Ga naar inhoud


Wat helpt tegen een prikkelhoest?


renzie

Aanbevolen berichten

Mijn dochtertje van 10 heeft al 2 dagen last van een irritante prikkelhoest die maar niet over wil gaan. Kopje thee met wat honing, zuigen op dropjes, noscapine hoestdrank het helpt allemaal niks. wie heeft er voor mij een suggestie van wat ik nog meer zou kunnen doen? Toch maar naar de huisarts?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bij ons wordt niet gerookt.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast decodertje

gewoon naar de apotheek gaan en het verhaal even uitleggen.

waarschijnlijk ga je naar huis met wat zuigtabletjes.

als het na het weekend niet over is dan maandag even langs je huisarts.

 

sterkte .

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij wonen in de omgeving van antwerpen , tijdens deze periode zijn er veel kinderen en ouderen met dezelfde problemen , ligt waarschijnlijk aan de luchtvervuiling veroorzaakt door vekeer en verwarming , huis verluchten s'morgens vroeg en de rest van de dag ramen en deuren dichthouden ,

beterschap voor je dochter gewenst

vanuit belgie katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de apotheker heb ik een paar weken terug een siroop zonder voorschrift gekregen op basis van kruiden (niks chemisch dus) die geschikt was voor alle leeftijden en na een paar dagen was mijn prikkelende keel over en mijn zware hoest weg.

Ze raadde die siroop aan, toen ze hoorde welke symptomen ik had.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast een hoestdrankje met codeine (natterman extra sterk) wat de prikkel van binnenuit onderdrukt, kun je wat donkere tijgerbalsem op een papieren zakdoekje doen. Als ze de lucht inademt door het doekje onder haar neus te houden onderdruk je de hoestprikkel ook van buitenaf door de kruidnagelolie in de tijgerbalsem. Witte tijgerbalsem en dampo e.d. helpen niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga zo even naar de apotheek.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mierikswortel...

koop er een bij de gesorteerde groentenwinkel

snijdt enkele schijfjes en rijg ze aan een koordje

dat hang je om de hals van de patient (een dag of twee)

't prikt misschien een beetje in de ademwegen maar is ontsmettend en bacteriedodend

 

met de rest maak je een heel lekkere mierikswortelsaus voor een krachtig stukje VIS

 

een fijne start van 't jaar.

 

chiao

Footstompin' Music

Grand Funk Railroad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hellum
je hebt ook nog paracetamol met codeine.

MVG. Gerard


In Nederland alleen op recept te krijgen .. en niet voor niets.
Dus eerst langs de dokter.
Of je moet ze even in Engeland halen, daar mag je één doosje bij de drogist tegelijk kopen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar de luchtvochtigheid binnenshuis, is misschien aan de lage kant.

 

Thuis werd 's winters een waterketel permanent op de kachel geplaatst om de luchtvochtigheid iets te verhogen.

 

Een probaat ouderwets middel tegen kriebelhoest; gaan slapen met een natte doek/sok.. om je nek gewikkeld.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hete melk met honing, zo warm mogelijk drinken helpt bij mij altijd.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: renzie
ik ga zo even naar de apotheek.

renzie


De apotheek gaf het advies om het weekend door te gaan met de noscapine hoestsiroop. Verder mag een dropje tussendoor en regelmatig drinken. zij adviseerden verder niet teveel verschillende middelen tegelijk te gebruiken.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...