Ga naar inhoud


Lemon 030CI en Mediaguard 3


Janes

Aanbevolen berichten

Ik heb een jaar teruggebladerd in dit Forum en vond dit onderwerp niet. Dus start ik een nieuwe vraag.

 

Mijn Lemon 030CI deed het TOT de introductie van Mediaguard 3 van CD in November prima. Ik heb de officiele zwart/grijze smartcard en die zat in een Orion Dream CI module. Die kocht ik bij de locale SAT boer toen ik mijn originele CD module abusievelijk achterliet op een vakantie adres.

Heb op 3 opeenvolgende dagen via Internet getracht de smartcard te heractiveren. De opdracht werd steeds geaccepteerd maar het beeld bleef zwart.

Ik ontvang wel de FTA stations en zelfs de programmanaam en de voortgangs bar als ik een gecodeerd kanaal kies. Dus dat is in orde.

 

Ik denk dat het aanschaffen van een nieuwe CD module niet de oplossing zal zijn want CD zegt ook dat er waarschijnlijk een software update voor de ontvanger nodig zal zijn. Als ik een update via de schotel probeer te krijgen dan blijft de zaak hangen bij het zoeken.

 

De betreffende ontvanger blijkt in 2006 uit het aanbod van importeur Brombeeck verwijderd te zijn. Dat zou kunnen verklaren waarom ik geen update kan krijgen. De laatste downloadable binary update op de site van Brombeeck heeft een 2006 datum.

 

DUS ziet het ernaar uit dat ik de Lemon vaarwel kan zeggen.

 

VRAAG 1 Klopt het bovenstaande?

 

VRAAG 2 Welke ontvanger is dan aan te raden? De door CD aangeboden Thomson voor 60 Euro is veel te beperkt.

De ontvanger moet ook op 12 Volt kunnen werken (in een camper).

 

Ik lees dat de Adimo Jive een aanrader is. Klopt dat?

 

Vraag 3 De Adimo heeft een embedded cardreader die alleen geschikt lijkt voor CD smartcards. Ik heb liever een (compacte) ontvanger, 12 Volt met 2 CI slots en Disecq zodat ik ook Hotbird kan ontvangen (heb een Visiosat schotel met 2 LNB's).

Wat is dan een aanrader? Er bestaat een Lemon 42 met 2 slots. Maar voor zover ik kan zien heeft die geen 12 Volt aansluiting en wellicht heeft hij beperkingen?

 

Bij voorbaat dank voor meningen en adviezen.

Vr. groeten Janes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...