Ga naar inhoud

[ASUS PUNDIT] probleem met aansluiten op lcd tv.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Ik had nog een Barebone over van mijn opgeheven bedrijf.Ik dacht leuk maak er een Mediacenter van!Scheelt mij weer branden van films..

Nu heb ik alleen het probleem wil hem op een LCD tv( LG RZ23LZ55)aansluiten via DVI.Op het moment dat ik de pc opstart gaat hem allemaal goed..tot dat waarschijnlijk de videodrivers worden geladen in windowsXP...Dan gaat mijn tv in DPM mode!!

Start ik nu de pc op in veilige modus is er niets aan de hand??Dan kan ik wel gewoon alles doen met de pc.

Wat heb ik allemaal al gedaan:

Nieuwste Intel Drivers geinstalleerd(voor de videokaart).

Andere DVI kabel geprobeerd.

Alle mogelijke resoluties geprobeerd.

DVI getest op een gewone monitor.

Deze Asus heb ik ASUS

Er kan geen andere videokaart in ik heb de enigste 2 PCI sloten al in gebruik van de Barebone.

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft voor mij...En anders wordt het toch verkopen!!

Gr.Info

Geplaatst:

Ik denk dat de refresh-rate het probleem is. Zet deze eens op 60Hz. In veilige modus zal hij de VESA resultie van 640x480 of 800x600 @ 60Hz gaan gebruiken.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Hallo Niels,

Hij staat op 60Hz..

De 1e keer kwam die inderdaad op in 800x600.maar na de 2e x opstarten onthield die gewoon de resolutie van 1024x768 in de veilige modus.

ik heb via Google al meerdere mensen gezien met hetzelfde probleem,was alleen jammer dat er geen antwoorden tussen stonden die het probleem aangaf / oploste!!

Iemand zei mij dat het kwam door het DVI-I / DVI-D verhaal?Pundit gebruikt DVI-D waarschijnlijk kan de tv daar niet mee overweg??Ik ook niet frown Mijn kennis gaat niet zover..

Ik wacht gewoon af tot iemand me wel de gouden tip bezorgt.

In ieder geval bedankt alvast.

Gr.Info

Geplaatst:

Wat je kunt proberen is in veilige modus de drivers deinstalleren en daarna in "gewone" modus aangesloten op alleen je tv weer installeren...

"My next wife will be normal"

Geplaatst:

Goedendag Marcel1970,

Ook dit is al geprobeerd...Heb inmiddels een vriend laten komen die alles van Microsoft weet..Ook die kreeg het niet voor elkaar.Waarschijnlijk zegt die draait mijn tv op een rare resolutie die de pc niet heeft!!En zou ik dit moeten gaan testen met eeen andere Videokaart..

Conclusie van mij:

Was leuk geprobeerd maar verkoop of ruil hem toch maar als ik een andere leuk Mediacenter tegen kom.Eens testen of een Popcorn of iets anders wel aangesloten kan worden op mijn tv.

In ieder geval bedankt..

Gr.Info

Geplaatst:

Ik heb ook zo'n pundit-r met ati video onboard. Ik heb gebruik gemaakt van omegadrivers en een dvi->hdmi kabel. Ik gebruik de resolutie 1300 nog iets x 700 nog iets. Had als enige probleem dat ik geen schermvullend beeld kreeg. Dat heb ik in de tv opgelost door 'm in zoom2 te zetten.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Ok bedankt....Dat ga ik straks nog eens even proberen.

Ik hoop dat dit de oplossing is...!!!

Gr.Info

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen