Ga naar inhoud


Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan vuurwerk?


renzie

Aanbevolen berichten

Iedereen moet voor zich zelf weten of hij nu wel of geen geld er aan uit geeft.Maar waar ik me groen en geel aan erger zijn die "jankerds" die er zelf niks aan vinden nu gaan lopen zeuren dat het verboden moet worden.

Gun ons ook ons pleziertje en straf die gasten die de boel opblasen gewoon keihard( volgend oudjaar gewoon vastzetten of wat mijn voorkeur heeft blaas hun handen op)

 

Ik heb er in iedergeval heerlijk van genoten van mijn 750 euries aan vuurwerk.

xtreme str 1.0 tetra , tri-sat Archsat/Astra1-Hotbird-Sirius-Astra2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: supersnail
Origineel bericht van: Agent Mike
jonge jonge.

wat veel mensen die niets uitgeven.
kijken deze mensen dat hopelijk er ook niet naar.
beetje hypocriet om wél te gaan kijken maar zelf niets kopen.
als iedereen dat deed, viel er niets te kijken.

en
vuurwerk is niet gevaarlijk, de idioten die er niet mee omkunnen gaan zijn gevaarlijk.

in deze context zijn autos dan ook gevaarlijk.
(en brommers, motoren etc.etc.)

zorg voor voldoende educatie en laat kinderen om de middelbare school een aantal lessen krijgen in verantwoordelijk vuurwerkgebruik in de laatste dagen voor de kerstvakantie.


Helemaal mee eens. Dit jaar voor 350 euro legaal (sier)vuurwerk gekocht en met veel plezier afgestoken. rommel zelf opgeruimd en ik geef ook nog aan enkele goede doelen. (het een sluit het ander niet uit.)


(het een sluit het ander niet uit.)

Tja, dan heb je echter de angst van mens en dier EN al die geluidoverlast wel effe vergeten, die weken voor en na het tijdstip van 12 uur, wordt veroorzaakt.

Ook aan de scholier met voldoende educatie (of de gefrustreerde zatlap op z'n flatje) is een appél om er ook eens mee op te houden, niet besteedt.

dus pak je stoere taal in 'n Nutshell en wees dan ook zo opgevoed en volwassen om ook volgens de regels dat knallen te starten EN te stoppen.

doei

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Satraver
Maar waar ik me groen en geel aan erger zijn die "jankerds" die er zelf niks aan vinden nu gaan lopen zeuren dat het verboden moet worden.
Gun ons ook ons pleziertje en straf die gasten die de boel opblasen gewoon keihard( volgend oudjaar gewoon vastzetten of wat mijn voorkeur heeft blaas hun handen op)

Origineel bericht van: De Telegraaf
Oogartsen inventariseren letsel door vuurwerk
Vuurwerk maakt meer kapot dan je lief is
ROTTERDAM - Oogartsen inventariseren deze jaarwisseling hoeveel mensen zich in ziekenhuizen melden met oogletsel door vuurwerk. De artsen vermoeden dat er meer slachtoffers vallen dan tot nu toe bekend was. De verzamelde gegevens zijn bedoeld als signaal richting politiek Den Haag.

Jan-Tjeerd de Faber, oogchirurg in het Oogziekenhuis Rotterdam en voorzitter van het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap (NOG), wil dat het consumentenvuurwerk wordt afgeschaft. Hij vindt de tol die nu moet worden betaald voor dit pleziertje te hoog en hoopt dat het voorbeeld van bijvoorbeeld Australië wordt gevolgd. Dat land heeft in 1987 het consumentenvuurwerk verboden.

De Faber houdt zelf al zes jaar bij hoeveel mensen zich aan het einde van het jaar melden met oogletsel. Gemiddeld zijn dat er dertig per jaarwisseling. “De helft loopt met een sisser af. Maar we hebben elf ogen moeten verwijderen. Als een oog een voltreffer krijgt, mag je in je handen knijpen als je nog 10 procent zicht overhoudt. De gevolgen zijn groot, vooral voor jonge kinderen. Maar ook voor de binnenschipper die zijn werk niet meer kan doen, en de vrachtwagenchauffeur die zijn rijbewijs hierdoor kwijtraakte.”

Kijkend naar zijn eigen registratie bekroop De Faber het gevoel dat er meer slachtofers zouden moeten zijn dan uit de jaarlijkse steekproef van Consument en Veiligheid bleek. “Als er sprake was van een zogeheten rustige jaarwisseling, hadden wij toch telkens een behoorlijk aantal verwoeste ogen gezien.” Vandaar dat honderd dienstdoende oogartsen nu gaan bijhouden welk letsel ze behandelen en ook door welk vuurwerk het is gekomen. De oogartsen verwachten de vuurwerkongelukken eind januari op een rijtje te hebben.

De risicogroep zijn jongens tussen acht en achttien jaar. De Faber:“ Alcohol, testosteron en adrenaline door het vuurwerk vormen een gevaarlijke combinatie. Maar ook volwassenen overkomt het. En de helft is niet eens bezig met afsteken maar staat te kijken.”

De oogartsen raden mensen, die het ondanks de risico’s dit jaar toch niet kunnen laten, aan vooral een veiligheidsbril te dragen.

shocked


Ja wat probeer je nu te zeggen confused

Hoeveel doden en gewonden vallen er in het verkeer??
Zeg het maar moeten we dat ook verbieden.

xtreme str 1.0 tetra , tri-sat Archsat/Astra1-Hotbird-Sirius-Astra2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ach ach.

Ik steek al 40 jaar lang vuurwerk af

Heb nog nooit iets gehad.

Als je onvoorzichtig bent met vuurwerk gaat er wellicht iets fout.

kijk je uit en let je goed op zoals ik tsja 40 jaar niets......

De dingen die fout gaan, hebben allemaal een oorzaak... en dat is niet zorgvuldigheid.

Het zijn de klunzen die stunten en nog niet volwassen genoeg zijn om verantwoording te dragen, die de ellende veroorzaken.....

 

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb t jaren gedaan met plezier vuurwerk afsteken echter tijden veranderen .

Voorbeeld voorheen liepen we ook allemaal zonder legitimatie op zak zonder daar een bekeuring voor te kunnen krijgen nu dus wel dit door een relatief kleine groep radraaiers .

Door een zelfde kleine groep ellendelingen is t nu jammer genoeg nodig t zelf afsteken te verbieden.

Nee ik heb ook niet gekeken want t interesseerd me niet meer.

Ja t verkeer hebben we nodig en vuurwerk niet.

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Niks nakkes nada. Vuurwerk verkoop aan consumenten mag men van mij verbieden en illegaal afsteken vervolgens zwaar bestraffen. Daar gebeuren te veel ernstige ongelukken mee. Voornamelijk bij onschuldige omstanders.
Wat mij betreft mag de gemeente het geld dat ze besparen door het niet hoeven schoonmaken van de straten, uitgeven aan een (of meerdere) gecentraliseerde vuurwerk shows die door ingehuurde professionals worden "aangestoken".

Ron
Je bent blijkbaar niet de enige.

Meer plezier met minder vuurwerk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 40.000 onderschrijvers moet de kamer het verplicht behandelen.

Ik zou graag de mogelijkheid zien om mijn *TEGEN* stem erbij zetten, wellicht doen er dat dan meer en belanden ze in de negatieve cijfers zodat de regering er niet hun tijd aan hoeft te verspillen.

 

Ze zullen die 40.0000 stemmers zo hebben als er ook in zou staan dat de Vmax dan voortaan 140 KM/u zou worden wink

 

Dit landje zit al veel te vol met onzinnige regeltjes en geboden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhoog de leeftijd naar 18 of 21 ofzo. Of verbied knalvuurwerk. Maar het in z'n geheel verbieden verpest voor mij oud en nieuw.

 

Ik ga dus echt niet naar een verzamelplaats waar ze dan georganiseerd professioneel vuurwerk laten zien. Je wilt toch gezellig met vrienden of familie samenzijn? Niet in een mensenmassa waar je ook nog naar toe moet in de kou of met een BOB. Met de kans op ruzies door dronken mensen. Gezellig sick

 

Ik heb één keer oud en nieuw in Canada gevierd waar ook geen vuurwerk werd afgestoken en het was niets specialer dan middennacht op welke willekeurige dag dan ook.

 

En als je geen geld wilt uitgeven aan vuurwerk is dat prima, maar laat mij lekker mijn gang gaan en ga niet lopen zeuren, want je kijkt er wel naar!

En degene die het zo enorm gevaarlijk vinden staan neem ik aan veilig binnen achter de ramen?

 

my two cents,

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Bij 40.000 onderschrijvers moet de kamer het verplicht behandelen.
Ik zou graag de mogelijkheid zien om mijn *TEGEN* stem erbij zetten.
Dit landje zit al veel te vol met onzinnige regeltjes en geboden.



vuurwerk_moet_blijven

Edit: 1 minuut te laat ;-)

Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En als je geen geld wilt uitgeven aan vuurwerk is dat prima, maar laat mij lekker mijn gang gaan en ga niet lopen zeuren, want je kijkt er wel naar!
Vreemd argument vind ik dit hoe weet je dat dan ik kijk er helemaal niet naar.

De gene die er wel naar willen blijven kijken dat kan ook nog want vuurwerk blijft alleen niet voor de particulier om af te steken.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze 't ook verbieden.

 

Vroeguh had je van die mooie vuurwerkshows in Amsterdam op het

terrein bij de Markthallen en op 't IJ: veel mooier om te zien.

 

Tegenwoordig zit ik alleen maar te wachten tot ik naar bed kan.

 

Noem mij maar een ouwe zuurpruim, maar ik heb er nooit 1 cent

aan besteed.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...