Stefaand Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 Hallo, aangezien ik zelf af en toe een schotel uitricht, heb ik de sat-finder Schwaiger SF9000 aangeschaft. Die komt deze week of volgende week toe. Ben benieuwd hoe goed het toestel werkt voor het afstellen van een schotel, al dan niet draaibaar. Met dit toestelletje kan je direct zien, zonder dat je telkens naar je ontvanger moet om te zappen, op welke satelliet je uitgericht bent. en...met de rechtse level-indicators kan je zelfs fine-tunen zodat je een optimaal resultaat hebt. Als er mensen zijn die gebruik willen maken van het toestel om hun schotel af te richten dan kan ik hun misschien hiermee van dienst zijn, mits een kleine vergoeding voor verplaatsing en dergelijke. Ik hou jullie op de hoogte. 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
wilhelm Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Onlangs nog even gezien hoe een 80 cm Triax schotel met zo'n Schwaiger SF9000 werd uitgericht, na montage van een beugel voor 4 LNB,s op deze schotel. Dat ding werkt ondanks zijn eenvoud erg goed. In 15 minuten stonden alle 4 LNB's perfect uitgericht, en was het klusje geklaard. Werkelijk een gemak in vergelijking met zo'n ellendig sat piepertje. Maarja, het kost ook wat, en toch meer een ding voor de vakman, of iemand die regelmatig schotels moet plaatsen. Ik hou die €170,- liever in de knip. DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
Stefaand Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 Ja ze zijn duur en niet iedereen wil die kost doen voor toch een sporadisch gebruik. Vandaar dat ik wil helpen met mensen die dit kunnen gebruiken. 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
theparasol Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Ik vind het gepiep en gesleutel ook wel wat hebben op zijn tijd. Als alles binnen 15-30 mins op en top draait is de grap er ook gauw af. Maar goed, ik stel dan ook niet iedere week een schotel
SubSense Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 Hé, als je hem wil proberen bij een lastig multytenne gevalletje... Ben wel benieuwd. Woon je in de buurt van 1432? Edit...onee, je komt uit Limburg. Onkosten+ vergoed uiteraard! VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Stefaand Geplaatst: 14 januari 2009 Auteur Geplaatst: 14 januari 2009 Ik kom uit Oost-vlaanderen, en das niet echt in de buurt van waar jij woont. Maar...met die SCHWAIGER kan je ook enkel ASTRA 1 (19E) uitlijnen, want dit toestel werkt niet met DISEQC. Dus voor de andere satellieten lukt dat niet. Dus veel verder komen we niet met jou Multytenne. 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
SubSense Geplaatst: 14 januari 2009 Geplaatst: 14 januari 2009 Dat begrijp ik, maar als de 19.2 goed staat bij de multytenne staat de rest ook goed. Ik kan ook de TV zien als ik aan het draaien ben, dus maakt niet zoveel uit denk ik. Wel een mooi apparaatje! VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
paardengek Geplaatst: 14 januari 2009 Geplaatst: 14 januari 2009 En het apparaatje werkt ook nog goed. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
planetbitworld Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: Stefaand Ik kom uit Oost-vlaanderen, en das niet echt in de buurt van waar jij woont. Maar...met die SCHWAIGER kan je ook enkel ASTRA 1 (19E) uitlijnen, want dit toestel werkt niet met DISEQC. Dus voor de andere satellieten lukt dat niet. Dus veel verder komen we niet met jou Multytenne. Mischien is dit wel interessant voor de Schwaiger 9000 bezitters. Met de laatste software versie ondersteund de Schwaiger wel Diseqc 1.0 en kun je alle lnb's testen. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
wortellica Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Weet iemand hoe die update precies werkt heb het update setje gekocht maar ik krijg hem niet upgedate alvast bedankt voor het meedenken. Origineel bericht van: planetbitworld Origineel bericht van: Stefaand Ik kom uit Oost-vlaanderen, en das niet echt in de buurt van waar jij woont. Maar...met die SCHWAIGER kan je ook enkel ASTRA 1 (19E) uitlijnen, want dit toestel werkt niet met DISEQC. Dus voor de andere satellieten lukt dat niet. Dus veel verder komen we niet met jou Multytenne. Mischien is dit wel interessant voor de Schwaiger 9000 bezitters. Met de laatste software versie ondersteund de Schwaiger wel Diseqc 1.0 en kun je alle lnb's testen.
zgundro Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Sattable en firmware downloaden.(website Schweiger) Apparaat aan de receiver hangen(stroomvorziening). Update programma starten Update duurt +- 10 min. Grtz
Gast SatMann Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 ik ben van plan mijn schotel te vervangen door een T90. misschien is dit toch nog nodig om te fine-tunen met zo'n ding? wat kost me dat als jij van Oost-vlaanderen moet komen tot in Kortrijk? SatMann
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen