naitsirhc Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Naar aanleiding van dit draaadje: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1605892#Post1605892 Stel ik de vraag maar hier, want ik krijg in de dreambox sectie er geen antwoord op..... Ik wil gaag de volgende hardware mod doen: http://www.dream-multimedia-tv.de/board.old/thread.php?threadid=11078&hilight=yuv+fix Zijn deze condensatoren geschikt voor de hardware mod....???? MKT Kondensator 1000nF = 1µF 63V - foto 1 Und TschjuB
lodie Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Volgens mij moet dat kunnen zijn als ik het me goed herinner HF ontkoppel c-tjes. Maar met al het respect, als je niet weet welke elco's je moet hebben wil jij (neem ik aan) zonder enige soldeer ervaring op smd gaan braden? Je maakt meer kapot dan dat je maakt. Lodie
iemand Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Hoeft niet perse SMD-versie te zijn. Mag ook gewone. Alhoewel ik Tantaal prefereer want die blijven stabiel. Let ook even op de polariteit (zie Duitse site). T'is een eenvoudig klusje mits je een soldeerbout hebt met kleine punt en een vaste hand. En voor dat ik het vergeet. Zet eerst de lipjes van het front vast met een stukje tape aan beide zijden. Zie rechts op de foto, Zou nl zonde zijn als het front losschiet en je flatcale naar het frontpanel afscheurt. tip. Bij afnemen deksel, zet DB op je schoot met front tegen je buik. gr. Erik
naitsirhc Geplaatst: 3 januari 2009 Auteur Geplaatst: 3 januari 2009 Bedankt voor jullie antwoorden. @Lodie, Solderen is geen probleem, dat is een fluitje van een cent. Alleen ik ben niet in to deep in de materie van elko's ed..... Und TschjuB
lodie Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 Ok prima, Ik wilde je alleen waarschuwen Suc6 met het modden, en laat even weten of het het gewenste resultaat heeft Lodie
naitsirhc Geplaatst: 3 januari 2009 Auteur Geplaatst: 3 januari 2009 Kheb ze binnen. Nu ik ze voor me zie, valt het me op dat er geen polariteit opstaat. Nu weet ik niet of dat van belang is bij een MKT. Wie kan me zeggen of ik hier goed aan doe, of dat ik toch maar moet wachten tot ik tantaan condensators vind.... Und TschjuB
iemand Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 deze kan er in en heeft geen polariteit ! De pootjes kun je zo mooi op de juiste afstand buigen. Welke waarde staat er op de bovenkant ? suc6 gr. Erik
naitsirhc Geplaatst: 3 januari 2009 Auteur Geplaatst: 3 januari 2009 Thanks voor het antwoord De waarde is 1uF 63V. Ik heb gelezen dat het voltage niet uitmaakt. Alleen magtie niet te laag zijn, dan doet ie knal.... :D Und TschjuB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen