Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn notebook acer aspire 5100 loopt vast zo gauw ik iets op de USB poort ansluit. Het maakt niet uit welke poort ik gebruik ook geprobeert met verschillende usb sticks. De computer doet gelijk als ik iets in een USB poort stop niets meer, soms verandert mijn muis pijltje in een zandloper maar dat is dan ook alles alleen de computer via een harde reset lost het probleem op.Dus ook uithalen van de USB stick helpt niet

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

er zit xp op en USB poorten hebben bijna 2 jaar goed gewerkt.

het begon er mee dat soms de computer soms een USB stick niet zag.En wat bedoel je met bios wat is het en waar kan ik het vinden. Net even mijn USB muis aangesloten deze heeft altijd gewerkt dan loopt de computer niet vast maar grijg de melding dat de computer het aangesloten usb app. niet kent terwijl deze muis altijd gewerkt heeft met deze computer.

samsung dvbt

Geplaatst:

Je BIOS zie je bij het opstarten, met vermelding toets op bijv. DEL to Enter.

Hierin staan instellingen voor je USB poorten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Denk niet dat het wat uit zal halen.

Vrees dat je usb controller het opgegeven heeft.

Je zou nog "even" alle usb gerelateerde apparaten kunnen verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw laten detecteren maar ben er bang voor!

Geplaatst:

Overigens, wat staat er in apparaatbeheer bij de USB afdeling?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

In apparaat beheer staat bij de USB poorten dat deze correct werken. Ik heb ze een keer aan en uit gezet en opnieuw daarna opgestart maar geen effekt.

Bij computer beheer verwisselbare opslag heb ik media en bibliotheken, waarbij bij media de melding krijg er kunnen geen items worden weergegeven in deze weergave.

samsung dvbt

Geplaatst:

Hoi,

Normaal staat er ergens aangevinkt, dat de computer de usb poort mag uitschakelen om stroom te besparen.

Haal dit vinkje eens weg en probeer het dan nog eens.

Dit heeft bij mij ooit geholpen.

Het probleem was ook verdwenen na een bios update.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Ik heb het vinkje weggehaald bij uitschakelen om stroom te besparen. Maar dit heeft niet geholpen.

De bios updaten word door acer ten zeerste afgeraden. Er zouden wat risico's aan verbonden zijn.

Ik denk dat ik hem maar opstuur naar acer ik hoop dat hij in ieder geval weer snel terug is en zonder te veel kosten.

samsung dvbt

Geplaatst:

Clemens2

als het goed is heeft jou Acer ook een recover systeem aan board

heb je dit al ééns uitgevoerd dan komt hij terug zoals hij van uit de fabriek is gekomen

misschien is je probleem dan opgelost

wel éérst even backup maken van belangrijke dingen.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:
Origineel bericht van: clemens2
opstuur naar acer ik hoop dat hij in ieder geval weer snel terug is en zonder te veel kosten.

Zorg in elk geval voor een backup van je systeem, dat doet acer nl niet voor je!
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Recent een Acer Aspire 5100 van Vista naar XP teruggezet.

Ook problemen gehad met de USB herkenning. Soms wel en soms niet te zien in verkenner. Daarop de drivers en bios van Acer opgehaald en opnieuw geinstalleerd.

De drivers vindt je op

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5100.html

Download de driver voor chipset_AIT_driverV8.251_060427a etc.

De drivers voor de chipset en ATI display staan in de folder Driver/2kxp.inf

De driver voor de SMbus staat in SBDrv/SMBus

Probeer dit eerst eens.

De bios bereik je door tijdens het opstarten F2 ingedrukt te houden. Je ziet daar het nummer van de bios release.

De laatste die te downloaden is heeft nummer 3.10 (3.13 lukt niet).

Pak de download bios 3.10 uit. Klik op CW51310. Kies de map Winwows. Daarin op flash32.exe. Vervolgens gaat alles vanzelf.

Bij het flashen van een bios mag de stroom niet uitvallen. Zorg dus voor een netaansluiting bij een volle accu.

Geplaatst:

Ik heb de bios geinstalleerd hierna werkte hij nog niet de drivers durf ik niet aan. dus toch maar opsturen ik had trouwens bios 2.0

samsung dvbt

Geplaatst:
Origineel bericht van: clemens2
Ik heb de bios geinstalleerd hierna werkte hij nog niet de drivers durf ik niet aan. dus toch maar opsturen ik had trouwens bios 2.0

Drivers vervangen is een veel minder "gevaarlijke" bezigheid dan BIOS vervangen...
Je hebt de BIOS al gedaan, dus wat weerhoud je van de drivers te vervangen... Opsturen kan altijd nog.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen