. Elias Smekens doet het in het weekend tussen 15.00 uur en 19.00 uur en 'MNM 90's'.

MNM is ook veel dance! Zo is er bijvoorbeeld Regi op vrijdag en daarna 'Mix & Match' van Erwin De Nul. Peter Luts en Leki zijn er op zaterdag. Het weekend wordt afgesloten met 'MNM Request' op zondag.

En daarmee is Donna vanaf maandag 5 januari voltooid verleden tijd... Uitkijken maar naar MNM!

Bron: TV-visie.be

Datum: 4 januari 2009

Geplaatst:

Inmiddels is MNM gestart met uitzenden. Eerste liedje op de zender was Milk Inc. met Forever. Ik heb hem even aangehad op de internetstream, wat wat een baggerkwaliteit, in 64 bits/sec. Dat is de hoogst haalbare kwaliteit, maar dat was bij Donna ook zo.

Ik merk overigens naast nieuwe jingles die wel fris klinken, in muziek nog weinig verschil met Donna. En de site vind ik nu ook maar magertjes. Op de homepage wel een uitgebreide playlist en je kan er doorklikken naar een programmagids... Maar verder weinig nieuwtjes over de DJ's van MNM...

Geplaatst:

Ben te laat om te editen: maar zie nu op de stream van MNM dat het hoogst haalbare 96 bits/sec. is, nog steeds niet écht een topkwaliteit, maar goed, hetzelfde als bij Donna bij de stream altijd het geval was...

Geplaatst:

Qua muziek merk ik toch wel het onderscheid met Donna, gewoon al omdat er veel meer 80s en 90s wordt gedraaid. En er zit veel meer afwisseling in de genres muziek.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen