Ga naar inhoud


Ontvangst City FM via de UPC-kabel stopgezet?


Elwin

Aanbevolen berichten

Nadat mijn CD-speler na 5 weken reparatie weer gerepareerd was, kon ik weer naar de radio via de UPC-kabel luisteren. Maar toen ik langs de frequentie kwam waar in de regio Eindhoven normaal City FM te ontvangen is (89.6 FM), hoorde ik alleen ruis. Is de zender gewoon van de kabel, of is ie op meer plaatsen niet meer te ontvangen?

 

Overigens hoop ik dat als de zender uit het zenderpakket is verdwenen, we er MNM weer voor terug krijgen. Een paar maanden geleden werd toen nog Donna veruild voor een Franse zender: FiP... frown

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dat is in de ether neem ik aan? In het noorden van het land is City FM eigenlijk overal in de ether te ontvangen (behalve dan nu in de Randstad, dat is Decibel geworden).

 

Ik denk zelf dat City FM en UPC het contract gestopt hebben. Want als je gaat kijken naar de zenderoverzichten op hun site staat City FM er zo goed als nergens bij. Ik heb alleen de grote steden (Amsterdam, Rotterdam, Haarlem etc.) gecontroleerd.

 

Ik ben benieuwd of UPC er een vervangende zender voor in de plaats gaat zetten... confusedsmile

Link naar reactie
Delen op andere sites

CityFM lijkt wel een beetje een verlopen verhaal te zijn.

 

Nadat ze in NO Nederland Rebecca hadden overgenomen en daar onder die naam hetzelfde format de eerste classic rock zender op FM waren ging het goed leek het wel. Toen hebben ze Rebecca voor het gemak ook maar omgedoopt tot CityFM.

 

Toen kwam Arrow op FM en dat was/is dus een grote concurrent voor ze.

 

En toen hebben ze voor CityFM NO Nederland een reclameverkoop overeenkomst gesloten met dezelfde organisatie die ook WaterstadFM/Radio NL beheerd. Maar behalve alleen de reclame verkoop zit nu alles van CityFM in Sneek (kijk maar op de aparte site cityrock.nl ) En nu hebben ze de FM frequenties in de randstad verkocht aan Decibel/Boomerang en daar dus compleet uit de ether verdwenen. Volgens de site zijn ze nu alleen nog online te beluistern.

 

In NO Nederland hebben ze trouwens ook een kleine frequentie dans gedaan, zo is de frequentie vanuit Smilde geoptimaliseerd zodat die beter te ontvangen zou zijn in een groter gebied en hebben ze op de frequentie in Emmen WaterstadFM gezet (een wonder dat ze daar RadioNL niet op hebben gezet) waardoor CityFM hier niet meer te ontvangen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij zit dus nog wel in de ether in NO-Nederland? En op de kabel? Kan iemand dat controleren? Ben wel benieuwd, want volgens mij geeft UPC de zender niet meer door... frown

 

Op het UPC-forum heb ik ongeveer dezelfde vraag gesteld, maar daar heb ik nog geen antwoord op mijn topic gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat meer duidelijkheid in het volgende bericht op een radio site:

 

Citaat:
Radio Decibel blijft op de kabel bij UPC

Radio Decibel blijft als opvolger van City FM bij UPC op de kabelnetten (voorlopig) beschikbaar. Vanaf 19 januari aanstaande zal dit ook het geval zijn in Zuidoost Brabant. Decibel is wel gedeeltelijk afhankelijk van adviezen van programmaraden en moet ook op termijn daarom de kabeldistributie veilig stellen.

 

In Zuidoost Brabant is op het kabelnet van UPC tijdelijk een probleem ontstaan. Tijdelijk was de landelijke variant van Decibel niet te horen in ZO Brabant. De landelijke variant van Decibel is volgens UPC ook weer via de kabel in Brabant (regio Eindhoven) te horen vanaf 19 januari.

 

Decibel is ook te horen in de regio Rotterdam-Rijnmond en de regio Amsterdam. Evenwel staan niet alle programmaraden positief tegenover het kanaal. Onder meer Zuid-Holland-Zuid heeft de zender niet geadviseerd. Dit betekent evenwel niet dat de zender zomaar verdwijnt, zeker omdat het kanaal op de kabel technisch gezien waarschijnlijk gewoon beschikbaar blijft.

 

Toch blijft de zender op veel kabelnetten in het Westen van het land uitzenden. Daaronder bijvoorbeeld ook Den-Haag waar het station in feite zelfs tijdelijk 2 frequenties heeft op het netwerk van Ziggo. Immers nam Decibel het kanaal van City FM over maar hebben zij ook Hofstad Radio overgenomen.

 

Waardoor dus helaas voor jou CityFM verleden tijd is op de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ricardo666

Ontvangst via de ehter was hier op 98,0 altijd goed nu lijkt het of het zend vermogen is terug geschroefd ontvangst is waardeloos.(De Rijp)

 

Dus nu maar een andere zender op gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...