Ga naar inhoud


Topfield met hardeschijf probleem


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 10 maanden later...

De ontvanger kamt nu met nog meer problemen. Wanneer je het menu oproept en weer afsluit, dan blijven er restanten en "vegen" van het menu achter. Ook loopt de Topfield weleens vast. Hij reageert dan nergens meer op. Vervolgens doe je hem uit. Dan begint de display te knipperen in kleine puntjes. Als je hem weer opstart dan doet hij weer normaal. Ook is het weleens zo dat het geluid even onderbroken wordt. Kortom geen betrouwbare systeem van KPN telecom. Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt allemaal heel bekend. Als ik de info-knop gebruik, blijven er links en rechts in beeld wel eens blauwe blokjes staan. Krijg je alleen weg door de TF uit en weer aan te zetten.

Regelmatig zijn opnames leeg. Er staat in de opnamelijst wel bij hoe lang de opname duurt en wanneer ie is opgenomen, maar als je 'm afspeelt spoelt ie in snel tempo naar het einde.

 

Echt betrouwbaar is ie inderdaad niet. Ik hoop dat er in januari een goede firmware uitkomt die deze problemen oplost...

Digitenne icm Topfield 5300 PVR (160GB) en Topfield 6000 voor op de slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

rolandroland even terug komen op jouw eerste vraag:

Soms gaat mijn TV zomaar over naar de analoge voorkeuze kanaal 1. Ik hoor dan een soort pingeltje en dan schakelt de televisie over van externe bron naar voorkeuze kanaal 1. Hoe kan dit?! De Topfield ontvanger gaat gewoon door en staat dan aan.

 

Op de scartconector van de toppy word een spanningssignaal gezet zodra deze uit de standbye gehaald wordt. Via de scartkabel komt dit signaal aan bij jouw televisie. Op die manier ziet de televisie dat jou toppy om aandacht vraagt. Als dit signaal wegvalt dan ziet de tv het als het uitzetten van jouw toppy en gaat dan weer de analoge zenders laten zien.

Dit heeft niets met een softwarebug te maken maar is een hardwarefout. Ergens in het kringetje gaat iets fout.

1-de toppy die het signaal op de connector zet.

2-de scartkabel die het signaal naar de tv brengt.

3-de televisie die ondanks dat er een signaal is naar default terug valt.

 

 

Verder had je nog meer problemen met de ontvanger:

Wanneer je het menu oproept en weer afsluit, dan blijven er restanten en "vegen" van het menu achter. Ook loopt de Topfield weleens vast. Hij reageert dan nergens meer op. Vervolgens doe je hem uit. Dan begint de display te knipperen in kleine puntjes. Als je hem weer opstart dan doet hij weer normaal. Ook is het weleens zo dat het geluid even onderbroken wordt. Kortom geen betrouwbare systeem van KPN telecom. Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben?

 

Deze problemen heb ik ook gehad. Op de voedingsprint zijn enkele elektrolytische condensatoren (afgekort elco's) die na een jaar of twee problemen geven omdat de capaciteit achter uit loopt. De voedingsspanning word dan niet goed meer afgevlakt. Deze elco's heb ik vervangen en de processor (deze zit rechtsonder naast de harde schijf) werd veel te heet. Hier heb ik een koelelement met warmtegeleidende lijm vastgeplakt. Voor deze ingrepen liep de ontvanger 2-3 keer per maand vast en door het stand-bye en weer aan te zetten was het te resetten. Na deze ingrepen (4 maanden geleden) is de ontvanger niet meer vast gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kreeg ik een e-mail terug van KPN telecom (netjes).

 

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kunnen wij u als volgt informeren:

 

De problemen die u beschrijft, wordne veroorzaakt door een fout in de software. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing.

 

De Tuner kan worden omgeruild voor een Tuner met een tijdelijke software(versie 1.47 of 1.48). Dit is alleen geen garantie dat de tuner dan wel correct functioneerd.

 

Wanneer u de tuner wilt omruilen, controleert u dan uw huidige softwareversie:

- Menu

- Informatie

- Ontvangerstatus

o Softwareversie:

 

Wanneer deze 1.45 is, kunnen wij de Tuner omruilen, u kunt dit kenbaar maken door middel van een reply op deze email.

 

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Zojuist gekeken welke versie ik heb: 1.10(!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Zojuist gekeken welke versie ik heb: 1.10(!).


Waarschijnlijk staat de update naar 1.45 nog steeds in de lucht. Probeer die is te updaten via het installatie menu!
Overigens kan je het zien als er nieuwere software is als er bij het zappen steeds new onder het kanaalnummer staat wink

1.10 is wel erg oud zeg.
Origineel bericht van: rolandroland
Krijg door de KPN via de post nieuwe ontvanger opgestuurd! Zeer goede service. De oude ontvanger mag ik aan de postbode terug geven of opsturen.

Iedereen klaagt altijd wel maar wat dit betreft hebben ze het goed voor elkaar wink Goed geregeld KPN whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Zojuist gekeken welke versie ik heb: 1.10(!).


Citaat:
Waarschijnlijk staat de update naar 1.45 nog steeds in de lucht. Probeer die is te updaten via het installatie menu!
Overigens kan je het zien als er nieuwere software is als er bij het zappen steeds new onder het kanaalnummer staat wink

1.10 is wel erg oud zeg.

Versie 1.45 staat nu nog in de lucht voor de PVR. Updaten is dus mogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1.10 is de hardwareversie!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rolandorolando Toen je de ontvanger nieuw uit de doos haalde werkte deze (op de softwarebugs na) goed. Als dat niet zo zou zijn dan had je de ontvanger met een garantieclaim terug gebracht naar KPN.

 

De problemen met vastlopen e.d. zijn er later ingeslopen en komen ook steeds vaker voor. Dat de helpdesk hier de schuld aan de firmware geeft kan gewoon niet waar zijn. Als het firmware gerelateerd is dan treden de vastlopers al vanaf dat je het uit de doos hebt gehaald op. En het vastlopen gebeurt dan steeds bij hetzelfde evenement. Bv het aflopen van een opnametimer. Dat is bij jouw niet het geval. Dat je een nieuwe ontvanger toegezonden krijgt is een goede service van KPN. Daar kan ik niets op afdingen. De hardware in de ontvanger is natuurlijk wel in de loop der jaren aangepast. Een goedkopere onderdelenfabrikant. Een andere layout van de print waardoor de etsbak minder snel verzadigt is, een vergelijkbaar maar goedkopere transistor. Noem het maar op. Om deze productieseries van elkaar te onderscheiden heb je verschillende hardware versienummers. Maar de kwaliteit van de componenten is eerder verslechterd dan verbeterd dus over een jaar of twee.....

 

Nog even een reactie op de antwoorden die je op mijn reactie gaf

 

1- Topfield Personal Recorder 160 GB is voor mij geen Toppy maar een Flop(py)!

 

Dat is een kwaliteitskenmerk die ik ook kan onderschrijven want ik vind het niet normaal dat een ontvanger na twee-drie jaar irritante problemen krijgt. De term toppy gebruikte ik omdat het een populaire afkorting van topfield is.

 

 

2-Volgens mij kunt u beter gaan werken bij de KPN. Helaas beschikt de "callcenter" van weinig kennis.

 

Ik werkte bij de serviceafdeling van chaintech. Deze fabrikant van o.a moederborden is ermee gestopt dus tijd voor een andere baan. Een van mijn solicitatie's was inderdaad bij KPN maar werd daar afgewezen. Ik werk nu bij honywell bekend van de cv thermostaten en onbekend met meet en regeltechniek en plc'c.

 

3- Heeft de KPN ook een webcare team?!

 

Hoe KPN organisatorisch is ingericht weet ik niet maar zij zullen vast wel mensen in dienst hebben die het internet afstruinen.

 

 

rolandorolando Ik had verwacht dat je zou vragen welke onderdelen er vervangen zou moeten worden maar het werd een nogal cynisch antwoord. Als je op een serieuze reactie dit soort antwoorden geeft dan ben ik professioneel genoeg om er netjes op te reageren. Maar verder kan je het zelf uitzoeken. Kennelijk wil je geen oplossing voor de problemen die je met de ontvanger hebt maar ben je uit op bijval over wat voor een "floppy" het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, onderdelen laten verwisselen ben ik geen * in. Vandaar dat ik daar niet naar vroeg. Vandaag heb ik de nieuwe ontvanger dan gekregen. De medewerker van TNT post gaf aan dat het veel voorkomt dat de ontvangers van Topfield omgewisseld worden. Hier vaart de TNT post wel bij om al die pakketjes te versturen. Hij gaf verder aan dat het nog druk gaat worden omdat Digitenne meer klanten erbij gaat krijgen(!).

 

De ontvanger heeft nu een extra "knopje" erbij gekregen. Je kunt nu kiezen in welke provincie je woont. 13 regio's. Ik had gekozen voor de provincie Drenthe. Maar dan zet hij gewoon de regionale van Friesland er in.

 

Verder zit er nog een extra optie bij om de uitgang te kunnen kiezen: RGB, CVBS en S-Video en nog eentje. Maar dit weet ik niet zeker of de vorige dat ook kon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
De ontvanger heeft nu een extra "knopje" erbij gekregen. Je kunt nu kiezen in welke provincie je woont. 13 regio's. Ik had gekozen voor de provincie Drenthe. Maar dan zet hij gewoon de regionale van Friesland er in.
Deze optie is om tijdens de eerste installatie te helpen om de antenne positie goed te kunnen bepalen. Uiteraard woon jij weer in een gebied in Drenthe waar waarschijnlijk Friesland sterker te ontvangen is dan Drenthe zelf wink
Je geeft een keuze aan, maar de PVR kiest (uiteraard) de publieke en regionale zenders welke de beste kwaliteit geven. Uiteraard kan je altijd TV Drenthe handmatig toevoegen.
Origineel bericht van: rolandroland
Verder zit er nog een extra optie bij om de uitgang te kunnen kiezen: RGB, CVBS en S-Video en nog eentje. Maar dit weet ik niet zeker of de vorige dat ook kon.
Als je met de 0 knop speelt zie je dat er ook een optie bij is gekomen die heet 16:9 gecentreerd. Hierbij worden de 4:3 uitzendingen ook als 4:3 weergegeven op een 16:9 scherm. Voorheen was dit niet mogelijk en werd alles uitgerekt wink

Ben wel benieuwd of deze softwareversie, (welke is het, 1.48?) jouw problemen verhelpt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...