Ga naar inhoud

(dm800) mediaplayer speelt niet hele mp3 af

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb mijn dm800 gemount (autofs) met een map in mijn pc. Mediaplayer speelt wel af maar mist het begin van het nummer en stopt al voordat het nummer afgelopen is. Wie o wie kan mij helpen dit probleem te verhelpen? Alvast dank.

Geplaatst:

Kijk dan ook even waarom mediaplayer wel de ene maar niet de andere map met MP3's wil weergeven afspelen. Zit hier totaal geen logica in welke hij wel /niet pakt.

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Harley, er zit enigzinds logica in. Er zijn mp3 files die hij helemaal niet afspeelt. Bepaalde albums bijvoorbeeld. Ik heb hierover in dit forum al een en ander gelezen. Heeft te maken met verschillende bitrates en dergelijke. Hier maak ik mij niet zo druk om op dit moment omdat dit maar 5 procent van mijn hele collectie betreft.

Het is irritant dat hij de eerste seconden en de laatste seconden van de file niet afspeelt. Dat is bij alle mp3 files zo. Ik heb al zitten denken dat het wellicht aan iets in mijn netwerk zou kunnen liggen, maar ik weet niet wat. Het zou ook softwarematig kunnen zijn, maar dan moeten er meerdere mensen last van hebben.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Goony
maar dan moeten er meerdere mensen last van hebben.

Daar heb ik ook last van, maar zie opmerking roodkapke.

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:
Origineel bericht van: arnoldl
ik had al een paar andere dingen gefixt in de player..zal er eens naar kijken...
(als ik tijd kan vrijmaken)

Probleem schijnt in buffergrootte van de drivers te zitten, dus denk niet dat jij er iets aan kan fixen.
Probleem is hier ook bekend, ik erger me er ook mateloos aan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Er zijn mp3 files die hij helemaal niet afspeelt.

Probleem is ook bekend. Heeft te maken met de ID-tags in de MP3 file. E1 boxen hebben daar geen moeite mee, E2 boxen blijkbaar wel. Moet op te lossen zijn, maar zal ook door DMM moeten gebeuren denk ik.

Probleem is echter met een workaround wel te omzeilen, de bewuste track even met het progje MP3tag ontdoen van alle tags.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat

Probleem is echter met een workaround wel te omzeilen, de bewuste track even met het progje MP3tag ontdoen van alle tags.

THX, speelt en af, en kan deze mappen nu wel selecteren in mediaplayer alswel in mediacenter (plug-in)

Goeie tip wink

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat

Probleem schijnt in buffergrootte van de drivers te zitten, dus denk niet dat jij er iets aan kan fixen.
Probleem is hier ook bekend, ik erger me er ook mateloos aan.

ha nee, dan kan ik er weinig mee....net eerste stappen in de python source gezet..dus dacht als het daar zit.

Geplaatst:

Yes, het werkt. Tags verwijderen en hupsakee. Nu kan ik de files ook afspelen die ik eerst niet kon afspelen. Henk, bedankt!

Nu moet DMM nog met de oplossing voor het gedeeltelijk afpelen van de files komen en dan ben ik tevreden. (wat betreft het afspelen van mijn muziek dan)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Harley

THX, speelt en af, en kan deze mappen nu wel selecteren in mediaplayer alswel in mediacenter (plug-in)

Het soms wel/niet toegevoegd krijgen van bepaalde mappen aan mediaplayer staat volgens mij los van het ID-tag verhaal.
Ik maak hier ook regelmatig mee dat mappen zich pas ná 2 of 3 keer laten toevoegen.
Een oorzaak hiervan kan ik maar niet vinden.

Member of the PLi team

Geplaatst:
Yes, het werkt. Tags verwijderen en hupsakee. Nu kan ik de files ook afspelen die ik eerst niet kon afspelen. Henk, bedankt!

Jongens, hou wel in de gaten dat de tags verwijderen niet dé oplossing is, maar het maskeren van een bug.
Door het verwijderen van alle tags heb je in mediaplayer ook alle trackinfo niet meer, en dat is dus eigenlijk niet de bedoeling.

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen