Ga naar inhoud


Wat helpt tegen een prikkelhoest?


renzie

Aanbevolen berichten

Ik ben van mening dat het geven van medische adviezen niet thuishoort op welk forum dan ook, hiervoor hebben ze artsen opgeleid, die weten als het goed is waar ze het over hebben...

 

Werd Silvia Millencam ook niet geadviseerd door e.o.a. kwaksalver??

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet teveel inwendige middelen tegelijk is vanzelfsprekend.

Mijn kinderen hadden weinig baat bij noscapine, een middel met codeine zoals natterman werkte bij hen (en ons zelf) prima en is een alternatief om in plaats daarvan te gebruiken, zoals een huisarts je ook zal vertellen. Niet om tegelijkertijd te gebruiken.

Verder had de apotheek ongetwijfeld geen bruine tijgerbalsem, een middel wat op een heel andere manier werkt en wat er wel probleemloos bij kan. Hiervoor moet je bij een goede drogist zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je altijd even naar de dokter, het is namelijk vaak niet goed de prikkel te onderdrukken, die prikkel is er niet voor niets, die zorgt ervoor dat de rotzooi op een natuurlijke manier het lichaam verlaat voordat er bijvoorbeeld in de longen schade ontstaat in de vorm van een longontsteking.

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Ik ben van mening dat het geven van medische adviezen niet thuishoort op welk forum dan ook, hiervoor hebben ze artsen opgeleid, die weten als het goed is waar ze het over hebben...

Werd Silvia Millencam ook niet geadviseerd door e.o.a. kwaksalver??


Ik kan het slechts gedeeltelijk met je eens zijn.

Als je bedoelt dat het stellen van een diagnose het werk van een arts dient te zijn dan ben ik het met je eens. Maar als het er vervolgens om gaat (waardevolle) medische informatie en adviezen te zoeken dan kan internet, inclusief de diverse fora, een heel waardevolle bron zijn.

Ik ken zelf het geval van een medisch geschoold iemand, die in Amsterdag (Anthony van Leeuwenhoek ziekenhuis) niet meer verder kwam, zelf is gaan zoeken, en uiteindelijk ontdekte dat men in Groningen de therapie had ontwikkeld voor zijn levensbedreigende ziekte. Het redde inderdaad zijn leven! En de door jou zo geprezen artsen (in dit specifieke geval die in het Anthony van Leeuwenhoekziekenhuis) waren er niet van op de hoogte hoe ver hun collega's in Groningen waren!!!!

Zo zijn er veel voorbeelden van mensen die door tips van anderen de weg naar genezing, of in ieder geval verbetering van hun situatie hebben gevonden.

Overigens zit het thema gezondheid in de top van de zoekopdrachten bij Google. En ik kan je zo tientallen, zo niet honderden sites noemen waarbij artsen en apothekers de inhoud geschreven hebben, incl de diverse fora waar artsen aan deelnemen. (Maar als ik ze noem maak ik reclame wink )

Ten slotte "prikkelhoest" hoort volgens de Keuringsraad KOAG/KAG thuis onder "zelfzorg".

T B


Link naar reactie
Delen op andere sites

@TangoBravo

 

Dat je via het medium internet belangrijke medische informatie bovenwater kunt halen bestrijd ik niet, sterker nog..is zelfs aan te raden.

Waar het mij om gaat is het eventueel opvolgen van de goed bedoelde adviezen van mensen die denken dat ze met 2 jaar mavo medische adviezen kunnen geven....snap je.

 

Gewoon altijd langs de huisarts en niet liggen klooien....punt.

 

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps

Waar het mij om gaat is het eventueel opvolgen van de goed bedoelde adviezen van mensen die denken dat ze met 2 jaar mavo medische adviezen kunnen geven....snap je.

Gewoon altijd langs de huisarts en niet liggen klooien....punt.


Dat ben ik met je eens. Ook al zijn er een aantal klachten die onder "zelfzorg" vallen, als ze te lang aanhouden moet je gewoon naar de huisarts.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij betekend zelfzorg.."goed voor jezelf zorgen" dit houdt in dat door goede voeding ziektes worden voorkomen, niet genezen.

 

Ook zijn er alternative geneeswijzes die voornamelijk niets anders doen dan symptoombestreiding...(er zijn echter ook bewijzen dat dit in sommige gevallen tot genezing kan leiden), de meerderheid echter niet.

 

Dus blijft de stelling overeind...ziek??....dan naar de dokter..!!

 

 

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps

Dus blijft de stelling overeind...ziek??....dan naar de dokter..!!


Maar de vraag is dan wanneer ben je ziek,wanneer ben je onwel.

B.V. als ik niet goed geslapen heb is dat na mijn mening geen
reden om naar de dokter rennen.

Of in de wintertijd als je een beetje keelpijn hebt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: Digipaps

Dus blijft de stelling overeind...ziek??....dan naar de dokter..!!


Maar de vraag is dan wanneer ben je ziek,wanneer ben je onwel.

B.V. als ik niet goed geslapen heb is dat na mijn mening geen
reden om naar de dokter rennen.

Of in de wintertijd als je een beetje keelpijn hebt.


Je bent ziek zodra je lichaamsweerstand niet binnen enkele dagen voor herstel kan zorgen...dus even aanzien en "uitzieken" is eventueel aangevuld met een koortsremmend middel de eerste aanzet tot herstel.

Indien de klachten na een aantal dagen niet weg zijn of verergeren......dan direct een arts raadplegen..pffff...is toch niet zo moeilijk?

Dit hoort iedereen toch wel te weten?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: Digipaps
Ik ben van mening dat het geven van medische adviezen niet thuishoort op welk forum dan ook, hiervoor hebben ze artsen opgeleid, die weten als het goed is waar ze het over hebben...

Werd Silvia Millencam ook niet geadviseerd door e.o.a. kwaksalver??


Ik kan het slechts gedeeltelijk met je eens zijn.

Als je bedoelt dat het stellen van een diagnose het werk van een arts dient te zijn dan ben ik het met je eens. Maar als het er vervolgens om gaat (waardevolle) medische informatie en adviezen te zoeken dan kan internet, inclusief de diverse fora, een heel waardevolle bron zijn.

Ik ken zelf het geval van een medisch geschoold iemand, die in Amsterdag (Anthony van Leeuwenhoek ziekenhuis) niet meer verder kwam, zelf is gaan zoeken, en uiteindelijk ontdekte dat men in Groningen de therapie had ontwikkeld voor zijn levensbedreigende ziekte. Het redde inderdaad zijn leven! En de door jou zo geprezen artsen (in dit specifieke geval die in het Anthony van Leeuwenhoekziekenhuis) waren er niet van op de hoogte hoe ver hun collega's in Groningen waren!!!!

Zo zijn er veel voorbeelden van mensen die door tips van anderen de weg naar genezing, of in ieder geval verbetering van hun situatie hebben gevonden.

Overigens zit het thema gezondheid in de top van de zoekopdrachten bij Google. En ik kan je zo tientallen, zo niet honderden sites noemen waarbij artsen en apothekers de inhoud geschreven hebben, incl de diverse fora waar artsen aan deelnemen. (Maar als ik ze noem maak ik reclame wink )

Ten slotte "prikkelhoest" hoort volgens de Keuringsraad KOAG/KAG thuis onder "zelfzorg".

T B




En de dokter zegt ook, ik schrijf niks voor want het moet vanzelf weggaan, vervolgens raadt hij aan om een hoestdrankje bij de drogist te halen

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Volgens mij betekend zelfzorg.."goed voor jezelf zorgen" dit houdt in dat door goede voeding ziektes worden voorkomen, niet genezen.


Sommige woorden worden niet door iedereen hetzelfde geïnterpreteerd. Sommige woorden laten ook een verschillende uitleg toe. Jouw definitie van zelfzorg is niet helemaal gelijk aan de definitie die in de gezondheidszorg wordt toegepast. In de gezondheidszorg wordt het woord zelfzorg ook gebruikt om aan te geven dat er een aantal produkten zijn die vrij verkocht worden, en die tegelijkertijd ook door de arts worden voorgeschreven voor de betreffende klacht. Kijk maar eens op www.zelfzorg.nl onder "Gezond op eigen kracht" en daaronder "arts of zelfzorg".

Op die pagina staat een heel evenwichtig advies, als dat juist wordt toegepast voorkomt dat dat de arts wordt platgelopen met allerlei wissewasjes, en tegelijk zorgt het ervoor dat niemand al te lang blijft doorlopen met een klacht waarbij artsbezoek beslist noodzakelijk is.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
En de dokter zegt ook, ik schrijf niks voor want het moet vanzelf weggaan, vervolgens raadt hij aan om een hoestdrankje bij de drogist te halen


En zal daarnaast ook zeggen : indien het niet binnen 5 dagen weg is, weer even langskomen...

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men voelt zich niet goed en meent het leven te laten.

 

Daarom bezoekt men de arts.

De arts schrijft na onderzoek een medicijn voor en schrijft een rekening.

Hij moet tenslotte ook leven.

 

Met het recept bezoekt men de apotheker.

Hij bereidt het recept en levert het uit.

Daarna schrijft hij een rekening.

Hij moet tenslotte ook leven.

 

Men komt thuis.

Men kijkt naar het medicijn.

En gooit het weg.

Je wil tenslotte ook zelf leven.....

 

 

Wijlen Godfried Bomans heeft eens geschreven:

 

Het is de taak van de behandelend geneesheer, de patient aangenaam te verpozen tijdens het natuurlijk helingsproces.

 

laugh

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...