Ga naar inhoud


[Pioneer] Canaldigitaal kanalen kan ik niet verwijderen


Gast mylarache

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb de goedkoopste abonnement van canaal digitaal en op mijn receiver staan heleboel canalen van canaal gigitaal as film 1,sport1 enz.Die wil ik verwijderen maar ik kan het niet.Ik kan alleen overige canalen verwijderen maar canaldigitaal canalen niet.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschien eerst vermelden welke decoder je gebruikt , type / serie enz , anders kun je nog lang wachten op een antwoord

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum.

 

Ik denk dat je orginele software in je decoder hebt.

Die kun je blijven gebruiken daar is niets mis mee.

 

Je kunt er ook alternatieve software in zetten. Dan kun je de kanaallijst zelf maken en aanpassen.

Daarvoor heb je verschillende dingen nodig, de informatie hierover, kun je overal op internet vinden.

Deze site is echter wel het BESTE om je onderzoek te beginnen.

 

En als je na veel lezen (echt veel lezen) toch nog vragen hebt kun je deze natuurlijk hier stellen.

 

Ik wens je veel succes.

Laat ook weten als het je gelukt is.

 

P.S. Lees natuurlijk ook de regels van dit forum.

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en bedankt voor jullie racties.

Ik heb een Pioneer DBR-S100NL2.

Techniche informaion:Versie 14,type 3,patch run 0.

 

Welke software is de best voor deze ontvanger?

Ik ben helemaal nieuwe in Pioneer.Ik had altijd een SAB gehad maar die deed niet meer.

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10.4 KANALEN VERWIJDEREN

U kunt ook kanalen die in het geheugen staan verwijderen vanaf het menu KANALEN

INSTALLEREN:

¶ druk op MENU en dan op 5.

¶ kies daarna optie 4 ( KANALEN VERWIJDEREN ).

Er verschijnt vervolgens een lijst van kanalen die u kunt verwijderen.

U kunt het kanaal selecteren met behulp van de pijltjestoetsen . U verwijdert vervolgens

het kanaal door op OK te drukken. Het verwijderde kanaal kan weer in het geheugen worden

gezet door opnieuw de kanalen te installeren.

 

 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reactie,

Ik kan wel overige kanalen verwijderen,maar canaldigitaal kanalen kan ik het niet en er zijn 130 kanalen( ik gebruik minder dan 10 kanalen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

mylarache

 

Je kan dit oude trukje nog proberen.

Vroeger werkte het maar of het nu nog werkt weet ik niet. !

 

1. Ga naar menu.

2. Kies voor 5 kanalen installeren.

3. Kies nogmaals 5 kanalen installeren.

4. Ga door met OK

5. Kies 2 voor willekeurige volgorde.

6. Kies nu voor A STOPPEN.

7. Kies voor 4 Kanalen verwijderen.

 

Als het goed is kan je nu ook in de eerste 500 kanalen van je lijst kanalen verwijderen.

 

Voor verplaatsen werkte het vroeger ook, dan ga je als volgt te werk.

 

1. Ga naar menu.

2. Kies voor 5 kanalen installeren.

3. Kies nogmaals 5 kanalen installeren.

4. Ga door met OK

5. Kies 2 voor willekeurige volgorde.

6. Kies nu voor A STOPPEN.

7. Kies voor 2 Kanalen hernummeren.

 

suc6

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als het dan nog niet gaat , eerst kanalen installeren , maar kies niet voor installatie via cd card en laat de decoder zelf zoeken , anders gaat de scan via de volgorde van de cd kaart , daarna de zenders op volgorde zetten volgens eigen voorkeur en dan de overtollige kanalen er af wippen , het kan dan nog zijn dat de door de cd kaart enkel op blijven maar door dit trukje bepaal je zelf de volgorde en kunt ze naar "achter " plaatsen

 

succes

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en bedankt voor uw hulp,

Ik heb geprobeerd met menu...enz...krijg ik alleen overige kanalen te zien.Die kan ik wel verwijderen of sorteren ....

 

Ik heb ook de receiver laten zoeken (Niet CD ) en hier krijg ik 999 kanalen behalve NL kanalen.

 

Ik heb ook op receiver 1 en receiver 2 gezocht.....Geen NL kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat het oude trukje niet meer werkt was ik al een beetje bang voor.

CanalDigitaal heeft vorig jaar de kanalenlijst voor de goedgekeurde decoders volledig vernieuwd.

 

Wat je nu nog kan doen is de decoder op willekeurige volgorde te laten zoeken.

Probleem van het niet vinden van de Nederlandse zenders komt omdat ze na de 999 zenders komen die eerder in je kanalenlijst geplaatst word.

Je kanalenlijst is dus al vol voordat je Nederlandse zenders ingescant worden.

Je kan dit 'oplossen' door de eerste 10 á 20 procent van het scanproses de LNB af te dekken zodat er de eerste tijd niets gevonden wordt.

Of je koppeld de coax kabel achter de decoder los en plaatst hem weer terug als er de eerst 10 á 20 procent gescand is.

Bij dit terug plaatsen van de coax moet je wel goed opletten dat je geen sluiting maakt, anders is je decoder gegarandeerd kapot.

 

suc6

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook geprobeerd en hij ontvangd helemaal geen NL kanalen.Als ik op CD zoek mis ik ook RTL4,RTL5,RTL7.

De oplossing is een andere software waar ik meer dan 999 kanalen ontvang.

Welke software is geschikt voor deze receiver?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens hier http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/397251#Post397251 dan zal er wat meer duidelijkheid komen . staat in hoe je je pioneer van nieuwe software kunt voorzien . je kunt ook googlen naar bv.( dynamit pioneer 1430) je krijgt veel pools te zien maar je zult op die manier wel verder komen. direkte linken kan ik niet geven i.v.m. de regels.

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...