Ga naar inhoud

Commando-set Mastera V

Aanbevolen berichten

Gast dishman_ex5020
Geplaatst:

Ik heb onlangs een Mastera V smartcard-programmer gekocht. Wat jammer is en vreemd, dat er geen communicatiesoftware bijgeleverd is. Sterker nog: het bestaat (tot nu toe) nog niet. Mastera verwijst naar diverse (gratis) programma's.

Al deze (gratis) programma's gebruiken de seriele poort, terwijl er ook een USB-aansluiting op zit. Er bestaat wel zoiets als Infinity USB, maar dat werkt niet met deze programmer.

Ik sta nu op het punt om dan zelf maar een programma te gaan schrijven om de Mastera V te besturen. Helaas weet ik niet welke commando's er verstuurd moeten/kunnen worden. Ik kan op internet niet eens vinden wie het ding maakt, dus ook geen documentatie. Maar als ik zie dat anderen wél dit soort gegevens hebben (hoe maak je anders een programma?), vraag ik hier wie daar bronnen van heeft.

Geplaatst:

Ik heb zelf geen Mastera V maar je moet eens kijken of die USB-poort wel gebruikt wordt voor het programmeren.

Er zijn programmers die de USB-aansluiting alleen maar gebruiken voor de voeding van het apparaat, maar uitsluitend kunnen programmeren via serieel.

Gast dishman_ex5020
Geplaatst:

En dat is dus het vervelende als je geen documentatie hierover kunt vinden. Ik vrees inderdaad dat de USB-aansluiting alleen als alternatieve voeding gebruikt wordt en geen commando's aanvaardt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen