knol Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 hallo ik heb 2 auto`s van nikko(afstandsbestuurbare),allebei werken die op 6volt accu`s.deze bestaan uit nikkel-cadmium.Nou worden deze zeer slecht.Ik kan dus nergens een site of iets vinden(ook niet bij google)waar je deze nog kan kopen,wat moet ik nu.Ik heb er 1 open gebroken.Deze bestaan dus uit 5 penlights doorverbonden.Ik zou dus kunnen proberen deze batterijen te vervangen voor andere.Maar kan ik met de zelfde lader nieuwe batterijen laden,want het was niccadnum(zijn niet te koop) en word dus ni-mh batterijen.De ene zegt kan de andere zegt nee kan niet.Kijk als ik een batterijen lader heb moet ik ook zeggen van te voren om vat voor accu`s het gaat en de schakelaar goed zetten.Dus er is een verschil.Maar welk verschil.Want bij de auto zit zo`n wandlader bij waar de pack in moet.en mag ik ook maar max 4 uur laden.Wie weet waar ik accu`s can kopen of weet of ik ze zelf kan vervangen door oude bat eruit te halen en nieuwe erin te zetten van ni-mh Dreambox 7000s draaibaar
katwezel Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 verkrijgbaar in elke "goede" elektronica winkel , gewoon afzonderlijke cellen van 1.2v nemen met soldeerlipje en doorverbinden , pakje van maken en tussen de cellen de thermische beveiliging niet vergeten te plaatsen M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
gerrit B Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Plaats eens een foto van zo'n accu met de afmetingen er bij. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
bellejt Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 kijk eens bij C*nrad.Zij hebben nagenoeg alles. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
knol Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 nee dit is hij niet,het is echt een pack(zwart omhulsel met geen draden eraan,ik probeer nog een fotootje toe te voegen alleen lukt me even niet zo snel,ben er mee bezig,overigens hebben ze ze niet bij die zaak die jullie al noemde Dreambox 7000s draaibaar
katwezel Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 op de site http://www.****-rc.com/ kun je een form invullen , zij zullen dan wel een reply sturen met de dichtsbijzijnde service center of handelaar ps geen link toegestaan dus **** = naam die je vernoemt M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Fredsworld Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Zoals er meerdere gesuggereerd hebben hier gewoon laden met de nicad lader, maar ja als je toch gaat voor de NiMh waarom dan niet overstappen naar een andere lader? Heb je optimaal profijt van de NiMh's Grtz Freddy
columbo Geplaatst: 12 januari 2009 Geplaatst: 12 januari 2009 nikko accu's bestaan niet wel nikkel cadnium,deze worden echter niet meer gemaakt ivm zware metalen,deze zijn erg giftig en slecht voor het millieu,dus gewoon overstappen naar nikkel metaal hybride.of naar Lithium ion batterijen.lader aanpassen dus.
gerrit B Geplaatst: 12 januari 2009 Geplaatst: 12 januari 2009 Dat dacht ik ook, maar niets is minder waar immers dit soort accu's moeten vaak flinke stromen leveren en een gewone accu kan dat vaak niet. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
columbo Geplaatst: 12 januari 2009 Geplaatst: 12 januari 2009 die flinke stromen zal voor modelbouw wel meevallen,kijk naar het vermogen van het pakketje bijv.200mAh.van de oude set.Bij Monacor zijn er alleen NIMH verkrijgbaar ,AAA 900mah.AA 2500 mAh.order nr.50.0010 NMIH-2micro.prijs €4.40ex. Blz199 Art nr.NTA118.model NMIH-4/pro order nr.28.2000 AA 1,2v/2500 mAh.prijs€10.82ex.blz 199 Art no.NTA 119.NMIH Rechageable batteries by Compit. free of cadmium,lead and mercury.Low self-discharge. DIT is het beste wat er verkrijgbaar is (ook wat Capp.betreft) bij Monacor,PS geen verkoop aan partikulieren.Als je ze wildt hebben ,of via een handelaar, of via een PM./Prijzen a 2009.De capp.is er behoorlijk op voor uit gegaan ,dus gewoon NMIH nemen deze hebben meer capp. als NIcadmium.
knol Geplaatst: 12 januari 2009 Auteur Geplaatst: 12 januari 2009 ok dat gaan we dan maar doen,eerst even een soldeerbout kopen,dan batterijen bestellen en dan maar zelf even in elkaar prutsen,ik ben wel niet zo handig,maar zal toch iets moeten,ach moet lukken gewoon,bedankt allemaal voor de info Dreambox 7000s draaibaar
bellejt Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 koop gewoon online een pakje dat dezelfde vorm heeft en met hogere specificaties in NiMh met een goedkoop ladertje erbij.Heb dat hier ook gedaan voor de jeep van de kleine.Kon vroeger 1à min rijden (met 600 mA) en nu 30 min met 1800 mA.Desnoods gewoon alleen connector veranderen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
knol Geplaatst: 13 januari 2009 Auteur Geplaatst: 13 januari 2009 ok dat is een goede tip van je,ik zal eens een beetje rondvragen in de buurt van wijchen of er iemand een soldeer station heeft en of iemand me even wil helpen.nogmaals bedankt voor de tip,anders had ik het denk ik al snel te het gemaakt. Dreambox 7000s draaibaar
JohnnyBee Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 Google eens met deze woorden, dan kun je op verschillende site's een batterij bestellen, als dit tenminste degene is die je zoekt....een zwart plastieken behuizing ...zonder draden.... " Tyco 6.0 volt battery pack 2989 ". Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen