vapoto Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Na een tijd lang hier gelezen te hebben, hier mijn eerste post. Ik ben een complete newb op het gebied van satelliet, voor de rest weet ik wel tamelijk veel van pc's en ik kan overweg met linux. Ik woon in België en ben van plan om binnenkort TVV te nemen. Ik heb ook beslist dat ik een setup wil via pc en gebruik wil maken van 2 frontends met 1 MythBackend. Ik wil 2 tuners gebruiken en zal dus moeten gebruik maken van cardsharing. Ik heb hier al veel gelezen en denk dat ik ongeveer weet wat ik allemaal nodig heb, maar voor ik dingen koop die daarna nutteloos blijken te zijn, vraag ik hier nu hulp bij de aankoop. Wat ik denk dat ik nodig heb en mijn vragen erbij: - 2 DVB-S tuners, ik zou gaan voor 2 TechnoTrend Budget S2-3200, moeten zo aan de praat te krijgen zijn - TVV smartcard en abonnement - Phoenix programmer? Is deze goed? - Sat schotel: Multytenne twin, ik wil Astra 1, 2 en 3 ontvangen. Of raden jullie een andere schotel aan voor een nieuweling? Ik vind die twin versie wel nogal duur en dacht ook aan de Wavefrontier, maar sommigen zeggen dat deze moeilijk uit te richten is en ik heb dit nog nooit gedaan. - Coax, dat is me wel duidelijk Dan nog het cardsharing geval, ik wil dus intern in de pc de kaart sharen over de 2 tuners. Ik meen te begrijpen dat ik met NewCS en opensasc-ng dan goed ben voor MythTV? Kom ik er door deze guide te volgen? Wat ik me ook nog afvroeg: bij TVV moet je kaart blijkbaar elke maand geheractiveerd worden, is dit mogelijk met NewCS en die Phoenix programmer? Want ik ken niemand in de buurt met een sat-set en kan dus niet daar m'n kaart laten heractiveren. Geef jullie commentaar hierop en zeg wat er aan verbeterd kan worden of wat compleet fout is. Ik weet dat sommige delen van wat ik wil nog niet op punt staan (zoals NewCS met opensasc-ng), maar ik zie er niet tegenop om een tijdlang te prullen. De kabel wordt toch pas afgesloten zodra alles werkt. Ik hoop dat ik niets vergeten ben en dank jullie al op voorhand.
Rigolo Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Volgens mij hoort dit bericht eigenlijk thuis in het HTPC forum. Misschien kan je een moderator vragen deze daar naar toe te verplaatsen. Daar kan ook veel meer informatie vinden over digitale TV in combinatie met MythTV en/of VDR etc. Hein p.s. Welkom op Sat4all.com :-)
vapoto Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 Misschien wel, maar ik heb ook vragen over die schotel enzo en ik ben hier nieuw dus dacht ik dat ik hier beter terecht kon...
Rigolo Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Dan zou ik de vraag in 2 stukken knippen. Op dit forum (want je thread is verplaatst) zitten meer mensen die je kunnen helpen met het PC en MythTV gebeuren. Als je nog vragen hebben die specifiek over schotels gaat dan kan je die stellen in het forum dat daar specifiek over gaat.
Sis Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Heractivatie van de smartcard zal moeilijk zijn met een phoenix. Ik heb na de phoenix een smargo gekocht, en deze activeert/update mijn kaartje wel. Dus, ik zou ipv de phoenix gaan voor een smargo. Gr Sis ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
NINjak Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Ik heb een MasterA II, in phoenix mode, en met NewCS helemaal geen update problemen!
vapoto Geplaatst: 12 januari 2009 Auteur Geplaatst: 12 januari 2009 Alvast bedankt voor het antwoorden, hier wil ik inderdaad alleen vragen stellen over die cardsharing, dus die laatste 2 puntjes mogen weg (heb dit al aan een moderator gemeld). Dus die smargo of die MasterA II moeten gewoon werken met een Seca3/Mediaguard3 TVV-kaart? Ligt het trouwens aan de software (NewCS) of aan de reader of die de codering ondersteunt? Heb ik voor de rest de juiste onderdelen gekozen? Ik denk dat het PC-deel mij nu grotendeels duidelijk is, hartelijk dank allemaal!
vapoto Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Ben ik dan juist als ik zeg dat je zo geen CAM meer nodig hebt, enkel een softcam en een cardreader? Wat zijn juist de voordelen van CCcam vergeleken met NewCS?
NINjak Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Voor intern sharen helemaal geen voordeel... Althans niet dat ik er 1 kan bedenken. Ik had juist een "probleem" wat ik in CCcam maar niet voor elkaar kreeg (in/met VDR) en met NewCS het wel direct deed zonder gekke dingen te moeten doen. Voor het delen over WAN (extern dus, wat we hier niet mogen bespreken maar denk dat deze opmerking wel gewoon mag en dus ook moet kunnen) heel intressant aangezien er veel dreamboxen zijn die wat met CCcam te delen hebben! Volgens mij is dat de enige reden dat mensen zo graag CCcam willen draaien want een andere kan ik niet verzinnen.
NINjak Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Origineel bericht van: vapoto Ben ik dan juist als ik zeg dat je zo geen CAM meer nodig hebt, enkel een softcam en een cardreader? Dat heb je helemaal goed en dat is een van de redenen dat ik er ook voor ben gegaan en ook dat ik (mogelijk toekomstige) andere boxen in huis makkelijk ook gebruik kunnen maken van het CD kaartje.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen