Ga naar inhoud


Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan vuurwerk?


renzie

Aanbevolen berichten

Gast Agent Mike

en dan nog iets:

 

als vuurwerk verboden wordt.

wat gaan de mensen dan doen?

 

die verzinnen wel iets met nog gevaarlijker dingen..

(zelf bommetjes maken)

 

of gaan we dan de wasbenzine er terpetine ook verbieden?

 

en hoe zal zon verbod te handhaven zijn?

de meeste agenten zijn druk bezig op kantoor te zitten of in de flitswagen.

 

met alle respect, maar onze politie is meestal enkel bezig om geld in te zamelen..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast hummiesat

als het in andere landen werkt kan het hier ook.

dat een groep er niet aan wil is een mentaliteitsprobleem.

 

en dat zelf bommen maken is nou net de reden om van prive vuurwerk afsteken af wil, want dat is nu een van de

hoofdredenen van de ongelukken met oud en nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
Origineel bericht van: ozzo
Laat iedereen zelf beslissen. Hetzelfde geldt voor roken, autorijden, gordel om, skieën, bergbeklimmen enzovoort....

Nederland is inderdaad een regeltjesland aan het worden. Dat moet gewoon stoppen. Hopelijk krijgen we onze EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID weer eens terug.....

Vuurwerk is traditie, 1x per jaar. Moet kunnen toch ?


Je vergelijking gaat niet helemaal op, de meeste dingen die je opnoemt vormen een persoonlijk gevaar, vuurwerk is een publiek gevaar. Je zal het maar meemaken dat je oudejaar elders viert en bij thuiskomst je huis kompleet afgebrand terugziet door vuurwerk van een ander zoals dit jaar gebeurd.

Als je perse vuurwerk wil, doe dan een inzameling en vraag een vergunning en laat het door een professional uitvoeren. Als iedereen vuurwerk mag aansteken dan is de grote meerderheid van de aanstekers zich van geen gevaar bewust. Hoe verklaar je anders de talloze (zware) verwondingen elk jaar. Hoeveel brandweermensen, ambulanciers, dokters en verplegers moeten op oudejaar niet uitrukken voor die 10 minuten plezier van een ander, hebben zij dan ook geen recht op een gezellig avondje vieren? Ik vind het persoonlijk egoistisch gedrag!


jouw vergelijking gaat ook niet op, want dan is een auto etc ook een publiek gevaar. Hoeveel mensen zijn er niet de dood ingejaagd door het rijgedrag van anderen (eventueel in combinatie van drank, drugs of iets dergelijks). Heb zelf vaak gewerkt met de jaarwisseling in het ziekenhuis, maar er komen ook veel slachtoffers binnen door andere oorzaken. En dat het drukker is komt puur door het feit dat er op elke andere willekeurige dag er veel minder mensen actief zijn. En al helemaal niet buitenshuis. Ik vind het wel meevallen en tuurlijk er zijn onschuldigen die slachtoffer worden van vuurwerk, maar dit staat niet in verhouding tot andere zaken, zoals de auto. Moeten we de auto ook maar verbieden?
Zelf heb ik alleen wat knalerwten en sterretjes voor de kinderen gekocht. Maar over een paar jaar zal ik net zoals vroeger wel weer speciaal vuurwerk in elkaar moeten knutselen.
Konden ook leuke kampvuurtjes maken van een aantal meter hoog en mensen tot een uur of 6 met carbid en strijkerbommen uit hun slaap houden. Het is tenslotte maar 1 keer per jaar. Maar ben er niet tegen als er in elke plaats of buurt door de gemeente een mooi vuurwerk wordt afgestoken. Dan zijn er minder mensen op straat en wordt de kans op ongelukken dus kleiner.

Iedereen trouwens nog de beste wensen en een gezond 2009.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Daarnaast nog een bericht over brandweercommandant die kosten reddingsoperaties voor mensen die willens en wetens op dun eis gaan voortaan op ze wil verhalen.

Allemaal zelfde laken een pak, allemaal logisch dat de onkosten verhaald worden op de onverantwoorden.

Waarom dat tot nu toe nog niet gebeurd is mij een groot raadsel!


Onzin.
De brandweertaak is een zorg voor de lokale gemeente, is geregeld in de brandweerwet van 1985.
Gemeenten bekostigen dit via overheidsgeld en de belasting betalende burger, hiervan wordt ook de brandweercommandant betaald dus die moet gewoon zijn kop houden en zijn werk doen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat

Onzin.
De brandweertaak is een zorg voor de lokale gemeente, is geregeld in de brandweerwet van 1985.
Gemeenten bekostigen dit via overheidsgeld en de belasting betalende burger, hiervan wordt ook de brandweercommandant betaald dus die moet gewoon zijn kop houden en zijn werk doen.


Het bericht op zich klopt wel maar als er ergens in Alphen a/d Rijn één van de honderden brandweercommandanten dat vind hoeft het natuurlijk niet door te gaan.

Hier het bericht. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uitgegeven 130 euro en ruim 1 kilo carbid ook nog eens de lucht ingeschoten.Ik had ook nog wat vuurwerk in duitsland gekocht gewoon siervuurwerk kost daar de laatste 3 dagen minder dan de helft hier.

Daarnaast om 1.00 uur dus midden in de nacht de bezem gepakt en alles van mijn stoep aangeveegd en gelijk alles weer opgeruimd.

Ik vind oudjaar nog steeds de mooiste dag van het jaar, en hoop dat we het zelf aansteken van vuurwerk ook kunnen blijven doen maar dat lukt alleen als we rekening houden met andere mensen.

Daarom ik drink geen alcohol voordat ik mijn vuurwerk heb opgeschoten en ruim het dus ook gelijk daarna op.En daarna aan de borrel.

 

 

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar 0,00 eur uitgegeven aan vuurwerk. We hadden nog wat grondbloemen enzo van 2 jaar geleden liggen(vorig jaar had het al zo weinig nut om ze aan te steken met die mist hier).

 

Het was wel de bedoeling dat er vuurwerk zou komen, mijn schoonvader zou dit regelen. Die haalt meestal een simpel pakket net over de grens (hij woont ook aan de grens), en nee niet van dat vuurwerk wat zwaar illegaal is en teveel kruit bevat etc, gewoon normaal vuurwerk.

 

Alleen dit jaar hadden we het allemaal zo druk met ons werk rond de feestdagen dat er totaal geen tijd voor was.

 

Ik heb het welk gemist het vuurwerk aansteken. Volgend jaar komt er zeker een leuk pakketje. Zelf afsteken is zoveel leuker dan naar vuurwerk van een ander te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Wat denk je dat daarvan de oorzaak is? Het vaak moeten uitrukken voor jan met de korte achternaam eek


Ik hoor andere berichten ,ze zijn blij als ze wat te doen
hebben dan gaat de tijd vlugger om dan om maar te zitten
wachten of ze iets kunnen doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

ambulances worden betaald door of zorgverzekering of aansprakelijkheidsverzekering.

 

tenministe,

ambulancedienst stond op de factuur die ik (mijn verzekering) moest betalen na een klein ongelukje..

 

:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Pas is er nog een onderzoek geweest over de afname aan vrijwilligers bij de brandweer. Wat denk je dat daarvan de oorzaak is? Het vaak moeten uitrukken voor jan met de korte achternaam

 

Is niet de enige reden.

Het enige wat je vrijwillig doet bij de vrijwillige brandweer is je aanmelden..de rest erachteraan is vaak verplichte kost.

Er gaat veel tijd in zitten ook en de eisen zijn soms ook absurd.

Ook hier willen ze graag mensen erbij hebben maar als ik dan hoor dat de commandant een fysieke test wil om te kijken of een kandidaat wel geschikt is voor de officiele fysieke test dan schrikt dat aardig af. Ook de afstand van werk/huis naar de kazerne speelt een afstand, de meesten wonen simpelweg te ver weg om nog op tijd te kunnen komen bij een melding.

De eisen zijn hier eigenlijk dat je een topatleet moet zijn die om de hoek woont bij de kazerne en vooral overdag beschikbaar is.

Hoeveel mensen voldoen daar aan?

En wat de loze meldingen betreft, daar wordt actie op ondernomen als er een te vaak gaat.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

0.00 SKr... en precies evenveel in euro's. En dat al meer dan 40 jaar lang.

Ik vind dat echt vreselijk dat er zo veel geld aan dat ellendige vuurwerk uitgegeven wordt. Crisis... jaja, laat me niet lachen.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Sverige
Crisis... jaja, laat me niet lachen.



juist in tijden van economische crisis, willen mensen de zorgen even vergeten en feestvieren.

dus ja,
tijdens de huidige recessie werd er genoeg uitgegeven aan vuurwerk (en andere feestelijkheden)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de vuurwerk tegenstanders maar het burgerinitiatief blijkt niet geldig te wezen.

 

Volgens de regels en nu citeer ik de regels van de 2e kamer:

 

"Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest."

 

Link 2e kamer

 

En wat blijkt nu op 11 maart 2008 is er een vergadering geweest over vuurwerk met oud&nieuw.

 

Dus op 31-12-2009 lekker knallen en op 01-01-2010 alles weer keurig opruimen.

 

 

 

 

 

xtreme str 1.0 tetra , tri-sat Archsat/Astra1-Hotbird-Sirius-Astra2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou idd t geval zijn waren t burgers die t aan zouden leveren deze petitie waar nog meer niet aan klopt want alle adressen leveren ze ook niet mee.

Echter raadleden van GL gaan er zich mee bemoeien dan kan t natuurlijk wel.

http://binnenland.nieuws.nl/541807/steunbetuigingen_alom_voor_vuurwerkverbod

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...