Fabian Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 Weet iemand of het mogelijk is om een kleine server (Linux / Windows of iets anders) in een netwerk te plaatsen, waarop alleen maar Dreambox tooltjes draaien zoals: Stream2Dream, VLC Re-Stream of Wampserver. Dus iets heel kleins, wat ik bijv. in de meterkast kan plaatsen. Nu moet ik elke keer mijn PC aan laten staan en daar wil ik van af.
Philips Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 Een NAS lijkt me de oplossing. Ik heb deze nu zelf in de meterkast en ik wil daar een webserver, en streaming op zetten. of het alle bij mij lukt weet ik nog niet. Maar volgens mij hebben meerder mensen om die reden in NAS Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
unox Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 Kan jij daar re-stream op doen ? ik zit nog steeds te pielen met remote drambox kijken via iphone/pda
Fabian Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Geplaatst: 9 januari 2009 Ik zat zelf ook aan een NAS te denken, alleen ben ik er ook nog niet achter of hiermee gestreamd kan worden.
Ron Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Een NAS zoals een QNAP draait op een 500Mhz CPU en heeft ook Twonky, maar die kan uiteraard alleen het formaat uitsturen dat op de schijf staat en doet geen on-the-fly conversie. Daar heb je een zware PC voor nodig. Zeker als je HD materiaal wilt converteren/streamen. Ze zult het toch aan moeten bieden in een formaat dat de Dreambox snapt, dus je komt niet om een zware PC heen, of je bent beperkt tot formaten die de Dreambox snapt. Een DM8000 kan bijvoorbeeld native DIVX/XVID (niet alle formaten), DVD ISO/VOB en MKV afspelen. Ron
Fabian Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Geplaatst: 18 januari 2009 @Ron, Ik wil niet een stream naar de DB sturen, maar juist een stream van een DB naar bijv. een mobiele telefoon of externe (WAN)laptop of PC. Lukt dat met een QNAP ook? B.v.d., Fabian
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen