Ga naar inhoud


Mythbuntu 8.04/8.10 - Opensasc-ng problemen


Lamko

Aanbevolen berichten

Interessant! Dus jij had betere resultaten als je de optie --sid-nocache juist niet gebruikte? In jouw sig zie ik dat je VDR gebruikt. Jouw setup is VDR - open-sasc-ng - camd3? Die camd3 ken ik zo niet, maar dat is een keyserver zoals NewCS?

 

Mijn setup ter vergelijk is MythTV 0.21-fixes - open-sasc-ng r54 en NewCS 1.62. Mijn CD kaartje (Seca) zit in een serieel aangesloten Phoenix kaartlezer en, zoals eerder vermeld, nog twee Nova-S DVB-S adapters.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Easyvdr is nog een setup met mijn oude hardware.

Heb laatst voor Mythbuntu een Intel ITX moederbordje aangeschaft met geintergreerde Celeron. Laatst ben ik nog eens begonnen om mijn Easyvdr te upgraden. Nexus kaart erin en upgrade naar Easyvdr 0.6. Maar ben nu naar Mythtv overgestapt, VDR mist de looks.

Maar het is wel een heel stuk sneller met zappen dat wel!

Op VDR gebruikte ik gewoon vdr-sc met camd3 voor de seca kaart, voor mijn irdeto2 kaart gebruikte ik alleen vdr-sc.

Heb een DVB-T Nova-T500 met dual tuner voor Mythtv en een DVB-S Nexus FF voor Easyvdr 0.6.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Camd3 is als het beter werkt natuurlijk ook een optie. Voorlopig ben ik erg content dat ik uberhaupt beeld heb, dat heeft toch wel de nodige tijd gekost (3 maanden).

 

Ik zal eens op zoek naar een camd3 i386 binarie.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan even voor de volledigheid ook mijn setup van dit moment:

 

AMD Athlon XP 1800+ (op 1500Mhz)

3 TechnoTrend C-1500 DVB-C kaarten

Maxtor 200 Gb HDD

Smartreader+

4012 Ziggo/@home kaart

 

MythBuntu 8.10

Kernel 2.6.27-9-generic

NewCS 1.62

sasc-ng 55 met mytbuntu 8.10 patch

MythTV 0.21 (standaard Mythbuntu package)

 

Ik ben bezig om mijn ervaringen te verwerken in de sasc-ng how to. Maar ik denk dat ik er een generieke ziggo dvb-c icm mythtv how to van ga maken voor op de mythtv.nl wiki.

 

Als jullie zaken draaiend hebben met Canaal Digitaal en sasc-ng en mythtv dan is dat zeker ook wel een artikel waard op mythtv.nl

 

Hein

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En digitenne niet te vergeten hé.

Maar t is bijna allemaal van hetzelfde digitenne is het even opletten dat je voor volledige scan kiest met als land Engeland.

En Sasng moet geen nosid-cache optie hebben. Denk dat ik wel een Camd3 howto ga maken dat heeft denk ik meer zin.

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

ik heb ook last van dat sasc-ng niet werkt als hij in zijn tunecache al data vind voor een transponder waarop hij al eerder was afgestemd.

 

Ik ben in de source gedoken en heb heb naar de oorzaak gezocht. Wellicht heb ik het gevonden, de "*result = CMD_SKIPCALL;"

Ik heb er een patch voor gemaakt:

 

Code:
Index: dvbloopback/src/plugin_getsid.c===================================================================--- dvbloopback/src/plugin_getsid.c	(revision 55)+++ dvbloopback/src/plugin_getsid.c	(working copy)@@ -756,10 +756,6 @@       clear_sid_data(sid_data);        pthread_mutex_unlock(&sid_data->mutex);-    } else {-      dprintf0("Skipping cache reset since tuning matches last tune\n");-      if(opt_experimental)-        *result = CMD_SKIPCALL;     }   } else if(cmd == FE_DISEQC_SEND_MASTER_CMD             || cmd == FE_DISEQC_SEND_BURST

 

Ik ben met deze patch aan het compileren (dat gaat alvast helemaal goed) en zal later vandaag testen.

Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe, dus als het lukt is dit een duidelijke kwestie van beginnersgeluk.

 

Wordt vervolgd,

 

Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste tests zijn erg succesvol!!!

 

Ik wil iedereen die het aandurft vragen om de patch ook te testen en het resultaat hier terug te melden.

 

Groeten,

 

Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas,

 

Kan je ook testen met een MultiRec onder mythtv. Want ik vermoed dat daar nog wel iets mee fout kan gaan als je deze lijn uit de code haalt. Wat er dan kan gebeuren is dat er opnieuwe afgestemd gaat worden terwijl er al een opnamen loopt van die transponder.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik nu doen.

 

Dit is mijn opnameschema:

 

Sun 4/1 20:30 - Encoder 3 - Nederland 3 - Draadstaal

Draadstaal (20:30-21:05)

This recording will start in 0 hours and 12 minutes using encoder 3 with the 'Default' profile.

 

Sun 4/1 21:20 - Encoder 3 - Nederland 2 - In Europa

In Europa (21:20-22:00)

This recording will start in 1 hour and 2 minutes using encoder 3 with the 'Default' profile.

 

Sun 4/1 21:30 - Encoder 4 - RTL 4 - Secret millionaire Nederland

Secret millionaire Nederland (21:30-22:30)

This recording will start in 1 hour and 12 minutes using encoder 4 with the 'Default' profile.

 

Sun 4/1 21:45 - Encoder 5 - Nederland 3 - Nu we er toch zijn

Nu we er toch zijn (21:45-22:20)

This recording will start in 1 hour and 27 minutes using encoder 5 with the 'Default' profile.

 

Sun 4/1 21:50 - Encoder 6 - Nederland 2 - NOS Journaal

This recording will start in 1 hour and 27 minutes using encoder 6 with the 'Default' profile.

 

 

Als dat allemaal goed gaat dan zou je zeggen dat het werkt, toch?

 

Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bas, zou je kunnen beschrijven waar je precies tegenaan liep? Bij mij werkt alles nu uitstekend, behalve multirec. Als een opname op een transponder loopt, en er komt een opname op die transponder erbij, dan kan met de start van de tweede opname de opnames naar disk afbreken. MythTV geeft dan nog steeds aan op te nemen en ik zie in de sasc-ng log nog steeds activiteit van ECMs. Toch worden de opnames op disk niet aangevuld.

 

Bovenstaande hoeft niet altijd te gebeuren. Het kan ook zijn dat beide opnamen netjes naast elkaar doorlopen. Ik heb ook meegemaakt dat als twee opnamen op dezelfde transponder lopen en een stopt eerder dat de doorlopende opname ook afgebroken wordt (althans het schrijven naar disk).

 

Zolang de opnamen los van elkaar gebeuren zonder multirec, doen ze het altijd.

 

Benieuwd of dit lijkt op waar jij tegenaan liep. In dat geval wil ik jouw patch zeker gaan testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas,

 

als ik goed naar jou opnamen lijst kijk dan is het niet tegelijkertijd van de zelfde transponder op de zelfde kaart. Of zie ik dat verkeerd? zijn encoder 3 en 4 van dezelfde DVB-C kaart? en 5 en 6 van een andere DVB-C kaart?

 

Wat ik gedaan heb bij het opzetten van mythtv is eerst alle kaarten op max 1 opname per kaart gezet en toen mythbackend gestart. Daarna weer gestopt en weer de setup gedraaid en toen het aantal naar 2 gezet. Wat je dan krijgt is dat encoder 1, 2 en 3 een setje vormen (ik heb 3 DVB-C kaarten) gevolgd door 4, 5 en 6. Dit schijnt ook beter te werken als je naar live televisie wil kijken had ik ergens gelezen (op de mailing list, maar dat is ff lastig zoeken)

 

 

Bij is trouwens mijn backend om 19:55 vanavond vastgelopen op 100% CPU van sasc-ng. Tenminste, daar lijkt het op want ik heb geen logs meer van daarna.

 

Ben nog aan het uitzoeken waarom deze nu is vastgelopen. Zou te maken kunnen hebben met de poweroutage van deze ochtend. Rond half 10 vanmorgen is het hele huis een paar tellen zonder stroom geweest. Geen idee waar het verder aan kan liggen. Ik zie dat het op DVB-C 4 een opname start van Discovery Channel maar deze was ook al getuned op DVB-C 3 en daar kwamen gewoon keys voor binnen. Is misschien ook een goede test. Zorg dat alle kaarten paralel van elkaar het zelfde opnemen van 1 kanaal. (in mijn geval dus 6 opnamen van het zelfde). En dan kijken hoe sasc-ng dat vindt met de Keys etc.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

3+4 en 5+6 zijn inderdaad twee aparte satelco's.

De test is mislukt omdat newcs niet goed was opgestart...

Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt en wil dat ook nooit meer zien, wat een drama! Ik heb er een aangepast startupscript voor gemaakt, zou moeten helpen.

 

Dat vastlopen op meer dan 90% cpu van sasc-ng ken ik. Bij mij kwam dat doordat ik die patch nog niet had uitgevonden... (sasc-ng wil wat doen, maar vertikt het om te tunen, vandaar, raakt-ie de weg kwijt en wordt-ie wat overijverig van)

 

In ieder geval hebben ze sasc-ng iets te "slim" gemaakt met dat gedoe met die tunecache. Mijn idee was en is om dat "slimmigheidje" gewoon uit te schakelen, hupsakee klaar.

 

Enfin, ik ben nu diverse programma's aan het opnemen van dezelfde transponder en dat lijkt te lukken.

 

Mocht je specifieke testwensen hebben, laat het maar horen, (bijna) niets is me te dol.

 

Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is als je bijvoorbeeld een opname op tuner 3 start van Nederland 1 (19.00 start voor 15 minuten) en op tuner 4 een opname start van Nederland 2 (19.05 start voor 8 minuten). Dan in een terminal venster dit commando laten lopen:

 

Code:
watch -n1 'ls -ltr /srv/mythtv/tv/*.mpg | tail -5'

 

(waarbij /srv/mythtv/tv de locatie is waar MythTV de TV opnames opslaat, is op jouw PC vast een andere directory)

 

Als ik zo'n test zou doen, dan zie ik om 19.00 een nieuwe file ontstaan en zie ik die ook iedere seconde (-n1) groeien. Om 19.05 kunnen er dan twee dingen gebeuren: de tweede file die erbij komt is maar een paar bytes groot en de opname van 19.00 groeit niet meer OF er zijn twee files welke doorgroeien. Dat laatste is goed en het eerste betekent afgebroken (= mislukte) opnames. Om 19.13 is het weer opletten. Want dan zou de tweede file moeten stoppen met groeien en de eerste door moeten groeien (= goed). Ik heb ook meegemaakt dat met het stoppen van de ene opname, de file van de andere, nog lopende, opname ook stopt te groeien (!= goed).

 

Als je ondertussen in de sasc-ng log zou kijken dan zie je niet meteen iets misgaan en blijven de ECMs voorbij komen. MythTV blijft ook als status "recording" houden ook al groeien de files op disk niet meer. Vandaar dat ik het test door naar de opname files te kijken.

 

Zoals ik eerder al vermeldde werken dit soort multirec opnames ongeveer de helft van de tijd. De laatste keer dat ik aan het testen was hoefde ik maar een keer of vier zo'n duo op te starten en trad de fout toch op. Variatie op bovenstaande test is twee opnames met dezelfde starttijd en verschillende eindtijd of evenlange opnames met verschillede starttijd. Natuurlijk kun je ook varieren met RTL4 plus RTL7, SBS6 en Net 5 etc.

 

Bedankt voor jouw tijd maar vast en succes! Erg benieuwd naar je testresultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Clark-Kent

 

Jouw probleem doet zich bij mij ook voor. Bij het opnemen van twee verschillende zenders uit één transponder via één fysieke dvb-c kaart geeft de zender waarop als laatste word getuned een file van enkele bytes. Het lijkt er dan ook op dat dit het volgende is wat moet worden opgelost. (extra dvb-c kaarten kopen kan natuurlijk, maar dan is het geen hobby meer...) Ik ga er de komende dagen wat aan proberen te doen. Ik zie vooralsnog geen enkele relatie tussen mijn patch en dit probleem.

 

In elk geval heb ik door die patch één probleem minder, n.l. dat er gewoon op zenders van één transponder kan worden getuned. Na elkaar, dat wel, maar voor de patch moest er eerst op een zender uit een andere transponder worden getuned om dan vervolgens over te kunnen schakelen naar een zender uit de eerdere transponder.

 

Ik denk dat ik maar eens overstap op Debian 5.0 (Lenny) en de hele mythtv mikmak zelf compileer. Dan kan ik een versie uit de 0.22 branche nemen en die patch voor de scanner ook meteen eens testen.

 

Wordt vervolgd.

 

Groeten,

 

Bas

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment worden bij mij de volgende zaken opgenomen:

 

DVB-C 3.1 CSI-Miami tot 21:28

DVB-C 4.1 NCIS tot 21:33

DVB-C 5.1 Bouwval gezocht tot 21:33

 

Alle 3 zijn ze op het zelfde tijdstip begonnen.

 

Dan komt er nog aan:

 

DVB-C 3.2 House start om 21:27

DVB-C 5.2 Herman Helpt om 21:27

 

Dus die laatste 2 overlappen met CSI en Bouval gezocht.

 

Ik ga eens kijken wat er gebeurt. Ik heb MythTV volledige controle gegeven over de 3 tuners en ze staan nu al meer dan 2 dagen aan.

 

Dus nog ff een paar minuten wachten :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...