Ga naar inhoud


schermje Abcom IPbox 9000+


Gast HvT

Aanbevolen berichten

Na jaren een dreambox 7000 gebruikt te hebben, ben ik gisteren overgestapt naar een IPbox 9000+ van abcom.

Dit mede ivm een binnenkort aan te schaffen plasma scherm.

 

Ik was vandaag het opnemen aan het uittesten. Het dual-decoding ging goed. smile

Maar wat mij opviel is dat ik geen opnameteken op het ip-box scherm kreeg. Hier had ik al wat over gehoord en naar gevraagd in de winkel, en er werd mij verteld dat hij deze nog niet zo lang binnen had dus wel goed zou zijn.

 

Ik heb even een plaatje opgezocht op de site van ab-com en zie hier bovenin een hele rij met tekens.

Hierna heb ik met een zaklantaarn het scherm bekeken, maar zie deze rij niet.

 

Zijn er gebruikers die wel een display met de extra tekens hebben?

 

Tijdens het inbouwen van de harddisk viel mij op dat op de printplaat stond: ver E 2007 11,15 Dacht toen al, das een tijdje geleden.

Zou ik dan een hele oude gekregen hebben?

 

Weet hier iemand wanneer ze begonnen zijn met het nieuwe display?

 

Gegevens via menu/informatie: PCB Versie VE & Produkt ID DGHRECSSICC3121

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

klopt, dat moet dan een versie 1 zijn. Revision 2 heeft inderdaad extra icoontjes in het scherm.

De mijne heeft Rev 2 op de doos staan en heeft wel extra icoontjes in het display.

 

Zo ziet het display er hier uit:

 

display.jpg

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik zo gelezen heb is dat inderdaad niet alleen het display anders is maar ook het mainboard.

 

Dus het is niet alleen een kwestie van een andere display monteren. Er zijn voor zover ik weet dus ook geen "upgrade setjes" verkrijgbaar om van een rev1 een rev 2 te maken.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HvT Als ik zoiets had gekregen ging ik met het apparaat terug naar de winkel immers ze hebben jou daar verteld dat het met het apparaat wel goed zou zijn. Ze hebben jou de indruk gegeven dat het de laatste versie was of is. Dus ik zou het apparaat omruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aan de andere kant, echt boeiend zijn die ikoontjes nou ook weer niet. Als ik op de bank zit kan ik echt niet lezen of in het display 576i 720 of 1080i aanstaat.

 

Dus echt veel nuttige info staat er nou ook weer niet op. Wel zou ik even navragen bij de winkel waarom jij geen Rev 2 hebt gekregen als je het ding een maand geleden hebt gekocht.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mijne (Cuberevo) 2 maand en is reeds een versie 2.Die extraatjes zijn wel makkelijk om te zien wat hij doet,vooral bij opnames.Had het ook gevraagd aan de online verkoper of het deze versie was.Had wel geluk dat ik hem aan een zeer gunstige prijs heb gehad (twin versie).

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Dus echt veel nuttige info staat er nou ook weer niet op. Wel zou ik even navragen bij de winkel waarom jij geen Rev 2 hebt gekregen als je het ding een maand geleden hebt gekocht.

Ik heb hem 31 december gekocht, dus geen maand geleden.

Lijkt mij wel makkelijk als je kunt zien dat hij aan het opnemen is. Dacht laatst waarom staat de sat-tuner aan, had hem toch uitgedaan? Bleek dat hij aan het opnemen was.
Wat me ook al is overkomen is dat ik hem op standby wou zetten en dat niet lukte. Was hij ook aan het opnemen. Dan was een rood lampje toch wel makkelijk.

Op mijn dreambox 7000 ging de tijd rechtonder in het display knipperen tijdens een opname.
Maar bij deze viel het toch al snel op dat hij aan het opnemen was, ondertussen kon je toch nergens anders naar kijken. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
@HvT Als ik zoiets had gekregen ging ik met het apparaat terug naar de winkel immers ze hebben jou daar verteld dat het met het apparaat wel goed zou zijn. Ze hebben jou de indruk gegeven dat het de laatste versie was of is. Dus ik zou het apparaat omruilen.


Hij zei dat hij hem nog niet zo lang binnen had, dus zou het nieuwe display al wel inzitten.
Ik was er eigenlijk ook al vanuit gegaan dat de nu geleverde abcom ontvangers al nieuwe versie waren. DGstation levert ze toch ook al een hele tijd met het nieuwe display, en is volgens mij toch de producent van de hardware.

In het bijgeleverde boekje staat ook een afbeelding (met uitleg van de tekens) van het nieuwe display.

Heeft iemand een idee of ik in mijn recht sta als ik een andere eis? Ik heb hem natuurlijk al wel gebruikt (hd ingebouwd en andere software erin).



Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 559 Euro heb je online de laatste nieuwe versie 2.Dus mag volgens mij die verkoper ook wel de nieuwste versie leveren.Die kleine extras in het scherm zijn supermakkelijk.Je ziet ook onmiddelijk welke tuner er online is.Als in het boekje wel type 2 staat zou ik ook eisen dat er bewijs is dat het wel de juiste versie is.Alvast eens het serienummer van de doos vergelijken met dat op de box.Ik heb wel de nlb image erin.Weet niet of er daarbij verschil is met originele versie aangaande de display.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...