boaz Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Ik heb een nieuwe USB schijf, hierop heb ik aanvankelijk zonder problemen een aantal films kunnen zetten met de schijf gekoppeld aan een USB poort van mijn NAS. Sinds gisteren echter heb ik ineens alleen nog leesrechten. Vervang ik de schijf door een andere dan kan ik daar gewoon schrijven (die andere schijf wordt gemount onder dezelfde naam) Met de schijf direct aan de PC geen probleem. Schijf elders in het NAS aan een USB poort, geen schrijfrechten. Inloggen met andere PC, geen probleem. Kennelijk zit dus "ergens" op die USB schijf een probleem waardoor ik via USB-NAS poort geen schijfrechten krijg. Hoe krijg ik dit weer normaal? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
theparasol Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Wordt waarschijnlijk read-only gemounted ipv rw op de nas. Controleer dus de mount instellingen voor externe usb drives in de nas!
boaz Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 Da's nu net het rare, iedere andere schijf is rw op dezelfde poort zonder ook maar iets te wijzigen. Daarnaast, de NAS is vrij simpel maar de rechten staan daar goed. (is alles of niets) VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
satwave Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Op mijn nieuwe pc met Vista ook plotseling een probleem met rechten USB-harde schijf. Vervolgens gebruikersaccountbeheer (in gebruikersaccount) maar helemaal (tijdelijk) uitgeschakeld en probleem opgelost. Mvrg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen