Gast privatos Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 Heeft iemand deze allernieuwste antenne voor Astra 1 + 2 + 3 in gebruik ?? Ben van plan 'm dit weekend aan te gaan schaffen. Al ervaring met signaalkwaliteit ?? Beter ontvangst t.o.v. de Multytenne ?? Leo.
paardengek Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 Volgens mij is dit een omgebouwde multytenne, waarbij de hotbird LNB ontbreekt. Het ontvangst is dus, naar mijn weten, vergelijkbaar met multytenne. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
KristofDo Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 TV Vlaanderen geeft 189 euro aan als adviesprijs. De twin Multytenne van Technisat (dus met LNB voor hotbird) kon ik na een korte zoektocht op Internet voor 199 euro terugvinden. De ontvangstkwaliteit zal zeker in orde zijn anders zou TV Vlaanderen deze schotel niet zo promoten.
Gast privatos Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 Origineel bericht van: KristofDo TV Vlaanderen geeft 189 euro aan als adviesprijs. De twin Multytenne van Technisat (dus met LNB voor hotbird) kon ik na een korte zoektocht op Internet voor 199 euro terugvinden. Dan zoek nog even via internet naar de Triplesat twin. Deze is al voor € 159,- te koop. Leo.
Johan45 Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 De Tripelsat is niet gelijk aan de Multytenne. Zoals al aangegeven heeft de Tripelsat 3 lnb's. De astra3 23.5 staat daardoor meer in het brandpunt van de schotel en de 28.2 en 19.2 dus minder uit het brandpunt dan bij de Multitenne het geval is. E.e.a zou tot gevolg moeten hebben dat de signaal kwaliteit beter zou zijn. Hoe het in de praktijk uitpakt is mij echter onbekend. Vult u rustig aan !!!
Rico H Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Grappig is dat Technisat in Duitsland de "Tritenne" levert, met ontvangst van 19.2, 13 en.. 9 graden oost ! Zou dit dezelfde schotel zijn als de Triplesat met 19.2, 23.5 en 28.2/28.5 ?? Het verschil in graden is ongeveer hetzelfde.. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Gast privatos Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Origineel bericht van: Rico H Het verschil in graden is ongeveer hetzelfde.. Rico Aan ongeveer hebben we dus helemaal niets. De lnb's dienen weldegelijk optimaal uitgericht te zijn. Ikzelf gebruik de Triplesat van C+ en ben zeer tevreden. Met het zelfgemaakte afdakje,http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showgallery/Number/1616613 nog geen problemen gehad bij regen. Leo.
Rico H Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Maar ik denk werkelijk dat de Triple Sat en de Tritenne exakt hetzelfde zijn... Volgens mij zal er niet voor de NL en B markt alleen een speciale schotel zijn gefabriceerd, maar welbewust 1 schotel die voor meerdere doeleinden / landen geschikt is. Google eens op Tritenne Technisat Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Hadrian Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Ik denk dat ze inderdaad in massa geproduceerd worden, maar dat het afstellen van de LNB's wel degelijk wordt afgestemd op de markt. Het verschil tussen 19.2, 13 en 9 is 6.2 en 4 Het verschil tussen 28.2/28.5, 23.5 en 19.2 is 4.7/5.0 en 4.3 Wie weleens een schotel heeft uitgericht weet dus dat deze twee niet hetzelfde zijn. Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU) Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne OSCam
Gast privatos Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Origineel bericht van: Hadrian Wie weleens een schotel heeft uitgericht weet dus dat deze twee niet hetzelfde zijn. Inderdaad. De schotel is universeel met alle uitvoeringen. Alleen bij de TripleSat staat er "HD TV" op. De lnb-unit is bij allen anders. Multytenne met 4 lnb's. Tritenne met 3 lnb's voor Astra 1, Hotbird en Eurobird 9. TripleSat voor Astra 1, 2 en 3. Leo.
Gast Auggie Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Bij de Multytenne zitten vier 'kale' LNB's (zonder behuizing) in gleuven in plastic richels die vast zitten aan de (grijze) buitenschaal. Zoiets, denk ik: |_||_||_||_||_| Wat Technisat dus kan doen, is een serie buitenschalen laten gieten, met iets verschoven gleuven (kwestie van een palletje verschuiven in de gietmal). Omdat de buitenschaal van de Triple ook zwart is, moet het wel een aparte serie zijn. Misschien kunnen ze ook achteraf die gleuven in de richel frezen. Handige satters zouden zo de afstellng kunnen finetunen. (Ik baseer me op de vage foto'tjes die ooit online - ook hier op het forum verschenen).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen