Ga naar inhoud


Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan vuurwerk?


renzie

Aanbevolen berichten


Heb mezelf opgeleid tot vuurspuwer.

Net zoals met vuurwerk, beetje na blijven denken en je hebt zelf en je omstanders een hoop lol, maar dan voor weinig.

Daarna nog eens een paar kilo carbiet gekocht en wat van die metalen schuursponsjes met zeep erin.

Sponsjes beetje uit elkaar trekken en dan de fik erin en rondzwieren, supercool vuurwerk voor een paar cent.

Jammere is dat je het zelf niet goed kunt zien.

 

Wat mij nog het meest opviel omtrent de hele vuurwerk fobie is dat niemand repte over het met het vuurwerk afsteken gepaard gaande alcoholmisbruik.

De keren dat er wat verkeerd ging en dan met name bij de kijkers is volgens mij in de meeste gevallen alcohol in het "spel".

Goed, dat diy bommen gevaarlijk zijn geloven we wel maar o wee als alcohol op het matje geroepen word, dan is het akelig stil.

 

Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben TEGEN een verbod.

In mijn jeugd groeiden we op met fikkie stoken, dagen achtereen, tot de muur van het stroomhuisje er door barste alsof die in Groningen stond.

Mooiste was als je lege spuitbussen had, die knalden keilekker en als er nog wat meer inzat dan was het nog leuker.

 

Spaanse lucifers, kosten een paar duppies en de stokjes waren papierachtig met kaarsvet, die als je die afwikkelde en om de kop heen wikkelde en afstak een beetje rookten.

Kei link natuurlijk want je zou de boel in de fik steken of erger nog je vingers verbranden!!!

Iets wat ons allemaal wel is overkomen want ze hadden bij het afsteken de neiging aan je vingers te blijven plakken, ja zeurpieten, dat is nou wat wij dolle pret noemden.

 

Zag het bij mijn neefjes, dat zijn tegenwoordig kerels zo tussen de 20 en 30 en nog NOOIT hebben de brave borsten fikkie (kunnen?) stoken.

 

Ik zeg Welkom in onze Angst maatschappij, gaat echt nergens over deze hele kwestie.

 

Vroeger konden we de hele maand afsteken en verhoudingsgewijs kraaide daar geen hond naar, afsteken?

Gezien het gegeven dat het tegenwoordig in de stad amper meer mogelijk is ervaring op te doen met dingen als fikkie stoken pleit ik voor een afsteekdiplome of vergunning.

Goed voor de schatkist en geheid veiliger door wat basiskennis omtrent het gebeuren.

Een blaastest voor afstekers?

Ik zeg doen!

Al was het maar voor de jeugd dat ze beseffen dat er wel wat verantwoordelijkheid bij komt kijken.

 

En verder denk ik dat we vooral wat meer in de spiegel moeten kijken, alles verbieden gaat niet werken, daar komen alleen maar grotere problemen van zoals die mafketels die brandweerlieden te lijf gaan, of ambulance-broeders, te gek voor woorden.

Maar ook daar geld dat we meer in de spiegel moeten kijken, wij laten veels te veel gebeuren, zeg er wat van en sta niet passief aan de kant als een ander wel initiatief toont de raddraaier op zijn handelen aan te spreken.

De raddraaiers zijn vrijwel altijd in de minderheid, houd ze als het moet collectief staande en als ze wel in de meerderheid zijn zorg je ervoor dat ze later alsnog in de kraag gevat worden.

Voetjes op de bank in het ov, voordringen bij de kassa, hondepoep waar het niet hoort, daar zit het probleem, niet bij dat ene feest in het jaar.

 

En oogjes kwijt, ja da's balen ja maar ik voel mijn knie ook wel na een motor ongelukje of wat, shit happens.

Fietsers zonder beschermende kleding? Nou het zou verboden moeten worden!

 

Ik zeg weg met zwarte piet, wegknallen die hap.

 

Leef en laat leven, houd een beetje rekening met elkaar en laat je niet bang maken dan houden we dit land misschien toch nog leuk en leefbaar.

 

nuf said

  • Like 1

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het tapje met bier staat al weer klaar.

Lekker stuk vlees ligt te stoven in geklaarde boter

En we hebben wederom voor 50 euro siervuurwerk ingeslagen bij de oosterburen (is veiliger en meer waar voor je geld)

Morgen gaan de oliebollen en appelflappen in de olie

 

Ik wens jullie allen een super fijne en gezellige jaarwisseling en uiteraard alvast de beste wensen voor 2015!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets uitgegeven.

Gaan hier 4 oude noodvuurlijlen de lucht in, die zweven lekker ver weg.

 

Levensgevaarlijk het afschieten van die oude noodsignalen. Ze zijn gemaakt voor noodgevallen op groot water. Als de parachute weigert komen ze versneld naar beneden in een nog gloeiend hete staat. Een aantal jaren geleden is er nog een botenstalling met inhoud geheel afgebrand, door dat zo'n gloeiende bal die door het dak van de loods brandde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 500 meter hik zal ik toekijken hik,?@

heb wel veul hik,'~@ % ingesl hi agen k

 

nullutjes eurietjes heef het gekkos hik hik

maa nu moek gaahikn hik

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg Welkom in onze Angst maatschappij, gaat echt nergens over deze hele kwestie.

 

Leef en laat leven, houd een beetje rekening met elkaar en laat je niet bang maken dan houden we dit land misschien toch nog leuk en leefbaar.

Ik kan me geheel vinden in je relaas.

 

Vaak zit ik met kromme tenen naar het nieuws te kijken als er weer een stel van die ongelofelijke zeurzakken aan het woord gelaten worden die zo nodig weer eens ergens op tegen zijn.

Het lijkt wel of de nieuwszenders een wedstrijd doen wie de grootste "zeurzak allertijden" kan vinden ipv. zaken die er echt toe doen aan de kaak te stellen. Ik noem dat soort nieuws het platte journalistiek, snel scoren en volgende onderwerp.

Een aantal jaren geleden was het zure regen voor en na nu hoor je er niets meer van.

Nog niet zo lang geleden waren de poolkappen aan het smelten maar laatst was toch ook weer in het nieuws dat de poolkappen juist gegroeid waren. Het valt me nog mee dat er geen item komt met dat door de komst van de zonnepanelen het ijs weer is aan gaan groeien.

 

Elk jaar is er weer de zwarte Pieten discussie, het gehele jaar hoor je er niets van en vlak rond Sinterklaas lijkt het wel alsof ze denken van "johhhhh laten we het vuurtje maar weer eens opwakkeren"

 

En elk jaar ook weer de berichtgeving over illegaal vuurwerk.

Zodra ze ergens een rotje vinden is het meteen illegaal vuurwerk terwijl het vaak gewoon consumenten vuurwerk is waar dan alleen een stickertje op ontbreekt of de instructies in een verkeerde taal op zijn vermeld. En hier in het oosten zijn veel handelaren die het vuurwerk in Duitsland hebben opgeslagen en die rijden de gehele dag heen en weer om hun voorraden aan te vullen, maar is er ergens een handtekening vergeten, staat er een stempeltje verkeerd dan is hun lading plots illegaal terwijl het gewoon legaal vuurwerk is.

 

Om helemaal maar te zwijgen over die tuthola's die bij elke knal die iets harder knalt dan normaal al roepen dat er bij hun zoveel illegaal vuurwerk wordt afgestoken terwijl ze nog nooit een vuurwerkwinkel van binnen hebben gezien en geen enkel benul hebben wat er gewoon legaal te koop is.

Dat ze vuurwerk waar ze auto's mee op kunnen blazen en waar je ramen van staan te trillen in de sponningen weren daar kan ik me iets bij voorstellen voor de rest gewoon vrijgeven voor het gehele jaar, probleem opgelost.

In de drugswereld zijn ze al lang achter dat een totaal verbod niet werkt en de criminaliteit alleen maar in de hand werkt maar dezelfde bestuurders proberen wel het vuurwerk steeds verder te verbieden, eerst door de verkopers steeds zwaardere eisen op te leggen (waardoor het vuurwerk duurder wordt) en vervolgens vinden het vreemd dat men dan in het buitenland gaat shoppen.

Kijk dat men geen rotjes tussen het winkelende publiek moet gooien en als er iemand met zijn hond langs komt dat je dat rotje dan even niet aansteekt, dat fatsoen zou een ieder moeten hebben.

En als ik hoor dat mijn zoon ergens wat met vuurwerk stuk heeft gemaakt dan kan hij mee om zijn excuus aan te bieden en zelf de schade te gaan vergoeden, zoiets hoort gewoon bij de opvoeding. Men hoort zijn eigen kroost gewoon zelf een stuk verantwoordelijkheid bij te brengen ipv. dit aan school of een ander over te laten.

Zo hoort vuurwerk afsteken er dus gewoon bij en laat de wetgever er dan alleen voor zorgen dat het spul wat wordt verkocht goed is en niet al in je handen kan ploffen. Dat een onbenul zo'n ding dan zelf te lang vasthoudt dat moet hij zelf weten en als hij de rest van zijn leven met een paar vingers minder moet dat is dan gewoon zijn eigen schuld.

Maar gewoon op oudejaarsdag met je tas vol vuurwerk de gehele dag rotjes afsteken dat hoeft voor mij niet verboden te worden zolang men zelf na de tijd ook maar even de bezem pakt om alles weer op te ruimen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 


hij de rest van zijn leven met een paar vingers minder moet dat is dan gewoon zijn eigen schuld.

Probleem is dat de maatschappij opdraait voor de extra kosten van dat heerschap voor de rest van zijn zielige leven.

Al die opgeblazen bushokjes en vernielingen.... Geloof er geen bliksem van dat jij precies weet wat jouw zoon uitgespookt heeft in de oudejaarsnacht. Maar ga er maar vanuit dat sommigen het gewoon geweldig vinden om dingen op te blazen. Natuurlijk niet hun eigen scooter of de ouderlijke brievenbus maar wel openbaar materiaal of spulletjes van die vervelende buurtbewoner.

 

Jaren later dan zijn ze ouder en wijzer maar dan is de jongere generatie al weer bezig met oudejaars vandalisme.

 

Juist die vervelende buurtbewoners klagen en zeuren het hardst, misschien wel terecht, maar menig buurtbewoner zal glimlachend een oogje toeknijpen en genieten hoe de jeugd wraak neemt.

 

Achteraf maakt men de rekening op en al die individuele vernielingen tellen vlot op en de daders liggen er in de regel niet naast te creperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt nu al in sneek een kruiddamp troep.

Heb gewoon ff een dreambox hd800hd se gekocht en wat te drinken

Vermaak me wel

Grote brand in Makkum,  dus die rook komt er ook nog bij in Sneek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...