Ga naar inhoud


Brabant net en digitale tv?????


Gast dunnie

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist in Geldrop de Frequentie band afgescant met een Dvb-C tuner in m'n dreambox 8000. Maar hij kan totaal niets vinden.

Op dat aders is nog geen abbonnement voor digitale tv van hun. Wel analoge tv is er beschikbaar.

zetten ze bij brabant net pas signaal op als je op dat aders ook daadwerkelijk een abbo hebt op digitale tv of moet ik gaan twijfelen aan m'n tuner?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat het hier om OnsBrabantNet gaat? Zoja, dan gebruikt de leverancier van het digitale TV signaal (naam mag kennelijk niet genoemd worden van dit forum, maar dan zou je Ziggo ook niet mogen noemen als signaal leverancier) wat vreemde instellingen voor DVB-C. Er worden 10 frequenties gebruikt, namelijk 303, 311, 319, 327, 335, 343, 351, 359, 367 en 375 MHz. De QAM die gebruikt wordt is 256-QAM en als symbolrate moet je 6956 gebruiken. Als de Dreambox je dat laat instellen dan is de exacte symbolrate 6956.5. Geen "standaard" symbolrate van 6875 of 6900 die je normaal tegenkomt bij DVB-C. Verder blijkt dat de leverancier van het digitale TV signaal de zogenaamde Service Description Tables niet volgens de DVB specificaties verzend waar bijvoorbeeld de Sony TV's met geïntegreerde DVB-C ontvanger niet goed mee om kunnen gaan. Misschien dat een Dreambox daar minder problemen mee heeft.

 

Zie het volgende topic op Tweakers voor de volledige kanalen/frequentie lijst: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31078863#31078863

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in derdaad van ons brabant net.

Ik heb de bitrate op 6956 gezet en daar vond hij geloof 54 zenders.

Alleen bij ned 1 ,2 en 3 en rtl 4en 5 stond de zender naam.

ned 1 , 2 en 3 zij open en dus te bekijke.

Wat me wel opviel is dat volgend de dreambox de frequentie geen 303mhz is maar iets in de 700 mhz. Iemand en idee hoe dat kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: dunnie
jammer
is er niemand die ervaring heeft met ons brabant net en een dvb-c tuner in een dreambox?


nog niet aangezien deze voor mij nog niet beschikbaar is, op vragen betreffende eventuele aanleg wordt al niet gereageerd!

hopelijk bieden ze een betere service wanneer je klant bij ze bent..

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou daar vrees ik dus voor.

Op een ander forum regent het klachten over brabant net en ons net eindhoven.

Heb het zelf ook nog niet in huis maar bij familie van mij wel en ben daar aan het proeren geweest maar wil niet echt lukken alleen ned 1 en en 3 en rtl 4 en 5.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...