Ga naar inhoud


[TF-5510PVR] Highway media crash


Gast XS4U

Aanbevolen berichten


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Hadrian
.... Maar ik kan tgenwoordig zonder problemen met mijn Duitse firmware ook de EPG binnenhalen, iets wat voorheen niet mogelijk was.

Zelf op mij TF7700 i.c.m. de laatste (inmiddels wel weer ingetrokken) Duitse FW TF-HSCD 7.00.29 van 15 dec 2008 kan ik de EPG zonder te crashen binnenhalen en functioneert de EPG.

Zoals eerder ook al geschreven is de EPG echter van slechte kwaliteit want bij mij vertoond de EPG soms gaten bij de Nederlandse zenders dus er ontbreekt opeens een programma ergens tussenin.
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of hier meer leden last van hebben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu
Laad deze firmware in je Toppie 5510 en MHW EPG doet het weer.

Dat deze FW van 2007 prima functioneert heb ik hiervoor ook al enige malen verteld.
Maar functioneert dan de EPG ook voor Astra 2 en 3?
Dit was namelijk het probleem waar Sjaak(k) tegenaan liep en ik kon dit niet bevestigen omdat ik op mijn TF5510 alleen naar Astra 1 kijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Ik wil verder niet stangen hoor, maar sinds dit topic is begonnen, volg ik het met interesse.
Het gekke is namelijk dat ik zelf een TF7710 heb, met een duitse firmware erin waarmee het nooit mogelijk was om "onze" MHW-EPG binnen te halen. Vond ik op zich niet zo erg, ik gebruikte de gepatchte firmware vooral omdat die voor liep op de Nederlandse, en omdat daarin niet het irritante CD-zenderlijst probleem voorkomt.
Toen dit topic werd geopend, was ik wel nieuwsgierig of ik nu wel ineens de EPG zou kunnen binnenhalen. Voor die tijd kreeg ik altijd een crash en startte de topfield opnieuw. Maar ik kan tgenwoordig zonder problemen met mijn Duitse firmware ook de EPG binnenhalen, iets wat voorheen niet mogelijk was.
Schijnbaar heeft CD iets aangepast aan haar EPG waardoor die ineens aan standaarden voldoet, waaraan de Duitse firmware zich wel houdt. Ik heb namelijk het idee dat de Nederlandse firmware een fix bevatten voor een incorrect datasignaal (oftewel een foute implementatie van de EPG door CD).
Maar hard maken kun je zoiets niet. Ik ben in ieder geval allang tevreden dat ik nu mijn zenders op de juiste plaats heb, én de EPG kan binnenhalen op mijn TF7710.



Hadrian,

zeg je nu dat je op de 7710HDPVR de nederlandse EPG goed binnenhaald ? (meer dan now en next) ?
Welke software gebruik je dan ?

EPG zonder gaten ?

Ik ben benieuwd!
Alvast dank, groeten,

Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oebele,

 

Ik gebruik de laatst beschikbaar gestelde Duitse firmware (met de FTP server erin), en heb die gepatched zodat ik hem in mijn 7710 kon laden.

Daarmee kan ik de EPG binnenhalen, meer dan now&next. Helaas zitten er soms gaten in, maar soms ook weer niet. Vandaag is de eerste keer deze week dat ik gaten heb. Erg stabiel is het iig nog niet. Maar we gaan offtopic als 7710-gebruikers in dit 5510-topic smile

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Radio.NL


Ik begin nu echt spijt te krijgen. Koop je een dure ontvanger, mag je aannemen dat het dan altijd goed werkt. En dan kom ik op dit forum erachter dat Canal Digitaal mijn 5510 ontvanger niet ondersteund, en dat ze er ook niets aan doen. Ik ben er ook nooit op gewezen dat ik een door CD gecertificeerde ontvanger moet hebben. Wat is dat voor een bedrijf vraag ik me af. Ik wordt hier behoorlijk pisd van. En dan druk ik me netjes uit.

Radio NL ik snap je boosheid niet hoor sick Je kritiek is onterrecht dat Topfield op dit moment even geen goed werkende epg heeft, het heeft tijden wel goed gewerkt. En dat je dat hier nu pas leest dat de 5500 geen CD gecertificeerde ontvanger is vind ik helemaal vreemd. Je handelaar had dat ook kunnen vertellen, en je bv een gelijkwaardige CD gecertificeerde 5000pvr kunnen/moeten verkopen. Je laat je toch eerst goed voorlichten over wat je wilt, zeker bij een "dure" ontvanger zoals je zelf zegt. Als je vertelt had dat je MHW EPG belangrijk vind, had hij je vast een andere ontvanger geadviseerd. Je kunt beter boos zijn op je handelaar die je geen goed advies gegeven heeft toen je de ontvanger kocht eek
En dat je spijt hebt van je ontvanger begrijp ik ook niet, deze 5500pvr werkt verder gewoon prima! Ik heb hem al jaren tot volle tevredenheid. En die EPG vind ik zelf niet zo belangrijk, maar om dan maar te zeggen dat de 5500pvr niet goed zou zijn is niet reëel frown


Nee, ik ben het niet met je eens, ik heb me goed laten voorlichten. Ik wilde deze hebben, omdat het de laatste was, en 100 euro goedkoper, hij kon twee zenders tegelijk opnemen en 1 andere weer kijken. Over epg hebben we het helemaal niet gehad in de winkel, het zat erbij, en dat vond ik ok, daarom niet doorgevraagd. Nu kom ik er achter dat CD daar (nog wel eens) geen interesse in heeft. Daar mag ik dan wel spijt van hebben toch.

Overigens vindt ik het gek dat CD niet af en toe hier reageerd. Ik ken genoeg providers die dat wel doen in fora om mensen te helpen en tevreden te houden, omdat er veel gepost en gelezen wordt in fora.

Daarom kom ik nogmaals terug op mijn vraag, is CD de enige aanbieder. Want daar lees ik verder niets over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja CD is in nederland de enige aanbieder van Sat ..TV

 

nu graag weer on topic hier

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanaf vanmiddag nu ook problemen met mijn TF5000PVR met firmware 8 Aug 2007 met de Highway media EPG

 

alleen op rtl7 werkt het wel!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag,

 

Ik meld me maar weer. EPG is idd weer ouderwets ingestort.

De topfield loopt niet vast trouwens maar de EPG is niet nuttig meer.

 

Weer afwachten dus. Het begint zo wel een beetje een drama te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier werkt die ook weer sinds 2 dagen met firmware van maart 2008. Bijna twee maanden geen EPG. Dat zoiets kan bij CD snap ik nog steeds niet. Nu moet ik dus op zoek naar een ontvanger die ALTIJD wordt ondersteund door CD, of ik moet over op Digitenne of zo. Wat het wordt weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog niet in deze topic ben tegengekomen is de mogelijkheid om over te gaan op de 7-daagse EPG via internet door middel van tap's. Dit werkt wel prima en je bent niet meer afhankelijk van de Media Highway.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...