Ga naar inhoud


Opnemen met welke tuner


Gast

Aanbevolen berichten

Als je een "delayed recording" hebt geprogrammeerd op de TF4000, hoe zie je dan van welke tuner hij dat gaat doen?

In principe zou het niets uit moeten maken, maar er is 1 bug waarvoor het wel belangrijk is en een 2e punt die alleen maar vervelend is.

 

De bug is de big-files bug. Ik heb gemerkt dat ik de bekende big-files krijg als ik flink aan het zappen ben met de tuner waar later van op genomen gaat worden. Ik wil het liefst dan ook de tuner waarvan opgenomen gaat worden met "rust" laten.

Overigens wil zappen tijdens opname ook vaak een big-file veroorzaken.

 

Het vervelende puntje is als je naar een zender zit te kijken op de tuner waarvan opgenomen gaat worden, de TF naar de te opnemen zender schakelt en dus het programma waar je naar zit te kijken, onderbreekt. Wat mij betreft zou de TF altijd vanzelf van bv tuner 2 op mogen nemen en tuner 1 gebruiken voor zenders waar ik direct naat wil kijken.

 

Tengx voor de reacties.

 

Urkie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe als volgt;

 

Ik kies eerst voor TUNER-2.

Dan maak ik alle reserveringen die ik wil opnemen. Is dat klaar, dan kies ik om te kijken weer gewoon voor tuner-1.

 

Als hij dan opneemt, dan zie je alleen dat kleine opname bolletje (rood) rechtsboven in het beeld. Hij schakelt dan niet meer over als ik aan het kijken ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo doe ik het in het algemeen ook, maar soms let ik niet zo goed op en weet ik niet meer of ik hem wel op tuner2 gezet heb voor het programmeren.

Als je eenmaal geprogrammeerd hebt kun je nergens meer controleren op welke tuner hij geprogrammeerd is.

 

Dan kom ik meteen bij de volgend vraag. Waarom is de harddisk niet keihard gekoppeld aan een van de 2 tuners? Wat is het nut van volledige "vrijheid" met de tuners? Zapping while recording kan nog steeds als de harddisk keihard aan een tuner gekoppeld is. Ik kan niet zo 1-2-3 een reden bedenken waarom de ontwerpers van de TF4000 dit zo gedaan hebben. Ongetwijfeld hebben ze er goed over nagedacht, maar ik weet het niet.

Iemand een idee!?

 

CU

 

Urkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ideetje gaat niet helemaal op! Ik heb op tuner 1 mn draaibare systeem zitten met een vbox. Op tuner 2 zit een 80 cm met een monoblock op Astra/Hotbird. Je kan er dus niet vanuit gaan dat er altijd een gelijke configuratie achter beide tuners hangt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooie zou zijn dat als je naar tuner 1 kijkt en je neemt op met de andere dat het opnamesymbool een andere kleur heeft of viceversa

vb. tuner1 kijken, 2 opnemen -- paars symbool

tuner1 kijken, 1 opnemen -- rood symbool

Zo weet je altijd van welke tuner je opneemt.

Mailtje gestuurd naar topfield, nog geen reactie.

Johnny Doe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...