Ga naar inhoud

Overstap van 32 naar 64 bit Windows Vista Ulimate.

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik ben met mijn huidige versie van Windows Vista Premium 32 bit niet echt tevreden, onstabiel.

Daarom overweeg ik de overstap naar Windows Vista Premium 64 bit.

of de Windows Vista Ultimate 64 bit

Ik heb 4 GB werkgeheugen in mijn computer.

Wat zijn jullie ervaringen

• Moderator
Geplaatst:

Mijn ervaring is, dat Vista 32 bit stabiel werkt.

Ik heb nog nooit (vanaf juli 2008) problemen met mijn laptop gehad, die op vista terug te voeren zijn. Het enige probleem hier was McAfee software, die de browser af en toe liet chrashen.

Met een update van McAfee is dit verholpen.

Kan je niet beter kijken, waarom het bij jou misgaat.

Wanneer je bijvoorbeeld incompatiebele hardware hebt, zal Vista 64 bits denk ik ook niet veel beter werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Bedankt Ik heb nu, dat ik regelmatig een licht wit scherm krijg,

met name bij een mail, en bij internet, en soms ook gewoon midden in een wordt document zonder enige aanlijding.

Het systeem, loopt dan vast.

Geplaatst:

Ik kan alleen maar over het verschil tussen een 32 en 64-bit XP praten.

Toen ik wat problemen had met een spel (WoW, voor de kenners) ging het in de 64-bit versie veel beter en was het daar veel stabieler dan in 32-bit (dualboot en dus zelfde hardware).

Dit kan toeval zijn geweest of gewoon aan de (videokaart)driver (verschil tussen de 32/64-bit) gelegen hebben maar het verschil was wel goed merkbaar. Normaal gesproken zou het niet zo'n groot verschil, in het hebben van een stabiele pc, moeten zijn. Vaak is het een ("minder") onderdeel of een slechte driver (vaak komt het een met het ander) wat een pc onstabiel maakt.

Heb je het geheugen al eens goed getest? Gewoon de 64-bit er naast knallen (dual boot) en testen. Blijkt het niet of wel te werken kan je de "slechte" versie er altijd vanaf knallen. Zoek eerst wel goed uit of je voor alles een 64-bit driver heb of dat ie te downloaden is anders loop je tegen problemen aan die mogelijk niet op te lossen zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fredsworld
32bit kan max 3gig aan geheugen aan en 64bit dus meer.
grtz Fredsworld

Volgens mij is dit inmiddels met SP1 achterhaald.

Als je veel leest hoef je minder te vragen...

Geplaatst:

Nope... is alleen aan aanpassing dat ie nu in de 32 bits versie 4 gig laat zien als dat er in zit.

Gebruik binnen de 32 bits versie is het zelfde gebleven.

Om meer als 4 Gb aan te kunnen spreken moet je toch echt de 64 bits versie installeren....

Geplaatst:
Origineel bericht van: ozzo
Om meer als 4 Gb aan te kunnen spreken moet je toch echt de 64 bits versie installeren....

Of PAE supported hardware hebben.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

zou je gewoon niet wachten tot windows 7 uitkomt?

't was al net na de introductie van Vista bekend bij meerdere windows kenners, dat er ook al naarstig gewerkt werd aan een andere verie die professioneel gezien veel meer kon

die 7 is dus als beta wel al er en der (zie ander bericht) te vinden.

maar afgezien daarvan is 32 bit of 64 bit OS enkel leuk als de programma's er ook iets aan hebben.

er zijn nog steeds te weinig applicaties = programma's die 64 bit echt geïmplementeerd hebben

(met de XP 64 bit was het mij al snel duidelijk dat er niet veel lol aan was)

overigens dat er dergelijke onverwachte symptomen optreden heeft inderdaad veel met de hardware en drivers te maken en niet met het OS in beginsel.

chiao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb gelezen dat als je nu een nieuwe computer koopt met windows vista als software dat je er dan een tegoed bon bij krijgt voor windows 7.

Lijkt mij, dat het dan toch niet zo lang meer gaat duren voor dat windows 7 uitkomt.

• Moderator
Geplaatst:

Volgens mij kan je beter wachten tot windows 7 SP1 uit is.

Of wil je beta tester spelen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Strak opgemerkt ;-)))) en als die windows 7 dan eenmaal uitgekristalliseerd is dan komt de uiteindelijke versie Windows-8 uit ;-)

En dan begint het verhaal gewoon opnieuw ;-)

Geplaatst:

Ik werk nog met dos 1.0, want ja alle nieuwe producten van M$ zijn uiteraard per definitie niet te gebruiken wink

Tuurlijk zo kom je wel ergens. whistle

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henri Aalten
Ik ben met mijn huidige versie van Windows Vista Premium 32 bit niet echt tevreden, onstabiel.

Daarom overweeg ik de overstap naar Windows Vista Premium 64 bit.
of de Windows Vista Ultimate 64 bit

Dat helpt je geen fluit.

Wat voor pc gaat het om? igv zelfbouw welke onderdelen zitten erin?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen